Ga naar inhoud

Pc samenstellen, budget: +/- €2000


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb een uitdaging voor jullie... Ik ben iemand die erg graag games speelt. Hiervoor wil ik graag een pc laten samenstellen. Mijn budget betreft 2000 euro. Zelf weet ik wel het een en ander van pc's af, alleen heb ik niet genoeg kennis om een goede game pc samen te stellen. Hiervoor wil ik jullie dan ook graag om hulp vragen. Ik heb alleen wel enkele eisen: - 4 gigabyte werkgeheugen - Dual of quad core processor?(hier ben ik nog niet over uit) - De videokaart moet erg goed zijn!!! Ik ben nml. dol op het grafische. - Het liefst passieve koeling; dit geeft het minst geluid. - Een riante harde schrijf (min. 500 gigabyte) - Een pc met een HDMI aansluiting zou erg fijn zijn. Advies over een (nog aan te schaffen) monitor zou erg welkom zijn. Ik weet al welk toetsenbord en muis ik ga kopen. Als jullie zelf nog aanvullingen hebben, dan hoor ik deze graag. P.s. mijn toekomstige pc moet zware spellen aankunnen. Bij voorbaat hartelijk dank! Justin
Link naar reactie
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[quote:12c05bb3f0="Justin1990"]- De videokaart moet erg goed zijn!!! Ik ben nml. dol op het grafische. - Het liefst passieve koeling; dit geeft het minst geluid.[/quote:12c05bb3f0]Voor een zware videokaart is het practisch onmogelijk een passieve koeling te gebruiken vanwege de warmteontwikkeling. Verder kun je hier ook kijken voor wat tips: http://tweakers.net/reviews/962/4
Link naar reactie
[quote:5d62d196df="Obi-wan-kenobi"][quote:5d62d196df="Justin1990"]- De videokaart moet erg goed zijn!!! Ik ben nml. dol op het grafische. - Het liefst passieve koeling; dit geeft het minst geluid.[/quote:5d62d196df]Voor een zware videokaart is het practisch onmogelijk een passieve koeling te gebruiken vanwege de warmteontwikkeling. Verder kun je hier ook kijken voor wat tips: http://tweakers.net/reviews/962/4[/quote:5d62d196df] Waterkoeling :D Past ook in het budget.
Link naar reactie
[quote:ff22ca8e9a="steeldevil"][quote:ff22ca8e9a="Obi-wan-kenobi"][quote:ff22ca8e9a="Justin1990"]- De videokaart moet erg goed zijn!!! Ik ben nml. dol op het grafische. - Het liefst passieve koeling; dit geeft het minst geluid.[/quote:ff22ca8e9a]Voor een zware videokaart is het practisch onmogelijk een passieve koeling te gebruiken vanwege de warmteontwikkeling. Verder kun je hier ook kijken voor wat tips: http://tweakers.net/reviews/962/4[/quote:ff22ca8e9a] Waterkoeling :D Past ook in het budget.[/quote:ff22ca8e9a] Bedankt voor de tip!
Link naar reactie
Mijn samenstelling: [URL=http://imageshack.us][img:f6bc5027ff]http://img440.imageshack.us/img440/4013/pcsamenstellinguh9.png[/img:f6bc5027ff][/URL] Als je nog andere dingen nodig hebt, vermeld dat dan even :) Uitleg: [b:f6bc5027ff]OS:[/b:f6bc5027ff] Geen uitleg nodig lijkt mij. [b:f6bc5027ff]Montage:[/b:f6bc5027ff] Ook geen uitleg nodig. [b:f6bc5027ff]Pixel garantie:[/b:f6bc5027ff] Eigen keus, ik zou het erbij doen, je kan evt ook nog duurdere pixelgarantie aanschaffen. [b:f6bc5027ff]Scherm:[/b:f6bc5027ff] Mooi design, 2ms respons tijd wat het beste is voor gaming, contrast van 1:2000. Komt bij veel reviews beste uit de bus. [b:f6bc5027ff]Geluidskaart:[/b:f6bc5027ff] Het moederbord heeft wel een onboard geluidskaart, maar die beschikt niet over een eigen DSP voor de hardware acceleratie, tevens gewoon beter geluid, en zorgt voor een betere fps. [b:f6bc5027ff]Voeding:[/b:f6bc5027ff] Gewoon hoge kwaliteit voeding, staat ook nog open voor