Ga naar inhoud

fout van de harde schijf?


Aanbevolen berichten

hallo, ik heb vanmiddag een nieuw moederbord gekocht. thuis heb ik alles aangesloten maar als ik de pc nu aanzet krijg ik een foutmelding. ik zie dan een blauw scherm en kan niets meer doen dan de pc uitzetten in het blauwe scherm staat: Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen. Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren. Controleer de computer op virussen. Verwijder nieuwe vaste schijfen op vasteschijfcontrollers die u hebt geinstalleerd. Controleer of de vasteschijf op de juiste wijze is geconfigureerd en afgesloten. Voer chkdsk /f uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw op. Technische informatie ( mogelijk in het engels ) : *** STOP: 0X0000007B ( 0XF7CAE524 , 0X0000034 , 0X00000000 , 0X00000000 ) wat kan ik doen? het lijkt me een fout van de harde schijf, maar het is wel toevallig dat dit gebeurt nadat ik het moederbord verwisseld heb... (p.s. ik heb de computer ook geprobeerd op te starten met een andere harde schijf en toen deed hij het wel, alleen is dat een win98 met erg weinig geheugen dus heb ik er niet zo veel aan)
Link naar reactie
hallo het is me gelukt om windows aan de praat te krijgen en alles werkt, op een paar games na ik heb dat moederbord gekocht waar een videokaart onboard zat, alleen die blijkt niet goeg genoeg te zijn op het moederbord zit geen gleuf waar een andere videokaart in kan wat kan ik hieraan doen? (zijn er bijv losse videokaarten te koop die via usb ofzo gaan?)
Link naar reactie
Ik gebruik de pc voornamelijk om tegen andere mensen te spelen via het lan netwerk hier in huis. Ik gebruik hem dus niet zo vaak omdat ik een hele goede andere pc heb. Ik wil er voornamelijk spellen op doen zoals Halo en Counter Strike.. Ik heb nu een 1,4GHz processor (de nieuwe dus) met 512 mb geheugen. Op de achterkant van de doos van Halo staat dat dat voldoende is, alleen heb ik wel een 32mb grafische kaart nodig. Het oude moederbord had maar een processor van 233Mhz, heel weinig dus..
Link naar reactie
Wat is je budget? Een socket 462 dus, zoiets vermoedde ik al. Sterk verouderd. Er is nog wel wat voor te koop. Het enige wat nog een beetje courtant is, is dit bord. http://tweakers.net/pricewatch/82276 Er zit een AGP slot op, ook al minder courant, maar daar wordt nog wel wat voor gemaakt. Ik denk dan aan een ati 9250 of zo. http://tweakers.net/pricewatch/119329 Maar ik blijf het allemaal twijfelachtig vinden, goed geld naar kwaad geld gooien dus.
Link naar reactie
hey ik ben net terug geweest naar de winkel. de videokaart onboard bleek wel ok te zijn, alleen de drivers waren niet goed genoeg. (ja, wist ik veel..) De videokaart kon zelf ge-upgrade tot 128 mb. Ze hebben de drivers geinstaleerd van de geluidskaart en de videokaart. De geluidskaart werkt nu perfect alleen de driver van de videokaart ondersteunt geen DirectX. Bij DXDIAG heb ik de tests gedaan en dit waren de resultaten: [i]Hardware accelerated Direct3D 9+ is not available because the display driver does not support it. You may be able to get a newer driver from the hardware manufacturer. DirectDraw test results: All tests were successful. Direct3D 7 test results: All tests were successful. Direct3D 8 test results: All tests were successful. Direct3D 9 test results: Display driver does not support API (DDI version too low)[/i] en bij configuratiescherm -> system -> hardware staat dit: Device Name: SiS 650_651_M650_740 Manufacturer SiS Chip Type: SiS 740 Rev 00 Dac Type: Internal Approx. Total Memory: 32.0 MB Current Display Mode: 1024 x 768 (23 bit) (60Hz) Van die 32MB wil ik er 64 maken en ik wil dat hij DirectX ondersteunt, omdat je dat bijna bij elk spel nodig hebt Weet iemand hoe ik dit moet doen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...