Ga naar inhoud

{upgrade] amd 2500 systeem


Aanbevolen berichten

ik het op het moment niet zo'n snel systeem en omdat ik geslaagd ben voor de havo mag ik een nieuw systeem samenstellen. (k moet het alleen wel grotendeels zelf betalen :( ) ik dacht aan het volgende: amd 2500+ barton 512kb.________€ 99,-- Abit NF7-S (nforce 2). __________€ 115.-- Kingston 512 mb pc3200._________€ 89,-- Club3D Radeon 9500 128mb.____ € 149,-- ik ga deze set ff bij alternate bestellen. t ziet er toch goed uit. adviezen, kritiek, etc, zijn welkom. ps. ff wat dingen veranderd
Link naar reactie
bedankt. :wink: het zit wel goed met de voeding denk ik ik heb net een maandje of 2 terug een chieftec kast gekocht met een 360w voeding erin. lijkt me sterke genoeg dacht ik zo. :-? misschien doe ik er ook nog een 40gb of 60gb hd bij in. hij moet ata133 zijn en onhoorbaar. iemand tips? ps. is dit mobo een beetje goed in overclocken met de amd 2500+ B? (als er iemand ervaring mee heeft.)
Link naar reactie
[quote:79e84a3401]misschien doe ik er ook nog een 40gb of 60gb hd bij in. hij moet ata133 zijn en onhoorbaar. iemand tips? [/quote:79e84a3401] Een Maxtor met Liquid Bearing. Snel en fluisterstil. [quote:79e84a3401]ps. is dit mobo een beetje goed in overclocken met de amd 2500+ B? (als er iemand ervaring mee heeft.)[/quote:79e84a3401] Die MSI is niet echt een overklokmobo, maar ik zie dat je Kingston PC2700 geheugen neemt. Je zult daarmee niet zo ver kunnen overclocken. Waarschijnlijk haal je de 200mhz FSB niet eens (voor de Die-Hards is dat minimaal) :wink: Verders is het wel een leuk systeempje.
Link naar reactie
PC3200 is 200MHz FSB en met die Asus haal je de 200MHz FSB dus gegarandeerd indien je rev 2.0 hebt en anders moet je ff een BIOS update doen en heb je grote kans dat je het ook makkelijk red. Als je wilt gaan OC'en moet je flink veel meer centen uitgeven, dus ik zou het lekker achterwege laten. De lol is er gauw vanaf als je er niet voortdurend geld in blijft pompen en dan besef je dat het zonde van je geld is geweest en ik praat uit ervaring. OC'en is een dure hobby.
Link naar reactie
tuurlijk heb ik daar aan gedacht. ik heb nu al 1 aan de voorkant voor intake en 1 aan de achterkant voor de outtake en nog eens 1 in m'n voeding. in m'n plexi zijpaneel zit ook nog een led fan maar die maakt teveel lawaai dus die zal wel niet zo vaak draaien ik ben nog met een baybus bezig om de in- en outtake te kunnen regelen. desnoods een nieuwe ledfan kopen in de loop der tijd.
Link naar reactie
[quote:4788f2c3f8]OC'en is een dure hobby.[/quote:4788f2c3f8] Hier praat een N leerling zonder economie. :wink: Je moet een beetje kunnen onderhandelen. De meeste onderdelen die ik koop, kan ik na een tijdje weer voor een leuke prijs verkopen. Mijn oude Epoxje zelfs voor de nieuwprijs. :wink: [quote:4788f2c3f8]ff Oftopic: Met een Asus A7N8X met 2x 512 (PC 3200) zou je tog makkelijk de 200 FSB kunnen halen?[/quote:4788f2c3f8] Het is hardstikke leuk, dat je wilt gaan OC'en. Maar ik zou er als ik jou was niet aan beginnen. Of in iig eerst eens wat FAQ's, reviews enz. gaan lezen. :wink:
Link naar reactie
naar de prijs van de koeler hoef ik niet zo te kijken want die betaalt m'n moeder. (lief he) ik zat te denken aan iets van een goeie heatsink met een losse fan erop. of is dat niet genoeg bij het overklokken? tja ik ben zelf ook niet zo'n goeroe als het op overklokkken aankomt. k heb nu m'n pIII 933 op 1050 lopen en that's it.
Link naar reactie
Nee de FAQ is enigzins kwijt op het moment ;) Ik zou eens kijken voor een Thermalright SLK900 met een leuke fan erop als je ma het betaald ;) Kost wat, maar dan heb je ook wat. Kingston mem is niet zul OC geheugen, al doet Hyper-X het al een stuk beter. Je kunt beter uitwijken naar Twinmos, OCZ, Corsair, GEIL, etc.
Link naar reactie
ik heb eens ff zitten denken en ben tot het volgende gekomen. jullie zeggen dan wel dat kingston niet goed overklokbaar is boven de 2x200mhz=400 maar dat hoeft toch ook niet? de amd 2500 heeft een fsb van 2x166=333 ik hoef dan helemaal niet van dat dure Geil of Corsair geheugen te hebben. Als ik Kingston neem van pc3200 zit ik al goed. als ik de fsb overklok tot 200mhz dan loopt ie op een muliplier van reken maar 11 x fsb van 166 = 1826 op de fsb van 200 loopt ie dan 200x11=2200mhz en dat zal ik toch wel niet halen (thans daar ga ik vanuit) en anders eerst de multiplier omhoog en dan verder kijken. ik ken iemand die amd's unlockt dus das geen probleem.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...