Ga naar inhoud

Probleem met Miele wasmachine


SjengCoumans

Aanbevolen berichten

  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
  • 3 maanden later...
Geachte klussers, Ik lees met veel aandacht over het probleem. Heb namelijk precies hetzelfde probleem met de Novotronic V 8935. Wasautomaat stond aan, ik hoorde wat herrie en vervolgens knippert het lampje \\\"spoelen\\\". Geprobeerd het programma opnieuw te starten maar tevergeefs. De machiene wordt gevuld met water, en vervolgens op het moment dat de motor moet gaan draaien (denk ik), begint het lampje \\\"spoelen\\\" te knipperen. Ik heb de koolborstels nog niet goed kunnen bekijken, ik ben namelijk bang dat ik teveel demonteer (cq. de boel sloop). Wie heeft er nog nuttige tips?
Link naar reactie
Ik wil me hier als monteur toch even mee bemoeien Je kan de koolborstels ook meten gewoon nr 3 en 4 van de linkerkant af met een multie meter op doormeten zetten als hij doorgeeft is het goed je kan ook dan nog de trommel draaien Vertel me even wat voor besturing er in de deur zit daar ligt het net zo vaak aan als aan de koolborstels en dan kan je ook het module niet verkeerd terug zetten Als je dit niet durf zou ik een monteur laten komen Ik weet eventueel nog wel een goed adres in noord/zuid Holland
Link naar reactie
Ik kom er net achter dat de rode ronde zekering van 6.3A is doorgebrand. Deze moet de spanning verzorgen voor de gelijkrichter. deze zitten beide op deprintplaat achter het bedieningspaneel. Heb even een andere eroverheen gesoldeert. Op het moment dat ik hoor dat de motor wil gaan draaien, springt de zekering. Ik denk dat dan de conclusie is dat de motor is overleden, is het niet?
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
  • 2 jaren later...
  • 1 jaar later...
  • 2 maanden later...
Mijn miele W811 stond na het wassen nog voor een deel vol met water - Er brand nu niet ëën lampje. Ik heb de filterdeksel eraf gehaald en daar zat een beetje vuil in maar ook een plastic stokje zoiets als een wattenstaaf stokje. Ik heb alles schoon gemaakt maar er wil nog steeds niets gaan branden - Wat kan ik nog doen (restten? of een zekering ?) - om de machine weer aan de praat te krijgen. graag hulp.
Link naar reactie
waarschijnlijk heb je een paar defecte componenten op de printplaat , controleer of er 230 volt tot aan de print komt. zo ja dan moet je enkele componenten vervangen op de print, maak een paar duidelijke foto,s en plaats die ergens op het internet en zet hier een linkje neer. zo niet , dan is het netfilter misschien kapot, die zit tussen het aansluitsnoer en de printplaat, volg de kabel en dan kom je hem vanzelf tegen

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
Aanvulling op de info van Bennie: De W811 heeft de EL110 module waarbij de net spannings transformator het spontaan kan begeven. De machine is dan volledig dood. Deze trafo kun je aanvragen bij http://www.youfixit.eu/ of je laat daar de module controleren en herstellen Wat ook voorkomt is dat het http://www.europart.nl/wasmachine+onderdelen/electronica/miele/schakelaar/4593320+02656360/typenr/w/ een los contact soldeer contact heeft of roestig begint te worden door een lek in het manchet. Het schema van de machine zit bij de module, gewoon de 230V volgen en door meten tot waar het komt. Er zit wel een zekering op deze module maar die is volgen mij alleen maar voor het motor gedeelte.
Link naar reactie
  • 11 maanden later...
Miele W908 Viel stil tijdens het wassen, niks brand er nog en toch heb ik stroom! deurslot;ok! gaat niet open met knop. Gezocht naar probleem met een miele technieker, niks gevonden, NA een maand stilstaan de stekker ingestoken en het werkte terug? Na zes weken wassen, terug het zelfde probleem, niets meer? Wat kan dat zijn???????? print boven vervangen, niets knopjes vervangen ,niets, en heb stroom en toch brand er geen lampjes?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...