Ga naar inhoud

Temps okee?


Aanbevolen berichten

He, klein vraagje mensen, wat vinden jullie van mijn temps? AMD Athlon 2000+ 512 MB DDR333 80 BG Western Digital HDD MSI KT4V mobo Radeon 9000PRO videokaart met 128MB verder nog diskdrive, cdrom, cdbrander etc. stressed is mijn cpu max 66 graden, de kast is dan 41 graden ongeveer. idle is dat ongeveer 42 graden en 32 graden. is dit okee, of toch maar een fanetje erbij hangen. heb trouwens net nieuwe koelpasta op me processor gesmeerd. Heb momenteel een caxsefan vooraan onderin en achteraan net onder de voeding in mijnj miditower. gr. Rudilio
Link naar reactie
hij is stressed wel aan de redelijk hoge kant, maar kan nog net imho.. echter omdat je er gewoon teveel pasta opgedaan hebt, isoleer je de warmte van de cpu, en kan hij de warmte niet goed afgeven aan je heatsink. de pasta is er meer voor bedoeld om een mooi vlak oppervlakte te hebben tussen CPU en inleg van de heatsink. ik neem aan dat de fan onderin, lucht in de kast blaast, en de fan boven in de warme lucht erweer uitzuigt. kijk hier ook nog even na, beinvloed je case temp vaak ook nogal...
Link naar reactie
Dat van die rijstkorrel was ik waarschijnlijk :) Er moet idd een druppie ter grote van een rijstkorrel op de core wat je vervolgens uitsmeert tot een papierdun laagje wat geheel dekkend moet zijn. Je castemp is verder best hoog, dat zal van de zomer nog wel erger worden dus ik zou er vast een extra casefannetje in zetten.
Link naar reactie
66 graden is knap hoog voor deze cpu, mogelijk door een onderbemeten CPU fan of indedaad teveel paste. Het grote verschil met idle kan m.i. worden verklaard uit het feit dat de KT4V met een recent BIOS de mogelijkheid heeft om vanauit het BIOS de HLT/HALT instuctie aan of uit te zetten. Mits ingeschakeld kan dit idle leiden tot lage waarden, maar stressed heeft het geen enkel effect.
Link naar reactie
Is er enig verband met het huidige weer met je vraag? Ik heb zelf een AMD xp1800+ die als een 2000 draait Mijn normale temps zijn case 37/38 om cpu idle 48/49 graden Stressed was de cpu max. 53 en met dit weer liep ie op naar 57 graden. Inderdaad mag 60 graden nog geen probleem zijn, maar daar boven word volgens mij minder gezond. Ik heb geen extra fan's draaien, alleen die van de cpu, grafische kaart en de voeding.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...