CF. [b:f6bc5027ff]Optische drive:[/b:f6bc5027ff] Hoge schrijfsnelheid en niet te duur, komt bij veel reviews goed uit de bus. [b:f6bc5027ff]HDD1:[/b:f6bc5027ff] Voor de software die niet direct oproepbaar hoeft ze zijn, is deze schijf een topper. Hoge kloksnelheid, stil en energie zuinig. Ik heb hier de 1TB versie genomen, maar als je wil kan je altijd nog de 640GB versie nemen. [b:f6bc5027ff]HDD2:[/b:f6bc5027ff] De VelociRaptor zorgt voor zieke laadtijden en schrijftijden, met 10000rpm. Ik had ook voor een SSD kunnen kiezen, maar die zijn over het algemeen duurder, en op de meeste aspecten langzamer. [b:f6bc5027ff]Grafische kaart:[/b:f6bc5027ff] Simpelweg de beste kaart op het moment, gamen op verschrikkelijk erge resoluties, en dikke fps ratings. Geen verdere uitleg nodig. [b:f6bc5027ff]Moederbord:[/b:f6bc5027ff] Een X48 chipset omdat die de ATi kaarten beter ondersteunt, voor een latere eventuele CF opstelling, is een X48 beter omdat 2 volledige PCI-Express 16.0 lanes gebruikt kunnen worden. Ook is dit moederbord voor de rest van alles voorzien. [b:f6bc5027ff]CPU-koeler:[/b:f6bc5027ff] Uit de tests gebleken als nieuwe topper. Beter als de Scythe mugen en alle anderen. Top koeler! [b:f6bc5027ff]Intern geheugen:[/b:f6bc5027ff] Weinig uitleg nodig, gewoon goede kit en niet al te duur. [b:f6bc5027ff]Processor:[/b:f6bc5027ff] Aangezien je gaat gamen, is Intel's dual core de beste keuzen, deze hebben tot noch toe de hoogste kloksnelheden. Tot noch toe worden er nog geen games ondersteund met 4 cores, en tevens is de quad core duurder. De E8500 is een perfecte processor als je nog gaat overclocken, voor ultieme prestaties! [b:f6bc5027ff]Behuizing:[/b:f6bc5027ff] Een mooie, ruime kast met goede airflow, van binnen en van buiten zwart, en sterk opgebouwd. Ik hoop dat je er wat aan hebt! Het duurde even, maar ik moest even rondneuzen en info geven:) Edit: OS heb je dus al, die niet meerekenen dan:p
Link naar reactie
Het is een aardig systeem, maar wel gebaseerd op het idee, dat je gaat overklokken. Doe je dat niet, dan kan er zo een paarhonderd euro af. Ik zou denk ik met een dergelijk budget (en de gekozen videokaart) gaan voor een 24" monitor. Verder lijkt me de keuze van de combinatie van harddisks erg overdreven. Maar ja, als het geld op moet, moet je het toch ergens laten, nietwaar.
Link naar reactie
[quote:6b410b5f7e="Tombo"]Mijn samenstelling: [URL=http://imageshack.us][img:6b410b5f7e]http://img440.imageshack.us/img440/4013/pcsamenstellinguh9.png[/img:6b410b5f7e][/URL] Als je nog andere dingen nodig hebt, vermeld dat dan even :) Uitleg: [b:6b410b5f7e]OS:[/b:6b410b5f7e] Geen uitleg nodig lijkt mij. [b:6b410b5f7e]Montage:[/b:6b410b5f7e] Ook geen uitleg nodig. [b:6b410b5f7e]Pixel garantie:[/b:6b410b5f7e] Eigen keus, ik zou het erbij doen, je kan evt ook nog duurdere pixelgarantie aanschaffen. [b:6b410b5f7e]Scherm:[/b:6b410b5f7e] Mooi design, 2ms respons tijd wat het beste is voor gaming, contrast van 1:2000. Komt bij veel reviews beste uit de bus. [b:6b410b5f7e]Geluidskaart:[/b:6b410b5f7e] Het moederbord heeft wel een onboard geluidskaart, maar die beschikt niet over een eigen DSP voor de hardware acceleratie, tevens gewoon beter geluid, en zorgt voor een betere fps. [b:6b410b5f7e]Voeding:[/b:6b410b5f7e] Gewoon hoge kwaliteit voeding, staat ook nog open voor CF. [b:6b410b5f7e]Optische drive:[/b:6b410b5f7e] Hoge schrijfsnelheid en niet te duur, komt bij veel reviews goed uit de bus. [b:6b410b5f7e]HDD1:[/b:6b410b5f7e] Voor de software die niet direct oproepbaar hoeft ze zijn, is deze