Ga naar inhoud

Miele W373, stabilisatie probleem


richy1

Aanbevolen berichten

Hallo, Het volgende wil ik graag aan een meer ervaren persoon met wasmachinereparatie voorleggen. Ik heb nu ongeveer 10 jaar een Miele W373. Relatief weining gebruikt. Vanaf het begin heb ik het probleem dat ie erg schudt en veel lawaai maakt bij het centrifugeren. Dat werd pas geleden zo erg dat ik vorige maand de dempers heb gecontroleerd. Die waren versleten en hadden enige vrije slag. Wat me ook opviel was dat de veer rechs-voor op het onderste van de twee ogen hing aan de kuip en de veer links-voor aan het bovenste van de 2 ogen. Aan de achterzijde hingen de veren aan de bovenste van 3 ogen. Ik heb 2 dingen gedaan: - alternatieve dempers besteld. Helaas stond hier 100N op ipv de verwachte 120N. Wel geplaatst. - de vering gewijzigd voor ik de nieuwe dempers heb geplaats. Ik heb de achterste veren 1 ook naar beneden gedaan en in de middelste van 3 ogen gedaan. Aan de voorzijde heb ik de veer links een oog naar beneden gedaan. Ik heb de overige 3 veren aan de afwijkende rechts-voor aangepast. Niet handig, ik heb nu geen referentie met de dempers. De kuip klappert nu zo hevig dat ik de dempers heb verwijderd en andere ga bestellen. Hopelijk kan ik aan originele komen. Ik wil de vering eerst weer terugzetten voor ik nieuwe dempers ga monteren. Ik heb de montage ogen en montage van gewichten gecontroleerd. Lijkt allemaal ok te zijn. Ik heb de trommel in de kuip gecontroleerd. De trommel lijkt een klein beetje uit centrale positie. Ik kan echter geen speling voelen. Vragen: - Is door het klapperen het lager soms kapot geslagen? Is het iets anders? Is het wellicht normaal dat er iets een slinger in zit? - Heeft iemand ervaring met vering? Gewoon terugzetten en opnieuw uitproberen?? Alvast dank voor reacties. Grts Richard
Link naar reactie
De veren moet u eigenlijk niet aan komen. :S Terugzetten naar de originele positie. Het is mogelijk dat de trommel niet helemaal rond loopt, dat levert alleen problemen op als dat veel is, dit kan ontstaan door het klapperen van de kuip door defecte schokdempers. Vervang de schokdempers. Als u de trommel met de hand rond draait en er is geen apart geluid te horen dan zijn de lagers wel goed.
Link naar reactie
Dank voor de reactie. Lager lijkt geen probleem te zijn. Ik zal de veren weer terugzetten. Wellicht had het een goede reden dat ze ongelijk stonden. Ik heb echter vanaf het begin last gehad van veel schudden van de machine. De nieuwe dempers zijn onderweg. Het moet dus helemaal goed komen. :) Grts Richard
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...