Ga naar inhoud

Nieuwe cooler voor 2400+


Aanbevolen berichten

Momenteel heb ik deze cooler op mn cpu: [url]www.coolink.com.tw/products/h1t.php[/url] Maar deze maakt echt ongelooflijk veel lawaai, en dus wil ik graag een andere. Zelf zat ik al te denken aan een Spire FalconRock II. Wat raden jullie aan?? Dit is mn systeem: AMD XP 2400+ Albatron KX400-8X 256 Mb Samsung PC2700 Voeding: Vikings MPT-300 Geforce 4 Ti4200
Link naar reactie
  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Eej. Ten eerste wil ik ff een opmerking maken dat ik ook Wouter heet en toevallig ook een 2400+ heb. Ik kan je de silent koelers van Coolermaster aanbevelen, die zijn namelijk wel redelijk stil. Ook die Zalman koelers zijn stil, mits je er niet mee gaat overklokken. Maar het is toch een kwestie van wat je wilt, want er zijn zoveel verschillende merken en soorten dat je toch van iedereen een andere koeler aanbevolen krijgt.
Link naar reactie
Offtopic> [quote:5991a70d34]het is toch niet leuk met dat gare Albatron moederbord (de MP kan niet eens lager dan 13! ) [/quote:5991a70d34] Dit is heel normaal. Een MP van 12,5 of lager is 4-bits. Als je dus een 2000+ hebt (mp 12,5), dan kun je dus niet hoger dan 12,5, omdat 13 en hoger uit 5 bits bestaan en je proc dit niet kan omschakelen. Van een 4bit MP naar een 5bit MP gaat dus niet. 13 is de laagste 5bit, dus kun je niet lager. Als je toch lager wilt, zul je moeten gaan modden met ijzerdraad.
Link naar reactie
Ondertussen heb ik een FalconRock in mn pc gezet en alles werkt ok, nog steeds wel aardig wat geluid, maar dat komt van mn videokaart. Is het eigenlijk ook mogelijk om een andere fan op een Ti4200 te zetten? The Avenger, bedoel je nou dat een 2400+ alleen op 5 bits kan werken? En is het niet mogelijk om het met een bios-update te veranderen? Als het niet mogelijk is, waar kan ik een handleiding vinden voor het handmatig veranderen van 5 naar 4 bits??
Link naar reactie
[quote:b9908807ca]The Avenger, bedoel je nou dat een 2400+ alleen op 5 bits kan werken? En is het niet mogelijk om het met een bios-update te veranderen?[/quote:b9908807ca] Ja, ongeveer. Of je moet een beetje handig zijn. :wink: Er bestaan wel mods, maar dat is met ijzerdraad rondom de procpinnetjes draaien, daardoor loopt ie dan dus op 4-bits. De Abit NF7-S heeft er een soort software-override voor. Maar dit is bij andere mobo's niet op te lossen door een bios-update.
Link naar reactie
[quote:0ddfc399c7="Wouter_AMD_2400+"]Hoeveel kost een passieve koeler van Zalman (of een ander merk) ongeveer??[/quote:0ddfc399c7] Die van Zalman kan ik je aanraden; heb ik zelf op mijn Radeon 9500 pro gezet en viel reuze mee; je moet wel de ZM80A-HP nemen (de grootste) Kijk ook of je genoeg plaats hebt op je mobo maw zit er niets in de weg?? In de verpakking zit een uitgebreide (Engelse) handleiding en de nodige bevestigingsmaterialen. Kijk ook of de koeler die nu op je kaart zit een bevestiging heeft met gaatjes in de pcb; hier bevestig je de Zalman nl op. Mijn koelertje heb ik overigens vervangen vanwege "reutelende geluiden" Heb er 35 euro voor betaald
Link naar reactie
Op www.tweakers.net/pricewatch vind je waar je deze koelertjes kunt kopen en ik denk dat: www.oc-shop.nl www.freezinghardware.nl ze zeker zullen hebben. Waar je om moet letten is dat het dingetje geschikt is voor jouw kaart en dat je wel koeling in je kast hebt zitten, als er totaal geen flow is werkt het passieve principe namelijk niet zo best.
Link naar reactie
hehe, daar koel je de geheugenchippies mee, als je die op je core plakt zal ie het niet lang doen denk ik :wink: die zalmann heatsinks raad ik je ook aan dan. werken zeer goed ( wel goed monteren) , anders heb je nog wel eens kans dat de warmte vanaf de core niet goed afgevoerd wordt en de kaart alsnog te warm wordt. zodra de koelbladen warm aanvoelen doet ie zn werk goed. heb zelf ook die zalmann op mn ti-4200 gehad, echter stond mn pompje van mn watercooling ook onderin de kast, en de warmte die er vanaf kwam maakte de pomp erg warm, dus moest ie helaas weg :( hij maakte mn casetemp dus wel iets hoger, maar was te verwaarlozen nog
Link naar reactie
nou ja goed er staat dan wel [quote:43183c12a1]geschikt voor de geheugenchips als de gewone chips op een videokaart. Op deze manier wordt het overclocken van een videokaart een stuk minder riskant[/quote:43183c12a1] dus wel specifiek geheugenchips. Maar wat ze met andere chips bedoelen :-? ja ok als je een voltmod doet dat je de volt regulator ook koelt, maar verder?? goed een MX440 kaartje of een Radeon 7500 worden ook wel passief gekoeld, dus het kan voor core cooling evt wel. :wink:
Link naar reactie
Ik moet dus echt (als ik passieve koeling wil hebben) die Zalman ZM80AHP hebben? Deze zag ik ook staan "Spire Chipset JACSA1 Northbridge + VGA" [img:af4663d7d3]http://www.challengecomputers.nl/pix/070047.jpg[/img:af4663d7d3] Het geluidsniveau is maar 12,3 dBA, dus volgens mij onhoorbaar, want die FalconRock II produceert 25 dBA en die hoor ik ook bijna niet. Ook zit er meteen een Northbridge koeler bij, er zit nl. ook een fan op mn Northbridge die ik beter ook kan vervangen om mn pc helemaal goed stil te krijgen. Weet iemand iets over deze set?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...