Ga naar inhoud

Nieuwe pc gebouwd: alles aangesloten, maar gaat niet aan!


Aanbevolen berichten

Het is dus de eerste keer dat ik een pc in elkaar zet, vandfaar dat ik maar wat bijgeleverde schroefjes heb gepakt :oops: :oops: :oops: Er zitten van die metalen afstandschroefjes bij, die zal ik gaan gebruiken Bedankt voor de hulp en sorry voor mijn domme actie :oops: Oja, hij herkent mn IDE CDROM speler niet, ik heb de dingen zo aangesloten: Op de 1e IDE aansluiting van mn mobo: mijn cdrom speler @ MASTER En op de 2e aansluiting op mn mobo Mijn HD @ MASTER die hij wel herkent Wie weet hoe dat kan?
Link naar reactie
zoal ik het zie heb je dat verkeerd aangesloten. in het boekje van je moederbordt staat vast en zeker wel een soort van plattegrond van je mobo. daar zie je ook de ide poorten op staan. je hebt een primaire en een secundaire ide poort. ook wel ide1 en ide2 je harde schijf sluit je op ide1 (primair) aan als master de cd-rom sluit je op ide2 (secundair) aan als master dan moet het werken zo niet dan is er iets mis met je moederbord. mischien wel door je eerder actie door geen afstandshouders te gebruiken is er toch iets van kortsluiting geweest en dat heeft schade aan gericht. ps dit is ook maar een gok van me hoor.
Link naar reactie
[quote:5c696e3a3e="Heiden"][quote:5c696e3a3e="CaféMartin"]Kijk ook of de jumpers goed staan. Het gebeurt wel eens dat de fabrieksinstelling van het moederbord met de jumpers op reset staat, bijvoorbeeld voor de instelling van het aantal mhz voor je cpu; maar in dat geval zou je fan bv. wel aanslaan.[/quote:5c696e3a3e] Dat klopt niet helemaal, als de jumper voor de Bios reset op CMOS Clear staat slaat er helemaal niets aan. Heb ook een ECS bord gehad, toen ik 'm ging bouwen stond de Bios jumper ook nog op CMOS Clear, en dan wil ie echt niet aan :wink:[/quote:5c696e3a3e] Je hebt gelijk, dat had ik óók. Ik bedoelde de cpu frequency select jumpers, als die verkeerd staan gebeurt wat ik beschreef, wel de fan, verder niets. Op mijn ECS L7VTA heb je dan apart een jumper voor clear cmos.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...