schijf een topper. Hoge kloksnelheid, stil en energie zuinig. Ik heb hier de 1TB versie genomen, maar als je wil kan je altijd nog de 640GB versie nemen. [b:6b410b5f7e]HDD2:[/b:6b410b5f7e] De VelociRaptor zorgt voor zieke laadtijden en schrijftijden, met 10000rpm. Ik had ook voor een SSD kunnen kiezen, maar die zijn over het algemeen duurder, en op de meeste aspecten langzamer. [b:6b410b5f7e]Grafische kaart:[/b:6b410b5f7e] Simpelweg de beste kaart op het moment, gamen op verschrikkelijk erge resoluties, en dikke fps ratings. Geen verdere uitleg nodig. [b:6b410b5f7e]Moederbord:[/b:6b410b5f7e] Een X48 chipset omdat die de ATi kaarten beter ondersteunt, voor een latere eventuele CF opstelling, is een X48 beter omdat 2 volledige PCI-Express 16.0 lanes gebruikt kunnen worden. Ook is dit moederbord voor de rest van alles voorzien. [b:6b410b5f7e]CPU-koeler:[/b:6b410b5f7e] Uit de tests gebleken als nieuwe topper. Beter als de Scythe mugen en alle anderen. Top koeler! [b:6b410b5f7e]Intern geheugen:[/b:6b410b5f7e] Weinig uitleg nodig, gewoon goede kit en niet al te duur. [b:6b410b5f7e]Processor:[/b:6b410b5f7e] Aangezien je gaat gamen, is Intel's dual core de beste keuzen, deze hebben tot noch toe de hoogste kloksnelheden. Tot noch toe worden er nog geen games ondersteund met 4 cores, en tevens is de quad core duurder. De E8500 is een perfecte processor als je nog gaat overclocken, voor ultieme prestaties! [b:6b410b5f7e]Behuizing:[/b:6b410b5f7e] Een mooie, ruime kast met goede airflow, van binnen en van buiten zwart, en sterk opgebouwd. Ik hoop dat je er wat aan hebt! Het duurde even, maar ik moest even rondneuzen en info geven:) Edit: OS heb je dus al, die niet meerekenen dan:p[/quote:6b410b5f7e] wat duur gek, nooit van alternate gehoord? voor 600 euro ken je dezelfde games spelen. -monitor heb je voor 150 euro ipv 250 -geluidskaart 30 euro ipv 60 -woot 160 euro voor een voeding, 50 euro en je hebt een gelijkwaardige -330 euro aan harddisks, voor 80 euro heb je dezelfde configuratie -130 euro voor een behuizing voor 3 tot 6 tientjes heb je een zelfde -de nieuwste videokaart kopen is zowieso niet verstandig zeker bij ati over een paar maanden is hij de helft van de prijs, je kunt net zo goed een hd3870 kopen voor 99 euro. -montage 85 euro, lekker zelf doen oja en kwaliteit is het ook nog, 2 jaar garantie op alle onderdelen.
Link naar reactie
Ik zie alleen het nut in van zoveel uitgeven voor een PC als je er een 30" scherm bij doet. Als je zoveel uit wil geven zou ik op z'n minst een knappe 24" nemen, dat rechtvaardigt zo'n bedrag dan nog enigszins. Verder snap ik de reactie van Jonny-89 echt niet, als je denkt dat een 3870 vergelijkbaar is met een 4870x2 klopt er iets niet helemaal met je. Verder heb je met monitoren ook behoorlijk wat verschil in beeldkwaliteit, snelheid, aansluitingen/mogelijkheden, voor €150 heb je echt een budgetdingetje. Geluidskaart hoeft niet heel erg bijzonder te zijn voor gamen, dus daar geef ik je wel gelijk in. Maar wat je dan weer over die harddisks zegt... die Samsung is volgens mij de snelste 1TB schijf, en die WD is de snelste (of in ieder geval één van de snelste) SATA harddisk (dus geen SSD). Dat je voor €80 iets vergelijkbaars hebt is echt bullshit. Wat je over behuizingen zegt klopt ook niet, duurdere kasten zijn over het algemeen degelijker, stiller, betere koeling(-smogelijkheden) en airflow en vaak bieden ze ook meer ruimte voor bijvoorbeeld hele lange videokaarten. Verder is die samenstelling uit die post van Tombo samengesteld bij Azerty.
