Ga naar inhoud

Nieuwe cooler voor 2400+


Aanbevolen berichten

[quote:2f0b152a36="Wouter_AMD_2400+"]Ik moet dus echt (als ik passieve koeling wil hebben) die Zalman ZM80AHP hebben? Deze zag ik ook staan "Spire Chipset JACSA1 Northbridge + VGA" [img:2f0b152a36]http://www.challengecomputers.nl/pix/070047.jpg[/img:2f0b152a36] Het geluidsniveau is maar 12,3 dBA, dus volgens mij onhoorbaar, want die FalconRock II produceert 25 dBA en die hoor ik ook bijna niet. Ook zit er meteen een Northbridge koeler bij, er zit nl. ook een fan op mn Northbridge die ik beter ook kan vervangen om mn pc helemaal goed stil te krijgen. Weet iemand iets over deze set?[/quote:2f0b152a36] Op de kaart die jij wil moet je een Zalman zetten, ook dit alternatief lijkt me niet geschikt voor de GPU. Hen je al eens op de site van Zalman gekeken?
Link naar reactie
  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
als je niet super gaat OC'en, en ik denk ook niet dat er veel rek in dat mobo zit :wink: dan kan je net zo goed een passief Zalmann blokkie erop drukken. ( op je NB he :wink: ) [img:b779afa804]http://www.challengecomputers.nl/pix/070114.jpg[/img:b779afa804] deze dus.... je kan er evt later altijd nog een klein 40 mm fannetje opmaken, heb ik ook gedaan, echter als je niet gaat OC'en werkt deze ook zonder fan perfect. dan een passieve koeling op de VGA kaart, en je hoort haast niks meer 8)
Link naar reactie
Ochem@n, waarom is deze set dan niet geschikt? Er zit nu alleen een klein fannetje op, standaard van POV. Met deze set heb ik een heatsink + een fan. [quote:b6d7f636fc="turbulence"]deze dus.... je kan er evt later altijd nog een klein 40 mm fannetje opmaken, heb ik ook gedaan, echter als je niet gaat OC'en werkt deze ook zonder fan perfect[/quote:b6d7f636fc] Ik heb er nu al een 40 bij 40 mm fan op zitten, deze zat er al standaard op.
Link naar reactie
[quote:33f7f18902="Wouter_AMD_2400+"]Ochem@n, waarom is deze set dan niet geschikt? Er zit nu alleen een klein fannetje op, standaard van POV. Met deze set heb ik een heatsink + een fan.[/quote:33f7f18902] waarom wil je de heatsink en fan dan vervangen? er zit toch al eentje op zeg je nu zelf. Deze zal echt niet veel meer en beter koelen dan degene die er standaard opzit. Ze zijn redelijk geschikt om te OC'en, wil je stilte en toch lekker kunnen OC'en, dan druk je er evt een Zalmann op. [quote:33f7f18902="Wouter_AMD_2400+"]Ik heb er nu al een 40 bij 40 mm fan op zitten, deze zat er al standaard op.[/quote:33f7f18902] deze is passief he :wink: geen geluid dus, en koelt ook nog eens goed. maar goed, daar ging het in eerste instantie niet om, want je vroeg om een koeler voor je Geforce. :lol: wil je stilte en OC'en; Zalmann 80AHP weet je niet goed wat je met je geld moet; koop dan een andere kaart, want die Spire is net zo goed als de standaard cooler die erop zit, dus onnodig te vervangen, tenzij deze stuk is
Link naar reactie
De geluidsdruk is volgens de site 23 dba, niet luidruchtig, maar meer als jij opgeeft. Het setje wat wordt afgebeeld lijkt me niet veel meer bieden als de standaardkoeler, sterker: ik ben niet onder de indruk van het totale koeloppervlak van het koelblokje en fannetje; ik voorzie bij een TI 4200, heb ik zelf ook in een andere PC), dan ook koelproblemen. Geef iets meer uit voor een Zalman :wink:
Link naar reactie
[quote:a2ed703c1e="turbulence"][quote:a2ed703c1e="Wouter_AMD_2400+"]Ochem@n, waarom is deze set dan niet geschikt? Er zit nu alleen een klein fannetje op, standaard van POV. Met deze set heb ik een heatsink + een fan.[/quote:a2ed703c1e] waarom wil je de heatsink en fan dan vervangen? er zit toch al eentje op zeg je nu zelf. Deze zal echt niet veel meer en beter koelen dan degene die er standaard opzit. Ze zijn redelijk geschikt om te OC'en, wil je stilte en toch lekker kunnen OC'en, dan druk je er evt een Zalmann op.[/quote:a2ed703c1e] Het gaat me er niet echt om welke beter koelt i.v.m OC'en, het gaat me puur om het geluidsniveau, de fan die er nu op zit maakt erg veel herrie. Daarom dacht ik er aan om passieve koeling te gebruiken of stille actieve koeling. [quote:a2ed703c1e="turbulence"][quote:a2ed703c1e="Wouter_AMD_2400+"]Ik heb er nu al een 40 bij 40 mm fan op zitten, deze zat er al standaard op.