Ga naar inhoud

Geheugen dat geschikt is voor cl1.5??


Aanbevolen berichten

Ik wil een nieuw reepje 512 MB DDR geheugen kopen voor mijn computer. Ik wil PC 3200 aanschaffen (ik wil dit standaard draaien op 380 Mhz ofzo). Ik onderbelast het geheugen dus. De timings 2-5-2-2 moeten denk geen probleem zijn (dat trek ik nu met pc2700 2.5-7-3-3 geheugen). Alleen kan ik cl 1.5 in mijn bios instellen. Nu bestaat er geen cl1.5 geheugen, dus denken jullie dat ik dit red met een cl2 geheugen red (als ik het dus onderbelast qua Mhz'en). Ik heb een Pentium 4 2400 Mhz (standaard draaien op 2800 Mhz) Welk geheugen kan ik dan het beste aanschaffen, Corsair, Kingston HyperX of iets anders?
Link naar reactie
[quote:246c472811]Dat maakt een heleboel uit hoor.[/quote:246c472811] Cas 1,5 tenopzichte van Cas 2 maakt bijna niets meer uit, dit is ook de reden dat Corsair niet onder de Cas2 gaat. Je kan Cas 1,5 proberen, maar de stabiliteit wordt veel minder ten opzichte van de performance.
Link naar reactie
[quote:103a1d973d] Welk geheugen kan ik dan het beste aanschaffen, Corsair, Kingston HyperX of iets anders?[/quote:103a1d973d] [quote:103a1d973d]Tmaakt op zich niet zo heel veel uit volgens mij,[/quote:103a1d973d] [quote:103a1d973d]Dat maakt een heleboel uit hoor[/quote:103a1d973d] :roll: koffie? ;) :P
Link naar reactie
Als je toch geld uitgeeft zou ik voor corsair pc3200 gaan. Ik heb corsair geheugen met winbond chips en ik haal 464Mhz op cas 2 (2-2-5) Het geheugen kost nu ook nog 'maar' 120 euro, zelfs goedkoper dan hyperx en een stuk goedkoper dan ocz. Als je echter niet teveel uit wil geven zou ik voor samsung gaan. Dit heeft marcel dacht ik ook en dit klokt ook goed over? toch? :roll:
Link naar reactie
[quote:0516e3f5d3="The Avenger"]:o :wink: Dank je, was ik aan toe. Corsair is idd lekker, maar ook duur. Ik heb zelf Twinmos PC3700, OC'ed best lekker: 215>2-2-3-3@2,7V. Ligt echt aan je budget[/quote:0516e3f5d3] Avenger, ik volg je verhaal niet helemaal :roll: Je zegt dat je overklokt maar je geheugen draait een stuk onder de standaardsnelheid waar het voor wordt uitgegeven. (462Mhz toch?) Of heb je het over de timings die lager staan dan normaal?
Link naar reactie
Ik denk dat ik dan maar voor corsair ga. Teveel geld wil ik eigenlijk niet uitgeven, en aangezien ik dat geheugen toch (standaard) onderbelast denk ik dat die kans wel redelijk groot is dat ik cas 1.5 zal kunnen draaien. Misschien dat ik hem wat zal gaan belasten als ik mijn koeler van mijn CPU door een betere vervang, maar dit ben ik nog even niet van plan. IIG bedankt voor de reacties en ik zal over een paar dagen wel laten weten of ik het haal... :D
Link naar reactie
Als je goedkoop goed ocbaar geheugen wil zul je moeten zoeken. Er zit veel verschil ook in dezelfde merken geheugen. Momenteel doet twinmos/winbond pc3200 het absoluut niet onder voor corsair. Ook schijnen er snelle (amerikaanse) infineon reepjes te zijn. Scheelt je zo 100 euro als je je er even in verdiept. Een makkelijke oplossing is hetzelfde mem als Avenger en ik erin hebben, twinmos/twinmos pc3700. Goedkoop en je kunt altijd synchroon blijven ocen... De hoge kloksnelheid is mogelijk omdatg ie op 4,3ns loopt.
Link naar reactie
[quote:e0436f729b]ik volg je verhaal niet helemaal Je zegt dat je overklokt maar je geheugen draait een stuk onder de standaardsnelheid waar het voor wordt uitgegeven. (462Mhz toch?) Of heb je het over de timings die lager staan dan normaal?[/quote:e0436f729b] Psies, verders moet je niet op het voltage letten. Het is eigenlijk gemaakt voor 2,7V. :wink: Ik heb er trouwens een lekkere review van> http://www.vr-zone.com/reviews/TwinMOS/PC3700-3200/page5.htm Ik heb precies die chippies. :D
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Heb het geheugen nat 1,5 week eindelijk binnen gehad. Cl 1,5 draait tie tot de 360 Mhz, ga ik echter hoger zitten dan trekt tie het niet meer, ook niet als ik de andere timings verhoog. Ik draai nu dus gewoon cas 2. Het is dus niet gelukt, maar ik denk dat de performance winst minimaal zou zijn.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...