Ga naar inhoud

xp niet installeren


Aanbevolen berichten

Òp een aopen (ak778xn )moerdbord krijg ik geen xp geinstallleerd. Hij zet alle bestanden naarr de harde schijf en moet dan voor de eerste keer de computer opstarten.krijg echter een blauw scherm. heb alle extra kaarten er uit gehaald andere voeding ander geheugen andere vga kaart andere processor niks helpt tot dat je er en bv gigamoederbord in zet met de oude onderdelen en het draait als een speer. hoe kan dit???? :cry: :cry: :cry:
Link naar reactie
Je zegt het zelf, alle dingen waar het aan zou kunnen liggen heb je er al uit gehaalt. Behalve het mobo zelf. Ik heb zelf een keer dit probleem gehad met een ASUS A7V333, toen kreeg ik XP ook met geen mogelijkheid geïnstalleerd. Ik zou terug gaan met dat mobo en een nieuwe vragen!!
Link naar reactie
Heb je ook al eens een andere harddisk geprobeert, zo'n soort gelijk probleem krijg je ook als er een beschadiging aan de 1e cluster van de hd zit d8 ik . Kan me zoiets nog herrineren van vroeger toen ik regelmatig zoiets had met een oude pc van de basisschool. Dan brak de install van 98 op eendezelfde wijze af. Scnenic20
Link naar reactie
heb ongeveer hetzelfde meegemaakt met hetzelfde type moederbord. voor een upgrade een aopen ak778xn + 512 MB Kinston PC-333 gekocht. Thuis gekomen de boel overgezet en tot mijn grote schrik weigerde XP op te starten. Van een kennis hoorde ik dat dat wel gebeurde met XP en dat je een nieuwe installatie moet doen. Zo gezegd, zo gedaan. Maar bij de eerste keer opstarten ging het al weer mis. Vervolgens de boel maar weer omgebouwd en daar draaide het zaakje weer. Maar na enige uren kwam Xp met de medeling dat er fouten op de HD zaten en dat ik schijfcontrole moest uitvoeren. Om een lang verhaal kort te houden: XP liep totaal vast. Heb vervolgens een test programma op de HD losgelaten en daar bleek uit dat er fouten op de zaten en dat de HD total loss was. Vervolgen nieuwe harde schijf gekocht en het probleem was over. Tenminste dat dacht ik. Ongeveer twee weken later begon de ellende weer. Xp constant vastlopen, opnieuw opstarten en volgens het Bios geen harde schijf ( ook detecteren hielp niet). Vervolgens met zowel mobo als hd naar de verschillende dealers ( twee producten bij twee verschillende dealers). Wat bleek: nieuwe HD Maxtor 80 GB ATA-133 was gecrasht. Kreeg van Norrod gelijk een nieuwe mee. Toen naar de andere dealer voor dat aopen bord. Nadat ik hun de boel had uitgelegd, zei men tegen mij dat het volgens hun niet aan het mobo lag maar aan de meegeleverde Ultra-ATA kabels. Men gaf mij het advies om van die ronde ATA-133 ide-kabels te installeren en dan moesten de problemen over zijn. Ik heb hun advies opgevolgd en weet je wat? Heb nadien geen problemen meer gehad. Bord bevalt uitstekend.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...