Ga naar inhoud

computer loopt vast bij games


Aanbevolen berichten

Sinds 1 maand loopt mijn PC vast bij games bij mijn zoon na ca. 15 minuten. Zowel het toetsenbord als de muis reageren niet meer en terug naar windows lukt niet, alleen resetten. Ik had daarvoor net de nieuwste nero 7 geinstalleerd en mijn zoon had een cheat bij een spel gebruikt. Ik heb eerst de nieuwste drivers voor mijn video- en geluidskaart geinstalleerd, vervolgens nero 7 verwijderd en het spel waar de cheat bij was gebruikt, maar niets helpt. Ik heb een AMD Athlon 64 3000 (2.0 Ghz) met XP Een Radeon 9550 256 Mb videokaart, de PC is ca. 2 jaar oud. De PC staat in een computerkast, zou het een koelingprobleem kunnen zijn? Ik las bij de FAQ dat processord overgaan op een lagere kloksnelheid en ik meen een dergelijke melding in het opstartscherm te hebben gezien. Hoe kan ik controleren of dit het geval is? en zo ja wat is dan de beste oplossing? Het gebeurt alleen bij games
Link naar reactie
Ik denk aan een warmteprobleem. De videokaart moet hard werken bij gamen, en kan dan zo heet worden, dat de boel vastloopt. Het kan ook zijn dat daardoor ook de processor warmer wordt. Zet hem eens vrij neer, en laat de linkerkant open. Als je een tafelventilator hebt, zet je die ervoor. Dan nog eens gaan gamen, of je laat 3dmark in een demo loop draaien. Maakt het verschil, dan heb je een warmteprobleem. Wordt dat computermeubel zelf ook erg warm? Kan de computer zijn warme lucht aan de achterkant wel kwijt?
Link naar reactie
[quote:78ac1847a9="gerben"]Ik denk aan een warmteprobleem. De videokaart moet hard werken bij gamen, en kan dan zo heet worden, dat de boel vastloopt. Het kan ook zijn dat daardoor ook de processor warmer wordt. Zet hem eens vrij neer, en laat de linkerkant open. Als je een tafelventilator hebt, zet je die ervoor. Dan nog eens gaan gamen, of je laat 3dmark in een demo loop draaien. Maakt het verschil, dan heb je een warmteprobleem. Wordt dat computermeubel zelf ook erg warm? Kan de computer zijn warme lucht aan de achterkant wel kwijt?[/quote:78ac1847a9] Ik ga proberen of dat werkt. Hoe kan ik controleren of mijn processor inderdaad op een lagere snelheid is overgegaan en hoe krijg ik dit dan weer ongedaan?
Link naar reactie
[quote:fa95e6f390="gerben"]Kijk gewoon even in windows, my computer, properties, In het venster staat dan je processor, en daar onder de snelheid.[/quote:fa95e6f390] Ik denk dat het inderdaad een kwestie van koeling is. Ik heb de computer schoongemaakt en tijdens een spel uit de kast getrokken. Hij liep nu niet vast. Wat zijn de mogelijkheden om de koeling te verbeteren? NB Bij eigenschappen werd nog steeds de oorspronkelijke snelheid aangegeven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...