anoniem Geplaatst: 22 juli 2007 Delen Geplaatst: 22 juli 2007 Heb laatst een nieuwe pc besteld en thuis in mekaar gezet,en alles leek goed te gaan tot ik Everest Ultimate Edition had installed om mijn pc en de "AUX" sensor 86-92 C aangaf,lijkt me nogal warm,wat kan hiervan de oorzaak zijn? Nou heb ik een paar vragen hierover: 1.Kan het zijn dat de temp niet goed is aangegeven? 2.Kan het zijn dat mijn northbridge te warm word(las ergens dat deze nogal warm kan worden op dit MOBO) en kan dit kwaad? 3.Wat zou ik hieraan kunnen doen?(extra fans instaleren?)Mocht het een probleem opleveren in de toekomst... [url=http://specs.tweak.to/15900]Dit[/url] zijn mijn systeemspecs en [url=http://img227.imageshack.us/my.php?image=msixj9.png]dit[/url] is de screenshot van Everest. Alvast bedankt voor de hulp! Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2007 Als je systeem stabiel draait, zou ik me niet druk maken. Het is moeilijk temperaturen goed uit te lezen. Al eens een tool van de fabrikant van het moederbord geprobeerd? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2007 [quote:97fc967821="gerben"]Als je systeem stabiel draait, zou ik me niet druk maken. Het is moeilijk temperaturen goed uit te lezen. Al eens een tool van de fabrikant van het moederbord geprobeerd?[/quote:97fc967821] Mijn systeem draait gewoon stabiel dat is het probleem niet,en zoals je kan zien zijn alle andere temps behoorlijk ok. Ik zal eens kijken of er dergelijke tools zijn van MSI. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2007 Dacht ik wel, zoek eens op de cd van je moederbord. 88 graden is trouwens loeiheet, daar brand je meteen je vingers aan. Kun je handmatig controleren dus. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2007 't enige wat echt warm word van dit mobo is die Nvidia Nforce 550 North Bridge Chipset. [[url=http://www.msicomputer.com/product/mb_image/features/K9NNeo-F.jpg]Plaatje[/url]] Ik denk maar dat ik daar iets op ga verzinnen,wat zou een goeie oplossing daarvoor zijn? Een fan erop zetten? Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2007 Nforce northbridges worden altijd heet, en dat is ook niet zo'n probleem. Je kunt er een actieve koeler op zetten. Maar dan moet de oude wel makkelijk te verwijderen zijn, anders zou ik er niet aan beginnen. Je kunt ook eens kijken, of je er een losse 40mm fan op kunt bevestigen. Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 juli 2007 [quote:3531a280ce="gerben"]Nforce northbridges worden altijd heet, en dat is ook niet zo'n probleem. Je kunt er een actieve koeler op zetten. Maar dan moet de oude wel makkelijk te verwijderen zijn, anders zou ik er niet aan beginnen. Je kunt ook eens kijken, of je er een losse 40mm fan op kunt bevestigen.[/quote:3531a280ce] Ik ga zoiets proberen,bedankt voor de tips! Hier mag van mij part een slotje op :) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.