anoniem Geplaatst: 24 augustus 2007 Delen Geplaatst: 24 augustus 2007 Beste mensen, Ik heb hier een PC die plotseling geen beeld meer geeft. Het lijkt nu aan het mobo te liggen. Eerst denk je natuurlijk aan de videokaart, maar het moederbord van Gigabyte: GA 8S648FX lijkt het probleem te zijn. De fan's draaien wel, maar geen enkel verder teken van enig leven: geen piepje, niks, zelfs als je het geheugen eruit haalt geen piepjes. Andere voeding aangesloten (getest), zelfde resultaat, zou dit moederbord of CPU defect kunnen zijn? Ik kom zo geen stap verder en eerlijk gezegd weet ik het nu ook niet meer. Heeft iemand nog een tip of suggesties? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2007 Kijk gewoon ff of alles goed aangesloten is en reset de bios. Gewoon in de manual kijken hoe de bios gereset kan worden. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2007 Ik heb alles losgenomen (incl. USB bedrading) van het Mobo en deze gereset door de batterij te verwijderen en de BIOS reset jumper gebruikt. Nog steeds is er geen enkel piepje te ontlokken uit de speaker. De CPU wordt nog wel warm (als dat tenminste wat zegt). Er zijn geen lekkende condensatoren (Elco's) op het Mobo te zien. Deze zien er goed uit. Ik heb geen pijlen meer op mijn boog... :cry: Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2007 Jumpertje in het andere pinnetje errnaast geplaatst, als dat tenminste zo werkt? Alleen eruit halen werkt niet altijd. Neem hem anders mee naar een betrouwbare PC shop. 't kan de voeding zijn en misschien het moederbord. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2007 Het jumpertje kan maar op 1 manier worden geplaatst (wel of geen jumper). Een andere voeding (getest) had ik ook al geprobeerd. Het vreemde is dat hij het voor de vakantie nog deed en na 5 weken dus niet meer opstart ! Inderdaad blijft een betrouwbare PC shop /reparatiedienst over.... :roll: Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.