Ga naar inhoud

Siemens XLS1430 water nemen


PeterT-1

Aanbevolen berichten

De was machine is ingesteld om te wassen zonder voorwas. Als er water wordt ingenomen voor de hoofdwas dan neemt de machine telkens een klein beetje water.Na een aantal keren is er voldoende water en gaat het programma verder en eindigd zonder problemen. Het probleem zit in het onderbroken waternemen voor de hoofdwas. Iemand enig idee, Groet, Peter
Link naar reactie
De huidige machines zijn afgesteld om zo zuinig mogelijk met energie om te gaan, de machine wordt niet verder gevuld dan strikt noodzakelijk. Het wasgoed neemt water op dat weer aangevuld wordt, dat kan even duren voordat het wasgoed verzadigd is, vandaar het steeds weer inschakelen van de watertoevoer. Als alles normaal werkt is dat niets om u zorgen over te maken.
Link naar reactie
witgoed, bedankt voor de reactie. Ik weet dat deze machine zo is uit gevoerd alleen we hebben het idee dat het vroeger niet zo lang duurde voor hij stopte. Zodra de machine word aangezet begint het water nemen en stoppen dit kan wel 4+ minuten duren. Ik zal het eens proberen zonder wasgoed want dan wordt het water er niet door opgenomen en moet hij in één keer het water nemen.
Link naar reactie
Ik heb het geprobeerd zonder was en ook dan gaat het niet goed. Het proces is als volgt: 1) eerst water via het voorwasbakje (ook als voorwas uit staat standaard methode) 2) verder wordt water via het hoofdwas bakje genomen en dat gaat niet goed, het duurt soms wel meer dan 15 minuten, per 2-3 seconden wordt een klein beetje water genomen (niet meer dan een half drinkbekertje). Soms wordt het na verloop van een paar minuten per keer meer. Wat ook opvallend is dat het display uit en aan gaat (water nemen uit, stoppen aan) als in deze situatie water wordt genomen. Het lijkt wel of de voeding instort. Het gekke is, dat een was die er direct achteraan gedraaid wordt meestal geen problemen geeft en alles soepel verloopt. Iemand nog een idee? Groet Peter
Link naar reactie
Wit_goed, bedankt voor je reactie. Voordat ik je bericht las heb ik de machine open gemaakt om eens te gaan meten voor zover dat gaat. En kwam tot de volgende conclusie: als ik het waterventiel loskoppel en de machine aanzet en dan op start drukt, begint het display te knipperen (wel beeld geen beeld). Op stop gedrukt en alles weer aangesloten daarna weer op start gedrukt en het werkt weer zoals behoort. Mijn conclusie is dat er iets niet goed zit op de print en met name in het voedingsdeel. Om het volledig te testen laat ik de machine aanstaan (programma schakelaar niet op nul (0)) en kijk of dat resultaat geeft. Als het probleem dan niet meer voorkomt dan heb in ieder geval een bypass en kunnen we concluderen dat de print defect is wat betreft de voeding. Ik kom nog terug op de resultaten. Overigens had ik ook al gedacht aan de pressostaat maar gezien de resultaten wacht ik deze test even af. Groet, Peter
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Nog even een reactie op dit probleem. Tot nu toe nog geen oplossing gevonden momenteel wassen we door tijdens het water nemen 2 liter water met een kan via het wasmiddelenbakje bij te voegen. Ik heb vandaag uitgevonden hoe je het testprogramma kan starten en heb alle tests uitgevoerd maar het leverde geen foutcodes of andere problemen op. Het water wordt dan via de diverse ventielen en bakjes zonder probleem genomen. Heeft iemand nog een idee? Groet, Peter
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...