Ga naar inhoud

Welk geheugen voor OC, dual of single?


Aanbevolen berichten

Wat voor geheugen kan ik het beste kopen als ik wil OC'en? 2x 256 mb PC3200 CAS 2.5 met dual channel mogelijkheden of 1x 512 mb PC 3700 CAS 2? Ik heb gelezen in BA faq over dual channel mogelijkheden. Het zou dan de bandbreedte verdubbelen, dus 2x PC3200 is 6400. Merk je hier wel wat van vraag ik me af? En ik wil ook graag hiermee later verder, dus als ik 2x 256 neem dat betekent dat ik nog maar 1mem slot over heb voor later.
Link naar reactie
als je hoger wilt OC'en zou ik geen dual channel geheugen nemen. bedoel meer, je mem NIET in dual channel laten draaien. over het algemeen kan je dan een hogere FSB bereiken dan dat je in Dual channel draait. maar goed je verhaal over het verdubbelen van de bandbreedte werkt toch niet helemaal, want je moet dan ook een extreem hoge FSB draaien om die bandbreedte maximaal te kunnen benutten...
Link naar reactie
De bandbreedte is wel 2x zo hoog, maar deze kan niet benut worden helaas. Het is echter niet 2x zo snel in de zin van de kloksnelheid, deze blijft gewoon 200MHz DDR, echt 400MHz DDR geheugen zou veel sneller zijn ivm de latencies. Je kunt voor het OC'en beter 1 PC3700 lat kopen dus.
Link naar reactie
klopt ook, dual channel was nog niet 'hot' toen BA de laatste versie van zijn FAQ schreef, dus dat was er idd niet in te vinden. Momenteel wordt er door een ongelukje aan een nieuwe FAQ gewerkt en daar zal het zeker wel in staan. Een forum is op vragen te stellen en om andere mensen deze vragen te laten beantwoorden. Wel wordt er verwacht dat je zelf wat moeite doet in de vorm van dingen lezen en wat zoekwerk, maar je hebt nu eenmaal mensen die graag kritiek leveren :roll:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...