anoniem Geplaatst: 23 juli 2007 Delen Geplaatst: 23 juli 2007 Beste leden, ik vraag me af of het overstappen van een Socket 939 AMD Athlon 64 3800+ processor naar een S939 AMD Athlon 64 X2 4200+ zinvol is. Het aanbod van S939 processors wordt erg klein en dacht ik om nu nog een X2 aan te schaffen. Maar is dit zinvol en is er veel verbetering t.o.v. mijn huidige 3800+?(zie ook specs in sign.) Zit er verbetering in games (laadtijden of fps) en is dit dan ook € 100,- waard? Graag jullie mening. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2007 Er zit wel een kleine verbetering in, maar of dat voldoende is (prijs/prestatie) moet je zelf beoordelen. M.i. moet je het geld gewoon in je zak houden en een upgrade naar AM2 of S1207 (quad-proc van AMD) voorbereiden (lees: sparen ;)) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2007 Ik zou eerder een lichte overklok wagen, het kost niets en je zal de prestaties van de nieuwe cpu wrs wel halen (natuurlijk niet de extra functionaliteit van dual core, dwz: je zal niet zo vlot 2 programma's naast elkaar kunnen laten draaien) Als je je pc vooral voor videobewerken/multitasken enzo gebruikt zou ik de overstap toch overwegen, zoniet is een (lichte) overklok veel nuttiger :) Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2007 Oke bedankt! Maar in games zit er niet veel verbetering? Kan je niet beide cores aanwijzen op één applicatie bijv. een game? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2007 [quote:c63df239fd="THX"]Oke bedankt! Maar in games zit er niet veel verbetering? Kan je niet beide cores aanwijzen op één applicatie bijv. een game?[/quote:c63df239fd] Bij de nieuwe games kan je ervoor kiezen dat de cores in tweé voegen.. Bevoorbeeld bij lost planet extreem. Daar kan je multi CPU aanvinken. En dan worden de twee cores gebruikt. Dus ja een duo core is wel zinvol bij games! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2007 Maak daar maar van: een handvol games. De meeste games gebruiken één core, en dan ga je er in snelheid op achteruit. Het is op dit moment eigenlijk niet zinvol meer, een investering te doen in een socket 939 systeem. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2007 Mss is een opteron iets. bijv de 180 versie. Alleen zou ik dan voor een 2e hands exemplaar gaan kijken. Nieuw zijn ze zo rond de 150 euro en dat is het niet waard. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2007 dus al ik het begrijp, is een 4000+single core sneller in games dan een 4000dual core, of is elke core 4000(2.2mhz dacht ik. heb zelf namelijk een core 2duo en die cores worden maximaal op 50% gebruikt. gtz Lonegunner Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.