Ga naar inhoud

32, 64 bits


Aanbevolen berichten

hallo, Ik heb een vraag over windows 64 bits, moet je daar nou echt 4 gb voor hebben. of draait ie ook met 2gb. Ik heb nu een 32 bits maar ik heb een 2x1 GB kan ik er dan 1x1gb of 2 x 512 mb bijzette . of gaat er dan iets niet kloppen.(want 32 bit gaat maar tot 3 gb) ik neem aan dat een quadcore wel een 64 bit processor is? Alvast bedankt
Link naar reactie
Ik draai nu Vista X64, op een amd Athlon 3200+, met 2gb ram. En ik moet zeggen dat ik het toch wel een stuk fijner vind werken, dan de 32bit. In sommige dingen, merkt je toch echt wel dat ie sneler is. En 2gb is voor mij voeldoende voor x64, ik ben nog nooit boven de 1,4gb uitgestegen wat geheugen betreft. En ik moet zeggen dat alles ondersteund word.
Link naar reactie
[quote:63c6bd710a="Japie III"]Ik draai nu Vista X64, op een amd Athlon 3200+, met 2gb ram. En ik moet zeggen dat ik het toch wel een stuk fijner vind werken, dan de 32bit. In sommige dingen, merkt je toch echt wel dat ie sneler is. En 2gb is voor mij voeldoende voor x64, ik ben nog nooit boven de 1,4gb uitgestegen wat geheugen betreft. En ik moet zeggen dat alles ondersteund word.[/quote:63c6bd710a] En heb jij nog nergens problemen met driver suppport of applicaties die niet compatible zijn (apps en games?)
Link naar reactie
Nope, alle drivers die ik nogdig had, die heeft vista zelf geinstalleerd, maar als ik b.v. naar de site van de maker ga, b.v. nvidia of logitech, daan hebben ze daar gewoon drivers voor 64bit. Ik heb een Videokaart Nvidia 6600LE, en DTM3 werkt beter naar mijn idee, alles op high, met 1280x1024, beter op 64bit zelfs dan op 32. Verder zou een een of ander adobe programma, het niet moeten doen, maar ook die doet het wel op 64bit, en die deed het eerst niet op 32 bit. Ik moet dus zeggen dat ik er erug tevreden over ben. :D :)
Link naar reactie
vind het echt moeilijk om een beslissing te maken. Mijn hardware is allemaal nieuw. Ook zijn het allemaal A-merken. Dus denk niet dat daar problemen zullen vormen. Maar ik gebruik ook heel veel adobe software en andere (multi)media applicaties. Misschien moet ik maar gewoon ophouden met zeiken en gewoon die 64 bits versie bestellen. Mocht het dan niet goed werken allemaal.. dan moet ik maar 32bit versie kopen.. (zonde van het geld, maarja :( ) Vanmiddag/vanavond bestel ik mijn nieuwe systeem. Heb nog een paar uurtjes bedenk tijd. [edit]beslissing gemaakt... ga toch voor 32bit.. ik durf de stap niet te nemen om 64 bit te nemen.
Link naar reactie
Je kan ook eerst een vista installatie downloaden en hem als trial installeren. Je kan hem legaal minstens 120 dagen draaien. Ben je dan tevreden dan koop je vista voer je registratie code in en klaar. Je hoeft als het goed is niet eens opnieuw te installeren. Ben je niet tevreden met de 64 bit versie dan installeer je de 32 bit en kijk je hoe die bevalt.
Link naar reactie
[quote:e351ee53ac="D'acide"]ach weet je... eigenlijk gewoon schijt aan hebben en lekker voor XP 32 bit gaan idd. en over een jaartje ofzo.. als vista 64 bit voorzien is van SP1 etc... dan pas vista kopen en gelijk 2gb ram erbij... klinkt toch ook aannemelijk, toch?[/quote:e351ee53ac] Opzich wel ja, als het geheugen niet duurder is geworen...
Link naar reactie
Ik heb zelf ook een dual boot draaien. Vista 64 en xp 32. Maar gebruik eigenlijk alleen vista 64 bit maar. De XP gebruik ik alleen voor pinnacle. Misschien dat ik er in de toekomst nog een vista van maak. Vista draait perfect trouwens. Geen enkel probleem met drivers ofzo. En alle software werkt, soms heb je wel even een geupdate versie nodig met vista ondersteuning maar dat is tot nu toe geen probleem.
Link naar reactie
Dat ligt uiteraard aan de hardware fabrikanten. Heb een paar weken terug een tv kaart gekocht. Drivers van de fabrikant wilden niet installeren. Echter had vista hem zelf al geinstalleerd en werkte hij direct. Sterker nog 30 minuten later kreeg ik opeens een windows update melding. Was er een nieuwe driver voor mijn tvkaart gevonden op windows update. En iedereen maar klagen dat microsoft geen drivers meelevert. :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...