Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb de 6750. Heerlijk overklokkertje. Maar een 8400 is ook erg aantrekkelijk geprijsd op het moment. Sneller, koeler (45 nm procedé) en ook prima op te schroeven. De 8XXX en 9XXX series worden binnenkort flink goedkoper als de i7 op de markt komt. Maar deze ontwikkelingen heb je altijd: wachten heeft zelden zin. Gewoon nu kopen wat je wilt. Of eerder naar bed voortaan zodat je dit soort 'filosofische' afwegingen op het scheiden van de dag ontloopt.
Link naar reactie
Ik zou lekker voor die 6750 gaan. Ik heb zelf die 6750 en ook de 8400. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het verschil niet merk! en ook mijn benchmark is niet schrikbarend hoger. Zonder die ATI 4850 zou de benchmark helemaal niet hoger zijn. mja, de 6750 draait op 2,66Ghz en de 8400 op 3.0Ghz. een te verwaarlozen verschil als het qua prijs het dubbele betekend voor jou.
Link naar reactie
Ik zou echt niet gaan afwachten tot de 8400 goedkoper wordt. omdat het verschil met de 6750 niet noemenswaardig is. En op die manier kun je wel blijven wachten, want er komt elke keer weer iets nieuws. :roll: Ik heb die 8400 alleen omdat ik er goedkoop aan kon komen. (net zo als TS nu de 6750 kan krijgen) en mijn zussie moest ernstig een nieuwe pc, dus krijgt zij nu mijn oudere 6750. Maar anders zou ik die upgrate never nooit gedaan hebben. kortom, het is 't wachten niet waard.
Link naar reactie
[quote:6b7d37f1e5="Lange Pier"]Met een Core i7 heb je ook een nieuw moederbord nodig. :wink: Overigens staat nergens waarom er een andere processor op moet of gekocht moet worden en wat de huidige hardware is.[/quote:6b7d37f1e5] Een beetje late reactie.Maar ja dat krijg je als je s'nachts je hersens geen rust gunt. Gerben had het in een ander topic erover dat de komst van deze nieuwe core van Intel,rond de kerst zou plaatsvinden. Dan zou het wel eens kunnen zijn dat de huidige prijzen dramatisch gaan dalen.Waaronder ook tweedehands processoren etc .Maar 75 euro is dus ook niet te veel betaald,voor deze E6750 denk ik.
Link naar reactie
de e6750 is idd een gruwelijk monster :D:D in a good sense. ik heb hem ook gehad, en ware het niet dat ik aan videobewerking deed (en daarvoor een Q6600 aan heb geschafd), had ik hem nog zeker gehad. Wat een ding. Uiteindelijk met een Coolermaster Eclipse cooler op 3.9ghz gekregen :D .. met 4ghz startte hij niet op. Mijn broer heeft een E8400, en wij krijgen deze met geen mogelijkheid op 3,8ghz .. Dus mijn advies, net als hierboven, voor die prijs en wetende wat deze cpu kan, gewoon doen. Niet meer over nadenken. ps: de Q6600, eveneens met den Coolermaster Eclipse, heb ik momenteel op 3.6 ghz lopen ;) .. na veel prutswerk.
Link naar reactie
[quote:47be6cbf0f="pcguy"]Ja dat is de jouwe, wil niet zeggen dat ze allemaal 24/7 stabiel 3,8 draaien op lucht...[/quote:47be6cbf0f] Oh, 90% van alle 6750s halen de 3800mhz makkelijk.:) Wat MReLecTro ook zegt, het is een beest. Hij is beter dan een E6600 omdat hij op hogere FSB loopt een een hogere max temp aankan. Als hij het niet haalt, ligt het aan je luchtkoeling, moederbord, geheugen etc. Maar niet aan de processor. Natuurlijk haal je zo'n waarde niet met een standaardkoeler. Meer dan 1000mhz overklokken vereist verbeterde airflow in je kast.
Link naar reactie
[quote:4edbeac0a6="MReLecTro"]de e6750 is idd een gruwelijk monster :D:D in a good sense. ik heb hem ook gehad, en ware het niet dat ik aan videobewerking deed (en daarvoor een Q6600 aan heb geschafd), had ik hem nog zeker gehad. Wat een ding. Uiteindelijk met een Coolermaster Eclipse cooler op 3.9ghz gekregen :D .. met 4ghz startte hij niet op. Mijn broer heeft een E8400, en wij krijgen deze met geen mogelijkheid op 3,8ghz .. Dus mijn advies, net als hierboven, voor die prijs en wetende wat deze cpu kan, gewoon doen. Niet meer over nadenken. ps: de Q6600, eveneens met den Coolermaster Eclipse, heb ik momenteel op 3.6 ghz lopen ;) .. na veel prutswerk.[/quote:4edbeac0a6] 4 ghz had je waarschijnlijk een FSB hole:)... dr zit er ook 1 op 1650 SB (3.5 ghz) bij mijn mobo:P.
Link naar reactie
[quote:5f739da04b="wagnas"][quote:5f739da04b="pcguy"]Ja dat is de jouwe, wil niet zeggen dat ze allemaal 24/7 stabiel 3,8 draaien op lucht...[/quote:5f739da04b] Oh, 90% van alle 6750s halen de 3800mhz makkelijk.:) Wat MReLecTro ook zegt, het is een beest. Hij is beter dan een E6600 omdat hij op hogere FSB loopt een een hogere max temp aankan. Als hij het niet haalt, ligt het aan je luchtkoeling, moederbord, geheugen etc. Maar niet aan de processor. Natuurlijk haal je zo'n waarde niet met een standaardkoeler. Meer dan 1000mhz overklokken vereist verbeterde airflow in je kast.[/quote:5f739da04b] Maar die garantie kan je nooit geven, zet dat er dan wel even bij! Zo krijg je weer van die vragen: "Ik wil mijn cpu overclocken maar ik ben te beroerd om me er in te verdiepen, en als ik de fsb zo instel dat hij 3,8 moet lopen dan start hij niet meer op." En ik snap ook wel hoe koeling werkt en dat hij beter is dan de e6600.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...