Ga naar inhoud

Nieuw systeem - graag jullie meningen


Aanbevolen berichten

Dag allemaal, Ik ga mijn PC vervangen door een nieuwe die er weer een tijdje tegenaan moet kunnen. Ik gebruik de PC veel voor Office en internetten, maar daarnaast ook voor fotobewerking en -beheer, soms wat videobewerking, downloaden (nieuwsgroepen), het beheer van mijn muziekcollectie, af en toe een spelletje (ik ben geen hardcore gamer, maar een beetje acceptabele 3D performance zou leuk zijn) en ook voor wetenschappelijk rekenwerk met [url=http://www.mathworks.com/]Matlab[/url]. Kortom: ik ben op zoek naar een echte all-round machine... en liefst een stille voor een schappelijke prijs! :) Dit is het lijstje dat ik tot nu toe in gedachten heb: [list:d362a960fd]* Behuizing: Antec Solo * Voeding: Zalman ZM500-HP, 500 W, modulair * Moederbord: Gigabyte GA-P35-DS3 * Processor: C2D E6750 + Nexus LXM-8200 koeler * Geheugen: 2 x 1024 MB, DDR2, PC6400, Kingston * Videokaart: GigaByte GeForce 8600 GT, passief gekoeld (GV-NX86T256H-RH,DDR3, PCI Express x16, 256MB) * Harddisk: Samsung Spinpoint T166, 500GB, 7200 RPM, 16 MB cache, SATA II * Floppydrive: ja :) * Cardreader: MS-Tech LU-161S (16-in-één, plus eSATA & molex stekker) * DVD brander: Lite-On LH20A1S, Serial ATA[/list:u:d362a960fd] Bij Azerty komt dit systeem uit op een prijs van €970,- inclusief Vista Home OEM en montage. Veel duurder wil ik het systeem niet maken, maar ik heb nog wel wat ruimte in mijn budget, dus als er voor een paar tientjes meer nog een duidelijke verbetering mogelijk is dan zal ik dat wel overwegen. Het systeem heeft geen losse geluidskaart, want on-board sound is wat mij betreft goed genoeg (gebruik ik nu ook). 500W is natuurlijk wel overkill, maar deze Zalman voeding heeft als voordeel dat ie stil, efficient èn modulair is (en op voorraad bij Azerty). Waar ik nog wel over twijfel is de grafische kaart. De huidige optie is betaalbaar en aantrekkelijk vanwege de passieve koeling, maar het is natuurlijk wel een "geknepen" model met o.a. normaal DDR geheugen. Ik denk dat het voor mijn gebruik goed genoeg is, maar als er een betere (liefst passief gekoelde) oplossing bestaat dan hoor ik dat graag!
Link naar reactie
Lijkt me een redelijke samenstelling. De videokaart is wat licht, als je gaat gamen. Passief ben ik ook geen voorstander van, die dingen worden erg heet. Voor ongeveer dezelfde prijs kun je een x1950xt nemen, en goedkoper een x1950pro. Beide presteren in games beter dan de 8600gt. Als behuizing kun je ook een uit de antec nsk serie nemen. Ziet er praktisch hetzelfde uit als de solo, en heeft een goede meegeleverde voeding. Kijk eens naar de nsk4400 of de nsk6500. http://www.antec.com/us/pro_en_newsolution.php
Link naar reactie
Bedankt voor de tips. Ik denk dat ik het wel bij deze kast hou, want ik vind de afwerking toch net een tikje mooier dan de NSK's (o.a. pianolakfinish; is wel weer een extra ding om te poetsen, maar het ziet er wel strak uit, vind ik). Ook al is het een paar tientjes duurder. Voor de videokaart neem ik jouw suggestie in elk geval wel over. Misschien is passief gekoeld inderdaad toch niet zo'n goed idee en de X1950 ziet er goed uit qua prijs/prestatie.
Link naar reactie
Leuk systeempje maar vind die kaart pure geldverspelling,probeer er maar een dx10 game op te spelen met alles op hoog,of de iets oudere dx9 games... Net wat je zeg de x1950 is een hele goeie keuze of een 8800 gts zou ook een goeie keuze kunnen zijn als je toch graag wil gamen/dx10 games wil doen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...