Ga naar inhoud

wasmachine bosch


Ga naar oplossing Opgelost door HarryO,

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Hallo, Wat fijn om hier al van alles te kunnen terugvinden over de foutmelding van de Bosch wasmachine. Wij hebben een WAE 28460 NL/07 machine. Gisteren kon ik de was er wel uithalen, kletsnat, met een rest van zo'n 4 minuten op het programma. Vanochtend wilde ik een nieuwe was erin doen en kreeg direct de melding F:21. Ik ging ervan uit dat de centrifuge spoeling niet afgerond was en probeerde te spoelen. Geen enkel programma doet het. Nu lees ik hier over de koolborstels en is mijn man aan het kijken hoe hij de motor eruit kan krijgen om deze te bekijken. Dit doet hij aan de hand van een you tube filmpje van een bosch wasmachine (al konden we die van ons niet vinden). Mochten die koolbosrstels vervangen moeten worden - welke kunnen we dan het beste bestellen? Alvast dank! Astrid
Link naar reactie
Even een vervolg - we hebben de koolborstels vervangen. Nu blijft de foutmelding wel komen. We proberen het rijtje af te gaan, zoals eerder beschreven is... maar tot nu toe nog geen resultaat. Is er nog iets wat ik over het hoofd zie? Herstel: we hebben hem weer aan de praat - lijkt het! Duimen maar, er wordt nu een wasje gedaan.... als dat goed gaat, lijkt het me dat we er helemaal zijn... toch?
Link naar reactie
Type wasmachine bosch was284a0nl/03 fd 8702 200287. Koolborstels waren versleten deze vervangen. Geen foutcode draaide gewoon niet meer. Nu doet hij niets meer ondanks vv koolborstels. Geeft alleen 40 graden en 1400 toeren aan geen tijd en start knop knippert. Bij resetten gaat toerental naar 1200 en temperatuur naar * als je hem op centrifugeren zet . Resetten werkt dus niet. Wie weet wat?
Link naar reactie
  • 3 weken later...
hoi harry ik kreeg een f43 nu koolborstels vervangen reset gedaan machine pomp wel water en pomp ook af maageen enkel progam gaat hij draaien progam start 35 minuten schiet gelijk door naar de 5 minuten kan zijn dat ik niet de goede reset code heb het is een bosch was28491nl/23 kom dit type ook nergens tegen
Link naar reactie
Weet je zeker dat de borstels er goed in zitten? Stekker van de motor ook goed vast? Waren de borstels ook echt versleten? Meet ook de tacho spoel eens door. Dat is de unit op de kop van de motor met de 2 dunne draadjes. Deze moet tussen de 100 en 400 Ohm zijn en een kleine spanning opwekken als je de motor met de hand draaid.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hallo, Ik heb een wasmachine Bosch E-Nr WF0287NL/18. als ik de wasmachine aanzet slaat de aardlekschakelaar uit. Heb de stekker van de wasmachine in de stopcontact van de droger geplaatst slaat ook hier de aarlekschakelaar uit. Heb nu een verlengsnoer gebruikt om de wasmachine aan te sluiten op een ander stekker is er niks aan de hand en doet de wasmachine het gewoon. Elektricien laten komen, deze heeft de draden van de stopcontact vervangen en alles gemeten stroom toevoer is goed. aardlekschakelaar zijn ook in orde. Paar dagen later weer slaat de aardlekschakelaar uit als de wasmachine wordt gebruikt. elektricien weer gekomen en deze kan niks vinden alles werkt goed qua elektriciteit, alles weer gemeten. nieuwe aardlekschakelaar geplaatst wasmachine proef laten draaien en weer slaat alles uit. Wie kan mij helpen en misschien aangeven wat er aan de hand is? Alvast bedankt! Gr Joyce
Link naar reactie
Zeer grote kans op een defect verwarmings element. Hier zit dan een scheurtje in waardoor er langzaam water in kan komen. Dit gaat dan tijdens het gebruik en het uitzetten/krimpen van het element aard sluiting veroorzaken. Maar het kan ook de motor, bekabeling of het netspannings filter zijn. De motor door koolborstelgruis, de bekabeling door een slijtplek aan een scherp onderdeel van de machine en het netspanningsfilter spontaan. Maar ik geef je de meeste kans op het verwarmings element. Het type nummer wat je op geeft klopt niet. De 3de positie moet geen nul zijn maar een hoofdletter O en er mist een getal of letter achter de 7. Graag het juiste nummer even vermelden. Het element kan bij een aantal modellen van achteren vervangen worden (=simpel) maar er zijn ook modellen waarbij je de voorkant van de machine moet verwijderen. (= iets lastiger)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...