Ga naar inhoud

Moederbord, processor,geheugen of.. toch iets anders?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb de PC waar ik nu op zit zo'n 2 jaar geleden gekocht. Hij werkt nog steeds prima en draait grotendeels nog. Toch zou ik graag wat dingen veranderen maar nu is de vraag; wat moet ik veranderen? Mijn systeemspecificaties zijn alsvolgt: Windows XP Home Edition Intel Pentium 4 CPU 2.93 GHz 1024MB RAM DDR2 SDRAM NviDIA GeForce 8600GT Ik kan mijn moederbord type niet vinden dus vandaar. Maar nu is mijn vraag, wat raden jullie aan? Alvast bedankt! FS
Link naar reactie
Het is een 8600GT en ik game er niet veel op, alleen soms call of duty of derg. Een x1950pro hoef ik niet omdat ik deze heel fijn vind, al zeggen een aantal mensen iets anders :wink: Ik wil er graag Vista op gaan draaien maar dat komt pas over uiterlijk 2 maanden. Hetgene wat ik eigenlijk doe op mijn PC is: MSN Muziek Films Games Designen Als je een nieuwe processor neemt, heb je dan ook een nieuw moederbord nodig? En stan, raad je een AMD aan of kan een Intel ook? En wat is eigenlijk het verschil tussen die twee? Bedankt!
Link naar reactie
Wat is je budget? Je moet ook even kijken wat voor mobo je hebt en hoe de indeling van je ram is. Doe dat met [url=http://www.download3k.com/SIW/Download-Free-siw.exe.html]siw[/url]. Als Vista over 2 maanden komt, zou ik dan iets kopen, prijzen zijn dan namelijk weer wat gezakt enz. Als je toch nu wilt kopen zou ik voor een AMD gaan als je niet overklokt, en een Intel (C2D) als je dat wel doet.
Link naar reactie
Ik heb niet echt een budget, ik kijk gewoon even wat op dit moment een van de beste dingen is en waar ik een tijd mee kan doen. Mja, ik denk toch wel dat ik rond de 200 euro misschien voor nu zit. Ik heb trouwens nog een vraag hiernaast, is het ook mogelijk om een nieuwe kast te kopen en daar de onderdelen in ? Dus dat ik mijn onderdelen van mijn HP pc naar een nieuwe kast verhuis? De kast die ik nu heb heeft namelijk een aardig saai uiterlijk :P Alleen weet ik niet ofdat HP onderdelen zomaar even overgeplaatst kunnen worden. Want in dat geval koop ik gewoon langzamerhand nieuwe onderdelen en dan heb ik gelijk een nieuwe computer. Nja.. ik hoor het wel. :D
Link naar reactie
Ik neem aan dat je cpu een 3,2 GHz pentium 4 of pentium D is? En een 8600 was er 2 jaar terug nog niet, is die er later in gekomen, of is het niet de naam van de grafische chip op de kaart? Geef anders even het type HP pc dat je hebt, dan moet dat wel uit te zoeken zijn. Voor €200 kan je weinig doen, geheugen upgraden zal dan het meest nuttig zijn, mocht je idd een 3,2 GHz proc hebben. Dat AMD sterker is in games gaat volgens mij ook niet meer op btw, maar een pc met een AMD processor kan net zo stabiel werken als met een Intel processor, vastlopen hoort er niet bij.
Link naar reactie
? Ik zei dat het niet echt uit maakt voor welke prijs met "voor nu" bedoelde ik gewoon wat ik toen dacht maar maakt me niet zo veel uit, daarnaast is het een Pentium 4 2,93GHz zoals je in de eerste post ziet. Mijn videokaart is nog maar een weekje oud dus vandaar :D , alleen het systeem is 2 jaar oud. :wink: Mijn PC is een HP t3360, ik heb gezocht maar kon weinig vinden. Het enigste dat ik zag was het getal 517, weet niet wat dit is en ofdat dit met mijn moederbord of processor heeft te maken.
Link naar reactie
[quote:d13e3e96fb="FreestYle"]daarnaast is het een Pentium 4 2,93GHz zoals je in de eerste post ziet.[/quote:d13e3e96fb]Daar stond 2,30, vandaar dat ik het niet volgde ;) Cases kan je bij legio winkels kopen, bijvoorbeeld te vinden via [url]http://tweakers.net/pricewatch[/url]. Voor een bepaalde winkel staat dan een gekleurd balkje dat de ervaringen van anderen aangeeft met die winkel, gebaseerd op [url]http://tweakers.net/shopreview[/url].
Link naar reactie
[quote:1c548d0ec5="Comp-Freak"][quote:1c548d0ec5="FreestYle"]daarnaast is het een Pentium 4 2,93GHz zoals je in de eerste post ziet.[/quote:1c548d0ec5]Daar stond 2,30, vandaar dat ik het niet volgde ;) Cases kan je bij legio winkels kopen, bijvoorbeeld te vinden via [url]http://tweakers.net/pricewatch[/url]. Voor een bepaalde winkel staat dan een gekleurd balkje dat de ervaringen van anderen aangeeft met die winkel, gebaseerd op [url]http://tweakers.net/shopreview[/url].[/quote:1c548d0ec5] Ah sorry dat was dus mijn fout. Ik heb het al verandert :) Mja.. wat raden jullie aan, een case met licht enzo of gewoon een normale kast? Watvoor licht is het trouwens wat ze in die kasten plaatsen? En heb je daar extra coolers voor nodig? Alweer bedankt!
Link naar reactie
Geen extra coolers nodig, zijn gewoon leds als je die bedoelt, als je van die tl-buis achtige dingen bedoelt, dat zijn CCFL's en die hebben ook geen extra koeling nodig. Je kunt kijken naar een Coolermaster Centurion 5 met window, erg degelijk en dan kan je toch (zelf) funky lichtjes plaatsen :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...