[/quote:a2ed703c1e] deze is passief he :wink: geen geluid dus, en koelt ook nog eens goed. maar goed, daar ging het in eerste instantie niet om, want je vroeg om een koeler voor je Geforce. :lol:[/quote:a2ed703c1e] Ik zei dat, omdat jij het er over had dat je er een 40mm fan op had gezet, maar dan zou ik net zo goed gewoon mn standaard fan erop kunnen laten zitten :) [quote:a2ed703c1e="turbulence"]wil je stilte en OC'en; Zalmann 80AHP[/quote:a2ed703c1e] Maar wat heb ik dan nodig als ik stilte en niet OC'en wil?? Uit die Ti4200 van mij valt toch niet zoveel winst te halen. [quote:a2ed703c1e="turbulence"]weet je niet goed wat je met je geld moet; koop dan een andere kaart, want die Spire is net zo goed als de standaard cooler die erop zit, dus onnodig te vervangen, tenzij deze stuk is[/quote:a2ed703c1e] Het is toch perfect dat ie net zo goed is :D, als ie dan maar wel stiller is.
Link naar reactie
[quote:23e4ad81b9="Wouter_AMD_2400+"]Maar wat heb ik dan nodig als ik stilte en niet OC'en wil?? Uit die Ti4200 van mij valt toch niet zoveel winst te halen. [/quote:23e4ad81b9] ik geloof dat het nu al echt tig keren is gezegd, De zalmann 80 HPA..... geen discussie mogelijk.... :wink: hij maakt 0,0 geluid, dus wat wilt u nog meer??? :roll:
Link naar reactie
[quote:c9ce91155f="Biatch_Now"][quote:c9ce91155f="Ochem@n"]De geluidsdruk is volgens de site 23 dba, niet luidruchtig[/quote:c9ce91155f] Da's dus wel luidruchtig, dat zou ik overal bovenuit horen!![/quote:c9ce91155f] Quote: Hoeveel lawaai maken we ? dB Gefluister - radiostudio 20 Normaal gesprek 40-45 Openbaar gebouw 50-60 verkeer - druk verkeer 70-80 Weverij 100 Drilboor 120 Hoeveel lawaai is ideaal ? dB Ziekenhuis 25-30 Buitenhuis 30-35 Stadswoning 34-40 Kantoorruimte 40-45 Openbaar gebouw 45-50 In een stille kamer wellicht wel maar bij een draaiiende PC?
Link naar reactie
[quote:018f3b5e73="Wouter_AMD_2400+"]Ok, jullie hebben me overtuigd :) , ik neem toch maar die Zalman. Ik had eigenlijk iets minder euro's uit willen geven voor een koeler voor mn videokaart, maar ja...het is blijkbaar de beste oplossing.[/quote:018f3b5e73] Als je dat ding in je handen hebt en je oude koelertje ziet zul je begrijpen wat we bedoelen. Succes :D
Link naar reactie
[quote:854c9bbb8b="zjarl"]haha, jah 23 dB is echt heel erg stil. elke 10 dB extra is 2x zo hard, maar neem nou gewoon die zalman, die is gewoon ontzettend goed[/quote:854c9bbb8b] niet elke 10 dB maar elke 3 dB (sorry ik kon het niet laten om hem effen te verbeteren :wink: )
Link naar reactie
ach en daarnaast zegt CN wel vaker dingen die niet gerusten op bestaande feiten, dus ik zou niet teveel geloven wat hij zegt ( niet flamend bedoeld maar eerder als kritiek :wink: ) echter klopt de regel van 10 DBa wel, weet niet waar Computer_nerdo die info weg haalt, maar ja, dat vraag ik me wel vaker af :roll:
Link naar reactie
dB(A) is gecorrigeerd voor het menselijk hoor, dat niet alle frequenties in het spectrum van het geluid als even hard ervaart. Verder heb ik altijd geleerd dat +3 een verdubbeling betekent van de geluidsdruk, hoe dit zich uit in "herrie uit je kast" weet ik niet, maar ik heb een fan waarbij op de verpakking 23 dB(A) staat en dat ding schreeuwde erom met een fancontroller de mond gesnoerd te worden. Bij fans kan het ook zo zijn dat sommige 20dBA's zwaar irritant zijn, terwijl andere wel weer acceptabel zijn (bv een hoog geknerp, of een tevreden brom).
Link naar reactie
Even wat research uit Bescherming en Preventie op het werk: Het oor blijkt niet lineair te reageren op geluidsdrukveranderringen. # een toename minder dan 1 db(a) blijkt praktisch niet hoorbaar # waardes tussen de 1 db(a) en 3 db(a) blijken juist waarneembaar # een toename van 5 db(a) wordt ervaren als duidelijk merkbaar # een toename van 10 db(a) wordt ervaren als een verdubbeling van het lawaai voor de goede orde: de gehoordrempel is 0 db(a) de gevoelsdrempel (pijn) is 130 db(a) Waardes van rond de 20 db(a), in een normale omgeving, blijf ik overigens niet luidruchtig vinden; ergerlijk geluid is wat anders.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...