Ga naar inhoud

Nforce soundstorm :-?


Aanbevolen berichten

Ik heb nu (eindelijk) mijn asus a7n8x deluxe moederbord en ben hier tot nu toe best tevreden over. Ik heb alleen 2 kleine puntjes die ik toch eff wil delen/ weten. Ik heb nu het soundstorm geluid, eerst een Creative Live! kaart. Ik heb nu zover gekregen dat ik de bass al helemaal apart uit de subwoofer krijg. (LFE kanaal maken) Maar ik merk dat de bass die uit de subwoofer komt gewoon VEEEEL lager is als die uit de live kaart kwam. Bij de live kaart kon ik dit ook apart in de software instellen. Ik heb deze functie bij de nvidia drivers nog nergens gevonden :-? Dit misschien een stomme vraag maar ik gebruik geen serial ata, en heb beide poorten op disabled in de BIOS gezet. Waarom gaat ie met opstarten dan nog steeds naar schijven zoeken? :-? Ik heb de BIOS uitgebreid doorgekeken, en de manual ook maar ik kon nergens iets vinden over het disablen van de serial ata controller. Och jah, en heeft iemand wel eens meegemaakt dat zijn system temp hoger was als zijn CPU temp? Of is dit weer 1 vd bekende asus problemen? (meet het trouwens met aida 32) Heb de rev2.0 van het moederbord, had eigenlijk zelf wel verw8 dat die bug er ondertussen uit zou zijn :)
Link naar reactie
Het probleem van de bass is nu eigenlijk compleet weg door wat te kl*ten met de instellingen. Alleen nu ben ik er nog achter gekomen dat mijn rear speakers niks doen. Ook niet met de bij geleverde test. Ook met bijv het luisteren naar muziek hoor ik geen verschil als ik de rear/sub¢er stekkers uit me subwoofer trek, terwijl ik toch zeker weet dat alles op 5.1 staat ingesteld..... :-?
Link naar reactie
Ik heb het asus deluxe mobo. Hierbij zitten ipv een com poot 3 extra audio aansluitingen die blijkbaar ergens duz niet goed werken. Ik zal nog eens wat plaren :) EDIT: blijkbaar moest ik het vinkje bij dolby surround...... niet ingevuld worden :-? Alles opgelost duz... thx voor et meedenken :P
Link naar reactie
[quote:14a61cf000="Marcel de Reus"]logisch? Het is immers geen Dolby Surround, maar Dolby Digital neem ik aan. Hogere casetemp dan CPUtemp is heel goed mogelijk hoor, alleen zal het verschil waarschijnlijk klein zijn? De heatsink kan namelijk zijn warmte niet al te best kwijt.[/quote:14a61cf000] Nee, er stond een vinkje bij het: Dolby(r) surround codering activeren (dolby digital kan alleen als je digitale speakers heb d8 ik :wink: )
Link naar reactie
[quote:52956da8a8="IMworthy"]Nee dolby digital is de basic "computerversie" van Doly sourround d8 ik.[/quote:52956da8a8] Hoe verklaar je dan dat op elke receiver in een audiozaak "Dolby Digital" staat vermeld? ;) Je hebt het dus fout gedacht. Dolby Surround (Prologic): 4.0/1 kanaals Dolby Digital: 5.1 kanaals Dolby Digital EX: 6.1 kanaals
Link naar reactie
[quote:2fe6590b46="IMworthy"]Nee dolby digital is de basic "computerversie" van Doly sourround d8 ik. Hebben de meeste geluidskaarten ingebouwd. Heeft niets met digi speakers te meken. Die zijn ook nog eens xtreem zeldzaam. Weinig nut ook, Geluid is analoog.[/quote:2fe6590b46] Uhh Dolby Digital wilt zoals de naam al zegt,dat het digitaal is?? en niet analoog! Er zijn maar enkele kaarten die een Dolby Digital certificering hebben, waaronder de Soundstorm. Dit wordt dus ook door Dolby gegarandeerd dat het werkt volgens de specs van Dolby Digital. De meeste geluidskaarten hebben een ondersteuning voor 5.1 geluid, maar niet de 5.1 geluid van Dolby Digital of DTS. Dat is wat je waarschijnlijk bedoelt met basic computerversie.
Link naar reactie
[quote:d8e8e33ad5="De Geest Van Oirlo"]Och jah, en heeft iemand wel eens meegemaakt dat zijn system temp hoger was als zijn CPU temp? Of is dit weer 1 vd bekende asus problemen? (meet het trouwens met aida 32) Heb de rev2.0 van het moederbord, had eigenlijk zelf wel verw8 dat die bug er ondertussen uit zou zijn :)[/quote:d8e8e33ad5]Ik heb ook een Asus-mobo (P4S8X-X) en ik heb precies hetzelfde... Meerder tools. Probleem met Asus is dat de sensoren omgedraaid worden. CPU <-> Case. Sterker nog, mijn server heeft een Asus P2B-D mobo. Als ik hier met Motherboard manager 5.09 of Asus PC Probe kijk, dan zijn allebei de processoren -48 graden celsius.... Met een hele simpele ventilator!! :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...