Link naar reactie
[quote:a763f19228="Johnny-89"] wat duur gek, nooit van alternate gehoord? voor 600 euro ken je dezelfde games spelen. -monitor heb je voor 150 euro ipv 250 -geluidskaart 30 euro ipv 60 -woot 160 euro voor een voeding, 50 euro en je hebt een gelijkwaardige -330 euro aan harddisks, voor 80 euro heb je dezelfde configuratie -130 euro voor een behuizing voor 3 tot 6 tientjes heb je een zelfde -de nieuwste videokaart kopen is zowieso niet verstandig zeker bij ati over een paar maanden is hij de helft van de prijs, je kunt net zo goed een hd3870 kopen voor 99 euro. -montage 85 euro, lekker zelf doen oja en kwaliteit is het ook nog, 2 jaar garantie op alle onderdelen.[/quote:a763f19228] Dit is niet geheel waar! Natuurlijk kan er wat van de prijs af, maar dit komt in de buurt van onmogelijk. Een Voeding van 50 euro? Een goede 850 watt voeding kan natuurlijk nooit missen... En tuurlijk heb je een monitor van 150 euro. Maar je koopt geen onderdelen die toevallig het goedkoopst zijn! Nee, je koopt producten en onderdelen vanwege de kwaliteit. En een game systeem met een Hd 3870? Ik zou zoiezo niet eens gaan voor een Ati :wink: Een GTX 260 of een 280. Die zijn weliswaar duur maar zeker niet slecht ! Ook heb je voor een Game Systeem een goede behuizing nodig. Qua Koeling en kwaliteit. Ik kan ook al mijn onderdelen in een Kartonnen doos stoppen, maar of dat nou helemaal de bedoeling is ? :o Misschien de volgende keer met iets betrouwbaardere feiten (en meningen) komen. MVG
Link naar reactie
Om aan te geven dat die samenstelling van Tombo niet heel erg prijsefficient in elkaar zat heb ik even onderstaande samenstelling gemaakt, ik zou het gewoon zelf in elkaar zetten, pixelgarantie vind ik altijd onzin, ze zorgen maar dat als je iets nieuw koopt dat het dan ook goed werkt. Verder denk ik ook niet dat een WD Veloci Raptor nodig is, en anders doe je gewoon 2x de hardeschijf uit onderstaande samenstelling en zet je die dan in RAID0, dat is meer opslag en ook nog eens sneller voor nog niet eens de helft van de prijs (enige nadeel is dat dat iets minder veilig is voor je data). Om aan te geven hoeveel rek er in zat heb ik er een 30" monitor in gedaan, als je een 24" neemt kan je een paar honderd euro mooi in je zak steken, eventueel doe je daar dan een upgrade mee over anderhalf à twee jaar. [img:f8c7a6a770]http://img225.imageshack.us/img225/153/samenstellingsd3.jpg[/img:f8c7a6a770]
Link naar reactie
[quote:67aaee985c="Johnny-89"] wat duur gek, nooit van alternate gehoord? voor 600 euro ken je dezelfde games spelen. -monitor heb je voor 150 euro ipv 250 -geluidskaart 30 euro ipv 60 -woot 160 euro voor een voeding, 50 euro en je hebt een gelijkwaardige -330 euro aan harddisks, voor 80 euro heb je dezelfde configuratie -130 euro voor een behuizing voor 3 tot 6 tientjes heb je een zelfde -de nieuwste videokaart kopen is zowieso niet verstandig zeker bij ati over een paar maanden is hij de helft van de prijs, je kunt net zo goed een hd3870 kopen voor 99 euro. -montage 85 euro, lekker zelf doen oja en kwaliteit is het ook nog, 2 jaar garantie op alle onderdelen.[/quote:67aaee985c] Wat een belachelijke beargumentatie. Azerty is GOEDKOPER dan Alternate. Deze monitor heeft een responstijd van 2ms, en is gewoon heel goed. Geluidskaart van 30 kan, maar ik maak gewoon een systeem wat in zn budget past, en deze is gewoon goed. Je kan ook een voeding van 30 euro kopen idd. Maar die heeft wss belachelijke voltages en is van lage kwaliteit. De harddisks zijn gewoon supergoed, de F1 is lekker snel en stil, en komt bij superveel reviews als beste uit de bus, de raptor is perfect voor de laadtijden, optimaal voor een gamer met dit budget. Als je gamer bent, heb je eenmaal een goede kast nodig, voor 30 tot 60 euro heb jij niet zoon kast met een goede airflow, robuustheid en geluidsniveau. ATi heeft op dit moment de beste videokaart in handen, en ik maak puur het budget vol, en als ik een 3870 erin stop, is die ander goedkoper, maar is er alweer een betere uit, die alweer beter is. Zo kan je eeuwig doorgaan, maar blijkbaar heb je niet al te veel verstand hiervan. Graag zou ik een argument horen waarom zeker niet bij ATi, waarom wel bij nVidia. Garantie heeft geen uitleg nodig. Wat jij niet snapt is dat ik gewoon een configuratie samenstel die in het budget past. Blijkbaar is jouw motto: Goedkoper is altijd beter, nou jongen. Ik zal je uit je dromen helpen, dat is NIET zo. We zoeken hier voor de beste PRIJS/KWALITEIT. Maar duidelijk genoeg kan je daar niet met je hoofd bij en blijf je eigenwijs.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...