Ga naar inhoud

Van A64 3800+ naar A64 X2 4200+


Aanbevolen berichten

Beste leden, ik vraag me af of het overstappen van een Socket 939 AMD Athlon 64 3800+ processor naar een S939 AMD Athlon 64 X2 4200+ zinvol is. Het aanbod van S939 processors wordt erg klein en dacht ik om nu nog een X2 aan te schaffen. Maar is dit zinvol en is er veel verbetering t.o.v. mijn huidige 3800+?(zie ook specs in sign.) Zit er verbetering in games (laadtijden of fps) en is dit dan ook € 100,- waard? Graag jullie mening.
Link naar reactie
Ik zou eerder een lichte overklok wagen, het kost niets en je zal de prestaties van de nieuwe cpu wrs wel halen (natuurlijk niet de extra functionaliteit van dual core, dwz: je zal niet zo vlot 2 programma's naast elkaar kunnen laten draaien) Als je je pc vooral voor videobewerken/multitasken enzo gebruikt zou ik de overstap toch overwegen, zoniet is een (lichte) overklok veel nuttiger :)
Link naar reactie
[quote:c63df239fd="THX"]Oke bedankt! Maar in games zit er niet veel verbetering? Kan je niet beide cores aanwijzen op één applicatie bijv. een game?[/quote:c63df239fd] Bij de nieuwe games kan je ervoor kiezen dat de cores in tweé voegen.. Bevoorbeeld bij lost planet extreem. Daar kan je multi CPU aanvinken. En dan worden de twee cores gebruikt. Dus ja een duo core is wel zinvol bij games!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...