Ga naar inhoud

soms tikkend geluid/zwarte vlek kleding


Aanbevolen berichten

Vraagje over mijn Miele Frontstar Vorige week viel het me op dat de wasmachine een geluid maakte die ik niet kende. Niet een geratel zoals je op youtube filmpjes ziet bij een kapotte lager. Het klonk meer als bonk bonk bonk. De volgende was klonk het meer als getik. Daarna nog een kleine witte was, weer heel lichtjes het getik en toen kwam dus mijn witte broek uit de wasmachine met een zwarte vlek er op. Die vlek wilde er maar moeilijk uit, dus het was zeker geen vuil van het wasrek of zo. Maar ja, nu vraag ik me wel af wat dit zijn kan. Zijn dit, ondanks dat het niet ratelt, de lagers? Of wat kan het nog meer zijn? Vetluis lijkt mij onwaarschijnlijk want ik was regelmatig op hoge temperatuur ivm huisstofmijt allergie. Ook doe ik dan regelmatig een schepje soda of anti kalk middel er bij. Ik heb hem nu wel leeg aangezet op 95 graden met een anti kalk middel voor het geval het wel vetluis zou zijn. Hij boinkt weer. Heb er een filmpje van gemaakt maar helaas geeft mijn telefoon geen geluid door naar de computer. Als ik de trommel gewoon handmatig draai dan hoor je trouwens niets. Met centrifugeren wel
Link naar reactie
Het kunnen de lagers zijn of een gescheurd trommelkruis. Beide dingen is weinig aan te doen. Ook voor een ervaren monteur is het een halve dag werk. En dan heb ik nog niet eens over de materiaalkosten. De zwarte vlek zou een lekkende keerring bij de lagers kunnen zijn. Er is zonder het te horen of te voelen weinig over te zeggen. Misschien toch een monteur in de buurt bellen voor een diagnose?
Link naar reactie
Ja ik denk ook wel dat ik een monteur laat komen. Gisteren met een lege trommel dus weer dat bonk geluidje. Maar op een gegeven moment was het water weggepompt en ging de trommel weer draaien en toen was het geluid ook weg. Toen hij er weer een beetje water (dus gewicht) in pompte was het gebonk ook weer lichtjes aanwezig tijdens het draaien. Met centrifugeren heeft hij met een lege trommel ook niet getikt. Het is geen oorverdovend lawaai dat hij maakt maar het valt wel op. Ik hoop dat de wasmachine nog even mee kan! Heb eigenlijk geen budget voor een nieuwe. Verder is hij nog helemaal goed, dus ja, hopelijk gaat het meevallen
Link naar reactie
De monteur is geweest en de machine is zelfs al gerepareerd. Schokdempers waren versleten. Daardoor heeft de trommel dus waarschijnlijk ook wat meer speling gehad waardoor waarschijnlijk de witte broek klem is gekomen tussen de trommel en het rubber wat de zwarte vlek heeft veroorzaakt. Machine draait nu weer met een volle trommel en is lekker stil! Verder zag hij er nog heel erg goed uit. De monteur maakte weinig mee dat een machine van 10/11 jaar oud zo goed er uit zag en zelfs fris rook. Doe er ook alles aan om hem goed te onderhouden he. Dus ja, wel leuk om dan zo\'n compliment te krijgen. Hij kan nog jaren mee.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...