Ga naar inhoud

Verschillende standen Koeler ??


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een Athlon 2000+ van een jaar oud. Toen ik deze kocht maakte hij bij het aanzetten al direkt een hoop wind (koel) ruis. Als deze een half uurtje aan staat gaat er een Fan nog een standje harder en dan is het irritant geworden. Nu na een jaartje dan toch maar een nieuwe koeler op de processor gekocht (arctic). Bij het aanzetten... perfect, nauwlijks nog geruis. Na een half uurtje echter, gaat ergens een 2e stand weer in werking en ben ik weer terug bij af. De Computerwinkel zegt dat ze bijna nooit meemaken dat er een koeler in een 2e stand gaat en weten niet welke dit nu doet... de Processor koeler of de voeding. Weet iemand wat dit nu w.s. doet ? Kan zo'n 2e stand uitgeschakeld worden ? Hoewel, dit zal w.s. niet verstandig zijn want hij zal wel niet voor niks in een 2e stand gaan. Toch hebben kennissen Athlon PC's die niet of nauwlijks geluid maken. Wat kan ik hier aan doen ? Alvast bedankt. Gr. Theo
Link naar reactie
Als je een Artic copper silent tc cooler hebt gekocht is het nogal logisch dat als je pc een tijdje aanstaat je cpu fan harder gaat lopen deze hebben namelijk een temperatuurgestuurde fan. Het kan ook zijn dat de fan in je voeding temperatuur gestuurd is. Misschien loopt je temperatuur in je case heel hoog op zodat de voedingsfan maximaal gaat koelen. Heb je wel casefans in je pc zitten? Om je pc stiller te krijgen kan je het volgende doen. - Uitzoeken wat nou de herrie veroorzaker is. Pc kast openmaken en dan gewoon even luisteren welke fan zoveel herrie produceert. Stille casefan: Papst 8412 deze produceert 12 dB. (Amd raad in de installatie voorschriften altijd aan om minimaal 2 casefans te plaatsen) Zo'n papst fan kost ongeveer 12 euro Stille processorcooler: Als het een tc (temperature controlled) artic hebt gekocht zou ik die lekker zo laten. Anders kan je misschien een Zalman 6000-cu kunnen plaatsen. Dit is een van de stilste Socket A coolers die ook nog eens heel goed koelt. De 6000-cu kost ongeveer 32 euro Stille voeding: Als je een voeding hebt die je open kan maken kan je daar ook een andere fan in maken. In priciepe past elke 8cm casefan in je voeding. Misschien kan je daar ook zo'n 12dB papst exemplaar in plaatsen. Andere kant en klare stille voedingen zijn bijvoorbeeld de low noise exemplaren van Q-tec, antec voedingen. Zalman en Nexus maken zelfs extreem geruisloze voedingen maar die zijn er voor een 300 watt exemplaar vanaf 80 euro. De silent exemplaren van Q-tec beginnen voor 350 watt d8 ik vanaf 30 à 35 euro
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...