Ga naar inhoud

PC Doet niets meer


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, De PC: AMD Athlon 1800 op een ABIT KX7-333 Mobo. Geen overklokken, gewoon standaard. Heeft 9 maanden prima gedraaid. Het probleem: hij doet helemaal niets meer. Op het Mobo zitten drie leds (geel groen en rood). De gele brandt als de stekker in het stopcontact zit. De groene en rode flitsen even op (en de ventilatoren draaien een halve slag) de eerste keer dat ik de Power-on knop indruk; daarna niet meer. Wat kan het probleem zijn en is het zelf op te lossen, of moet de PC naar de reparateur... Alvast bedankt. Jean-Marc.
Link naar reactie
Kan diverse oorzaken hebben, maar meestal is de reden niet ernstig vanwege de grote bedrijfszekerheid van electronische apparatuur bij correct gebruik. Controleer eens het contact van voeding naar moederbord. Trek die grote connector los en bekijk of die er gaaf uitziet: alle metalen delen blank?
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties zover. Er is voor zover ik weet niets bijzonders gebeurd voordat de PC het begaf. Geen stroomuitval o.i.d. Zo af en toe wil de PC niet vanzelf uit als ik shutdown geef (W2000 prof), en dan moet ik hem uitzetten door de power button lang ingedrukt te houden. Wel is de PC één keer 'vanzelf' gestart toen ik op mijn andere PC aan het werken was (ik heb een klein thuisnetwerkje en een netwerkprinter, maar mijn netwerkkaarten hebben géén wake-on-lan faciliteiten). Dat was trouwens meer dan een week voordat de PC het begaf. Misschien is het het onweer geweest, hoewel we daarbij geen stroomuitval gehad hebben en alle andere apparatuur die was aangesloten op stroom en/of antenne nog normaal functioneert. Groeten, Jean-Marc.
Link naar reactie
Offtopic> [quote:1b0ffc0b0a]misschien werkt de clear cmos jumper wel. gewoon dat jumpertje op clear cmos zetten, dan de computer [u:1b0ffc0b0a]aanknop indrukken[/u:1b0ffc0b0a], en dan dat jumpertje weer terug [/quote:1b0ffc0b0a] Wrom de "aan knop" indrukken? Als je jumper op 'clear' zet, dan wordt de bios gewoon gecleart. Komt geen knop aan te pas. Let alleen wel op, bij sommige mobo's moet je stroom er helemaal vanaf halen, voordat je de bios kunt "clearen". Stekker eruit en "aan knop" in drukken dus. Vervolgens met de jumper ff de boel kortsluiten, terugzetten, stekker erin en de pc weer aanzetten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...