Ga naar inhoud

xp2700 vs xp3000


Aanbevolen berichten

loont de overstap nog van een 2700 naar een 3000 athlon xp? (aangezien ze in principe op dezelfde frequentie lopen en alleen de cache dubbel zo groot is) Ik kan me voorstellen de 3000 alleen met cache intensieve programmas sneller is, maar anders niet....... of is wachten op de athlon 64 beter?
Link naar reactie
  • 3 weken later...
allebei helemaal gelijk. je hebt er idd geen meter aan, omdat alles niet van de processor afhangt. het hangt van alles bij elkaar af. je kan wel een 3000+ hebben, maar dat is niet per defenitie een snelle computer. kijk ook naar de videokaart, harde schijf, hoeveelheid ram, eventueel sneller geheugen, maar enkel een snelle processor heb je niet zo veel aan. Ook is de bus snelheid [b:efbac05283]tussen[/b:efbac05283] de componenten een belangrijke factor.
Link naar reactie
[quote:173d6f50b5="Stefan112"]allebei helemaal gelijk. je hebt er idd geen meter aan, omdat alles niet van de processor afhangt. het hangt van alles bij elkaar af. je kan wel een 3000+ hebben, maar dat is niet per defenitie een snelle computer. kijk ook naar de videokaart, harde schijf, hoeveelheid ram, eventueel sneller geheugen, maar enkel een snelle processor heb je niet zo veel aan. Ook is de bus snelheid [b:173d6f50b5]tussen[/b:173d6f50b5] de componenten een belangrijke factor.[/quote:173d6f50b5] Dat weet ik, lijkt me nogal logisch.... maar dat was niet de intensie van de vraag, wilde puur en alleen weten of het snelheidsverschil tussen de twee noemenswaardig is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...