Ga naar inhoud

Temperatuur sensors


Aanbevolen berichten

Hoi beste mensen, Ik heb hier een dell optiplex gx270, en ik vroeg me af of tempratuur sensors uitlezen met deze pc mogelijk is. (over het algemeen heeft een p4 wel een temperatuur sensor toch??) specs: (door middel van pc wizard 2008) Processor : Intel Pentium 4 @ 2600 MHz (hyper trading) Geheugen : 1024 MB (4 x 256 DDR-SDRAM ) Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3 Moederbord : Dell Computer Corp. 0U1325 Chipset : NorthBridge : Intel i865PE SouthBridge : 82801EB/ER (ICH5/ICH5R) LPC Interface Bridge Ik heb op de pc: everest, speedfan en pc wizard 2008 geprobeerd. Maar met geen van allen vind ik dan ook maar een enkele sensor. alvast hartelijk bedankt, priegelaar
Link naar reactie
hoi Waar kan ik de temperaturen gewoonlijk vinden? (in een redelijke standaard bios) Ik zie in fanspeed dat de fanspeed's geregeld kunnen worden,.(de pc maakt nog een redelijk lawaai) Maar dit durf ik niet echt zonder de temperatuur te weten, en veder was ik gewoon benieuwd of dit mogelijk is... priegelaar. p.s. Ik dacht ergens iets gelezen te hebben over dat DELL het uitlezen van sensors geblokeerd heeft...
Link naar reactie
Ik weet niet of en hoe Dell het uitlezen geblokkeerd heeft. Misschien weet iemand anders hier hoe dat zit. Meestal kun je in de bios ergens iets vinden als harware monitor ofzo. Gewoon even zoeken, als je de bios uit gaat met escape in plaats van f10 (meestal, indien anders staat dat meestal onderaan) dan slaat hij geen instellingen op, dus wees niet bang dat je per ongeluk iets verkeerd doet.
Link naar reactie
hoi, Ik heb de hele bios door gezocht maar niks gevonden.... Zijn er waarschijnlijk dus geen sensors aan wezig? Zelfs bij een laptop (medion -/+ 2004) pentium4 2600mhz zijn er sensors aanwezig... Ik had ze in deze pc dus eigenlijk ook wel verwacht. (Ik heb in die laptop nog niet in de bios gekeken.) Zou ik mischien moeten zoeken naar informatie over de cipset, of heeft dat geen zin? Alvast bedankt, Priegelaar
Link naar reactie
[quote:52d664d86c="priegelaar"]hoi, Ik heb de hele bios door gezocht maar niks gevonden.... Zijn er waarschijnlijk dus geen sensors aan wezig? Zelfs bij een laptop (medion -/+ 2004) pentium4 2600mhz zijn er sensors aanwezig... Ik had ze in deze pc dus eigenlijk ook wel verwacht. (Ik heb in die laptop nog niet in de bios gekeken.) Zou ik mischien moeten zoeken naar informatie over de cipset, of heeft dat geen zin? Alvast bedankt, Priegelaar[/quote:52d664d86c] en wat wil je er dan mee . het is toch nodeloos .
Link naar reactie
[quote:449bcc6edf]en wat wil je er dan mee . het is toch nodeloos .[/quote:449bcc6edf] zoals eerder verteld [quote:449bcc6edf]Ik zie in fanspeed dat de fanspeed's geregeld kunnen worden,.(de pc maakt nog een redelijk lawaai) Maar dit durf ik niet echt zonder de temperatuur te weten, en veder was ik gewoon benieuwd of dit mogelijk is... [/quote:449bcc6edf] Ik wilde gewoon eens weten hoe het allemaal zit... toch bedankt voor de reactie priegelaar
Link naar reactie
[quote:3c1699c471="priegelaar"] Ik heb op de pc: everest, speedfan en pc wizard 2008 geprobeerd. Maar met geen van allen vind ik dan ook maar een enkele sensor. [/quote:3c1699c471] Als die dingen niet door de bios worden ondersteund kun je het met elk progje wel schudden. "Vrougah" nog wel eens de bios van een merk PC geflasht met eentje van de mobobakker zelf, vaak zijn oem borden hetzelfde als een type die uit de retail komen, helaas niet altijd. Voor de nostalgiers onder ons. :D http://www.biosmods.com/download.php
Link naar reactie
  • 2 weken later...
hoi [quote:b4b5079d29]Als die dingen niet door de bios worden ondersteund kun je het met elk progje wel schudden. [/quote:b4b5079d29] maar hoe komje daar achter in een andere pc waar ik wel sensors kan uitlezen met speedfan* is dit niet mogelijk in de bios (geen hardware monitor in de bios) *ook die van het moeder board, (ACPI sensor)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...