Ga naar inhoud

probleem met computer


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Een twee dagen geleden begon mijn computer opeens te happeren ondanks dat ik dit nog nooit eerder heb gehad met windows 2000. Ik wist niet waar het aan kon liggen en heb dus gewoon mijn computer opnieuw opgestart. Nu twee dagen later blijft mijn computer om het kwartier hangen. Wanneer ik mijn computer opnieuw opstart blijft mijn cd-brander hangen en mijn computer doet nix meer. Ik moet dan even wacht ong. 5 minuten en kan dan zonder problemen mijn computer weer opnieuw opstarten om volgens na een kwartier weer te laten blijven hangen. Ik heb absoluut geen idee waar het aan kan liggen is het soms een virus of kan het wat anders zijn ?? Alvast hartelijk dank voor jullie reacties....... Roderick
Link naar reactie
Klinkt idd als een koeling- of voedingsprobleem. Heb je al de gevraagde waardes kunnen uitzoeken? Heb je al in het bios gekeken? Die geeft ook de fan-speed aan. Heb je toevallig een 'stille' koeler op de processor? Draai je op het moment van crashen programma's die veel van de pc vragen? In aanvulling op vorige tips kan je ook eens in de kast kijken. Je kan de stroming van de bestaande koeling ook verbeteren door een optimale ligging van de hd- en cd-r-flatcables; bijv bij elkaar binden zodat meer vrije ruimte ontstaat. Soms zie je een oerwoud van flat cables als je een kast openmaakt. Ik heb ook eens een tip gelezen dat je de kabeltjes van flatcables met een heel fijn mesje kan splitsen. Dit is wel een riskante operatie en vergt veel geduld. Of dit opweegt tegen het effect vraag ik me af. Soms kan je de stroming verbeteren door de plaats van de cd-r en hd te veranderen. Als je ruimte over hebt in je kast tenminste. Hoe meer open ruimte eromheen hoe beter. Overigens ben ik het niet eens met bajnok als hij tenminste bedoeld dat door het openen de koeling beter is. De juiste stroming ontstaat juist als de kast is gesloten. Mocht je toch de koeler willen vervangen dan moet je even terugkomen op het forum. Dit is nl geen eenvoudig werkje.
Link naar reactie
Ik vind ook niet dan door openen van je case de koeling beter wordt, maar je hele systeem wordt wel koeler, dat heb ik zelf ondervonden. Maar ook het stof heeft dan vrij spel . Wel kan je door gewoon ff de zijkant eraf te halen kijken of zijn probleem wel door de hitte komt. Is dat niet het geval moet hij verder zoeken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...