Ga naar inhoud

Misschien kapot moederbord?


Aanbevolen berichten

Ik heb zojuist een film gedownload en ik kreeg allemaal rare kraakgeluiden er door heen. Ik heb altijd onboard geluid gebruikt en toen dacht ik van, hey, laat ik mijn oude PCI X-Fi XtremeMusic is proberen. Hij bleef 2 keer hangen en heb hem er daarna ook weer uitgehaald. Ik kreeg bij deze ene film alleen gekraak, voor de rest niet. Toen ik hem een keer wilde afspelen bleef hij ook een keer hangen en kreeg ik last van artifacts, en de computer wilde hierna ook niet meer reageren. Gewoon door de hele film heen van die groen/geel/rood achtige strepen er door heen. Ligt dit aan het moederbord? De kapotte geluidskaart of juist aan de film? Bij de muziek en andere films heb ik deze problemen niet, maar waar ik me het meest zorgen om maak was dat de computer bleef hangen met artifacts... Groetjes, Adam Vermaat.
Link naar reactie
[quote:333637419e="KeesA"]Oppassen met gedownload spul dus. Als de rest van je downloads geen problemen geeft ligt het aan dit exemplaar: wissen maar![/quote:333637419e]Ik delete hem zeker, alleen het is jammer, het is een goede film, maarja, dan heb ik altijd nog de bioscoop. Maar ik maak me toch nog zorgen over nadat ik de kapotte geluidskaart er uit heb gehaald dat ik die artifacts kreeg. Dát is echt mijn 'main concern'. Echter de vraag is of defecte hardware ook kan 'infecteren'
Link naar reactie
[quote:1ec90f473c="KeesA"]Neen. Zolang alleen een onderdeel disfunktioneert en geen kortsluiting geeft waardoor ander spul kapot kan gaan is er niets aan de hand. Als je geluidskaart kapot is ook de drivers ervan nog even weghalen voor de zekerheid.[/quote:1ec90f473c]Ik wist 70 procent dat hij kapot was, maar ik kon het altijd nog even proberen. Maar juist door die artifacts kreeg ik de indruk dat er iets goed mis was met het moederbord.. Laat het niet zo zijn, want het is een aardig, nieuwe, duur ding.
Link naar reactie
[quote:157793f356="plextor"][quote:157793f356="AdamUntitled"]Ik was net een andere film aan het kijken, en ja hoor. Ik kreeg wéér artifacts. En ik kreeg weer strepen in Windows Media Player. En mn computer bleef vast hangen.[/quote:157793f356]artifacts strepen . videokaart kan aan het dood gaan zijn .[/quote:157793f356]Dat lijkt me echt ontzettend raar. De PC is net 2 maanden oud. En voor die kapotte geluidskaart er in ging deed alles nog perfect.
Link naar reactie
[quote:4f690aa8e7="AdamUntitled"][quote:4f690aa8e7="plextor"][quote:4f690aa8e7="AdamUntitled"]Ik was net een andere film aan het kijken, en ja hoor. Ik kreeg wéér artifacts. En ik kreeg weer strepen in Windows Media Player. En mn computer bleef vast hangen.[/quote:4f690aa8e7]artifacts strepen . videokaart kan aan het dood gaan zijn .[/quote:4f690aa8e7]Dat lijkt me echt ontzettend raar. De PC is net 2 maanden oud. En voor die kapotte geluidskaart er in ging deed alles nog perfect.[/quote:4f690aa8e7] wat denk je van statische electiciteit
Link naar reactie
[quote:5c563e0e73="plextor"][quote:5c563e0e73="AdamUntitled"][quote:5c563e0e73="plextor"][quote:5c563e0e73="AdamUntitled"]Ik was net een andere film aan het kijken, en ja hoor. Ik kreeg wéér artifacts. En ik kreeg weer strepen in Windows Media Player. En mn computer bleef vast hangen.[/quote:5c563e0e73]artifacts strepen . videokaart kan aan het dood gaan zijn .[/quote:5c563e0e73]Dat lijkt me echt ontzettend raar. De PC is net 2 maanden oud. En voor die kapotte geluidskaart er in ging deed alles nog perfect.[/quote:5c563e0e73] wat denk je van statische electiciteit[/quote:5c563e0e73]Klopt, maar daarom was ook de vraag of zo'n defecte geluidskaart iets anders in de computer kan aantasten? Ik heb me netjes ontladen.
Link naar reactie
[quote:05e99edddb="AdamUntitled"]Ik was net een andere film aan het kijken, en ja hoor. Ik kreeg wéér artifacts. En ik kreeg weer strepen in Windows Media Player. En mn computer bleef vast hangen.[/quote:05e99edddb] Heb je een moederbord met nVidia chipset uit de 700 serie? In dat geval is het een bekend probleem, er zijn BIOS updates om het op te lossen.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...