Ga naar inhoud

Vervanging processor probleem


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Na al een paar jaar te hebben gewerkt met een AMD Athlon XP 2200+ leek het mij eens tijd om een wat snellere processor te gaan kopen. Ik heb een AMD Athlon 2700 gekocht. Ik gebruik als moederbord een Asrock k7s8x. Na het succesvol flashen van het BIOS, uithalen van de oude processor en het zorgvuldig aanbrengen van de koelpasta op de processor en alles op zijn plaats te hebben gezet deed ik de computer aan, in plaats van netjes een POST te zien bleef mijn beeldscherm zwart. Hierna heb ik verschillende fsb snelheden geprobeerd doormiddel van de jumpers op mijn moederbord. Dit helaas zonder verdere resultaten en nog steeds geen beeld. Verder heb ik alle onderdelen van mijn computer al zeker 4 keer gecontroleerd op loszittende stekkertjes of een scheef ingestoken pci of agp kaart, geen van dit allemaal was het geval. Nu is mijn vraag, waar kan dit aan liggen en hoe kan ik dit (indien mogelijk) oplossen? Bij voorbaat dank, H. Sijmons
Link naar reactie
Eigenlijk was die 2700 een beetje geldverspilling, je zou gewoon je 2200 er in kunnen stoppen en de FSB op 333mhz kunnen zetten. Verder staat de 2700 gewoon in de CPU support list, op zich was er geen BIOS upgrade voor nodig. Heb je de CMOS jumper wel gereset?? Alles zou gewoon naar behoren moeten werken en anders stop je gewoon die 2200 erin, overgeklokt op een FSB van 333mhz.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...