Ga naar inhoud

kan de gpu fan compleet uit?


Aanbevolen berichten

ik heb een paar dagen geleden een peak hd4850 gpu gekocht. nu vinden mijn ouders dat dit ding teveel geluid maakt. ik heb zelf riva tuner al geprobeerd maar alhoewel ik de snelheid van de fan naar beneden krijg maakt ie zelfs op de laagste snelheid nog teveel herrie. is het mogelijk dat (met voor mijn part een flink underclock bij desktop applicaties) ik de fan compleet uitschakel? er staat rechtstreeks een 12 mm fan op gericht en de kaar blijft op bij het lichte grafische werk altijd onder de 40 graden met minimale fansnelheid dus ik verwacht niet veel problemen. hoe krijg ik de fan uit? alvast bedankt! Groeten, Jaco
Link naar reactie
De fan zit er niet voor niks, dat ze herrie maken is bekend. Als je hem echt geruisloos wilt hebben en toch optimaal wilt koelen, zul je een ander ventilatortje moeten plaatsen. Je kunt dit oplossen door het ventilatortje op te meten, en een case-fan te kopen met de zelfde afmetingen (max 20 DB) Het oude ventilatortje moet je van het plaatje afhalen waar hij op geklikt zit, en de nieuwe met 4 puntjes bison-lijm in de hoeken erop te monteren. Daarna moet je het stekkertje overzetten, als het een ander stekkertje is Kun je dit ook oplossen door een kroontje te plaatsen.
Link naar reactie
de computer staat in de woonkamer en staat nogal vaak aan. (downloaden, surfen emailen etc) nu is het een probleem om de computer aan te laten staan omdat dat nogal veel herrie maakt. daarom vroeg ik me ook af of er geen programmaatje voor was, de herrie is geen probleem voor een aantal uur op een dag, het is wel een probleem dat als de computer niets staat te doen je toch constant dat gezoem hoort. als er geen programmaatje is zal ik zeker 1 van deze koelers overwegen (waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de passieve omdat ik zeker weet dat die stil is) jullie weten niet toevallig een programmaatje dat automatisch bij lagere temperaturen de fan uit kan schakelen?
Link naar reactie
Je kunt eens kijken naar ATI Tray Tools, voor zover ik weet is er nog geen officiële versie die de 4850 ondersteund. Ik heb wel een beta versie gevonden, maar ik waarschuw, het is een beta! [url=http://sna696.helloweb.eu/ray/index.php]ATi Tray Tools 1.5.9.1298 Beta[/url] Je moet even googlen om een tutorial te vinden, hoe je een fan profiel kunt maken.
Link naar reactie
ik heb de accelero s1 rev2 ingebouwd. nu vind ik wel dat de kaart een stuk warmer word dan ik verwacht had. zou ik er toch nog een koeler op moeten monteren? de kaart word idle zo'n 50 graden maar stressed (met rthdribl.exe) komt ie na een paar minuten al iets boven de honderd graden uit. het koelblok word wel warm wat dus aangeeft dat de warmte wel gewoon afgevoerd word, alleen kan het blok het op een of andere manier niet goed aan de buitenlucht kwijt. dit is mijn kast: http://picasaweb.google.nl/onlineous/Computerkast#5249575619017390914 waar er dell staat zit vlak daarvoor een 12 mm fan die rechtstreeks het processorkoelblok koelt (achter de zwarte behuizing). daaronder zit een 9 mm fan die ik iets verder richting de accelero heb geschoven (dit scheelt een paar graden) is het normaal dat deze kaart zo warm is en zou ik nog actieve koeler voor erop moeten kopen of doe ik iets verkeerd?
Link naar reactie
ik heb best nog wat ruimte over om een ventilatortje op het koelblok te schroeven hoor :) zou dat veel helpen? ik heb een ventilator uit een oude voeding geschroeft maar krijg die niet aangesloten zonder draadjes door te knippen dus dat was ik niet van plan. als ik er een fan op zet, welke raden jullie dan aan? en leuk om s n reactie van jou te krijgen maffe pias :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...