Ga naar inhoud

aeg lavamat doet niks meer


Ron-14

Aanbevolen berichten

Mijne heren, heeft u de print gecontroleerd of de weerstand van 47 ohm/ 3 watt en het 7- pens ic defect zijn? ic is TNY 304GN of LNK364 of iets dat daar op lijkt. Indiendeze defect zijn doet de machine inderdaad helemaal niets meer. Weerstand vervangen door uitvoering van 100 ohm/ 3 watt. Succes. groeten Ad
Link naar reactie
Ha Ad, Inmiddels heb ik het netfilter vervangen, nu staat er ook weer spanning aan de uitgangszijde. De IC die er op lijkt is TNY253G, met 8 pootjes ipv 7 en er zit geen weerstand van 47 Ohm in de buurt. Wel zit er een weerstand van 100 ohm van (ik schat) 3 Watt, en die doet het nog. Wel was was te zien dat de MKP condensator zijkant: B81130 X2 MKP/SH 40/100/21/B 10 RU c RU 250V AC 250V AC (met de R van RU in spiegelbeeld). Bovenkant: N101833632 B T1-22nM275V AC een flinke vonk gegeven heeft. En die doet het niet meer. Deze heb ik vervangen door MKP-X2 van 0.022 micro F... maar wasmachine doet nog steeds helemaal niets. Heb je nog tips? alvast dank,
Link naar reactie
Aan het IC-tje kan je in 9 van de 10 gevallen zien of die het begeven heeft door hele kleine smeltplekjes aan de zijkant of de bovenkant, zie de 3e foto op deze pagina: http://www.maakmijnwitgoed.nl/content/7-stappenplan-zelf-lnk304-weerstand-vervangen Als er iets mis is met dat IC-tje, dan toch liefst ook de veiligheidsweerstand ervoor vervangen uit voorzorg. Die heeft een klap gehad en de vervanging daarvan kost ong. €1

Klusser - Motormuis - IT-er - Fotograaf - Gadgets liefhebber - Techneut - Nieuwsgierig - ...

Link naar reactie
Ha, De IC is zojuist vervangen (het duurde even voordat ie binnen was vanwege de paasdagen) de weerstand ervoor heb niet vervangen, want die heb ik nagemeten en hij geeft een correcte waarde (bij meetstroom). Alle kabels er weer aan, stekker erin, knop aan en ... niets... helaas. Nog verdere tips? Alvast dank,
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 9 maanden later...
Bij lavamat 76818 tijdens het centtrufigeren stopte het omdat de trommel naar beneden zakte.Ik maak het boven open en ziet dat AEG twee veren geplaats heeft inplaats van vier.Gebeld,AEG zegt na tien jaar geen geen dekking al is het een fout van de fabriek.Enfin ik koop twee veren en geplaats.Heel slecht van AEG. Ik zet de machine aan,maar nu wil hij geen water aanvoeren.Ik kan drukken op de schem wat ik wil geen foutmelding ,wel de klikjes om te starten maar hij doet niets.Graag een advies.
Link naar reactie
AEG heeft machines met 2 en met 4 veren, hoeveel deze hoort te hebben weet ik niet. Waren ze los geschoten of los gebroken? Lees de foutcode eens uit: zet machine aan op een willekeurig programma en druk dan de toetsen NachtCyclus en Voorwas samen in en houd ze ingedrukt. Krijg je nu wel een melding? Vermeld ook even het lange nummer uit de deurrand.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...