Ga naar inhoud

Toch maar gewoon atx! Wil nu.........


Aanbevolen berichten

Ik ben van micro atx afgestapt. Ik ben nu van plan het volgende te kopen. Eventuele opmerkingen (zowel positief als negatief) zijn van harte welkom. Q-tec 6028DT 350watt. (desktop) Asus P4P800 deluxe. Pentium IV 1.8Ghz 400FSB. (koopje, wel nieuw) Seagate Barracuda IV 40GB. (tweedehands, één jaar oud) Moet nog zoeken naar: Een tweedehands videokaart? Goedkoop (ook tweedehands?) geheugen. Tweedehands cd-rom of brander. Tweedehands diskette. Luidsprekers.
Link naar reactie
Leuk moederbord!! Gigabit Ethernet... :D En firewire en RAID-controller. Maar goed, ik sluit me wel aan bij Nightfire, waarom zo'n top-of-the-bill mobo en dan een 1.8 Ghz-processor er op?? 'K zou dan gaan voor een Hyper-threading processor, met een FSB van 800 Mhz... Gezien bij [url=http://www.computer-land.nl/index.php?page=producten&catid=55]Computer-land[/url]: 2,4 Ghz voor EUR 219. 2e hands videokaart? Je hebt voor 50 EUR al een GF4 440MX-kaartje.. 2e hands geheugen?? Liever niet.... Ook niet al te duur. Voor een bedrag tussen de 50 en 60 EUR heb je al 256 MB 400Mhz-geheugen. 2e hands brander?? 52x-branders kosten helemaal weinig tegenwoordig... Greetz!
Link naar reactie
Uit je post maak ik op dat je weinig geld wilt uitgeven, maar dat je toch een redelijk snel systeem wilt? Waarom doe je dan zo moeilijk :P Koop gewoon een compleet tweedehands systeem, zijn er genoeg van in deze trend of stel een goedkoop nieuw systeem samen: ECS K7S5A Pro AMD Athlon XP 2000+ 512mb Twinmos PC2100 Club3D Radeon 9100 Sweex kast met een 300W voeding Maxtor DX740 40GB liquid bearing kost niet veel en is toch een heel leuk systeempje en als je toch besluits iets kleins te nemen zou ik het nieuwste VIA EPIA bordje aanschaffen, 140 euro all included (proc, video, lan, geluid, etc).
Link naar reactie
[quote:d4f36bf948="Marcel de Reus"]AOpen maakt imho lelijke kasten en AOpen voedingen zijn echt waardeloos, kwaliteit van niets.[/quote:d4f36bf948] Zeker weten van niet! Aopen maakt hele goede voedingen en qua uiterlijk vd kasten verschilt het per persoon Het is beter= dan Qtec en Sweex of andere vage merken. Je mag natuurlijk een Aopen voeding niet vergelijken met die van een enermax.
Link naar reactie
[quote:29ab27103f]Zeker weten van niet! Aopen maakt hele goede voedingen en qua uiterlijk vd kasten verschilt het per persoon Het is beter= dan Qtec en Sweex of andere vage merken. Je mag natuurlijk een Aopen voeding niet vergelijken met die van een enermax[/quote:29ab27103f] Het uiterlijk is idd een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar ik ben het niet met je eens qua voedingen. De voedingen zijn onstabiel en dat resulteert in een systeem dat steeds crashed. Ik heb al vaak onstabiele systemen met een A-open voeding hier gehad. Vervanging van de voeding was vrijwel altijd de oplossing. En dus weer een klant minder voor A-open. Met Sweex heb ik nog nooit problemen gehad en ook nog nooit een kwaad woord over gehoort. Q-tec heb ik nog nooit mee gewerkt, dus daar kan ik niets over zeggen.
Link naar reactie
[quote:d932af50ee="shailesh"] Zeker weten van niet![/quote:d932af50ee] Zeker weten van wel! [quote:d932af50ee]Aopen maakt hele goede voedingen.. Het is beter= dan Qtec en Sweex of andere vage merken. Je mag natuurlijk een Aopen voeding niet vergelijken met die van een enermax.[/quote:d932af50ee] Zo kraak Q-tec en Sweex maar eens even af ;) Ik vergelijk een AOpen voeding gewoon met alle voedingen en hij is dus gewoon slecht. Zo kan ik ook zeggen dat een no-name voeding heel goed is, maar je mag hem natuurlijk niet vergelijken met :P
Link naar reactie
[quote:5d8641d02a="shailesh"]Zeker weten van niet! Aopen maakt hele goede voedingen en qua uiterlijk vd kasten verschilt het per persoon Het is beter= dan Qtec en Sweex of andere vage merken.[/quote:5d8641d02a] Ik vraag me af waar je dat op baseert? omdat je er zelf een hebt? :lol: Heb zelf ook alleen slechte ervaringen met aopen voedingen, zou er in ieder geval nooit een voor mezelf kopen. onstabiele fluctuerende lijnen, slecht belastbaar enz. zou eerlijk gezegd dan nog meer vertouwen in qtec hebben. (kwa reacties die ik lees, niet uit eigen ervaring) zweer echter zelf bij enermax en zallman.
Link naar reactie
Ik heb dus wel veel problemen gehad met QTEC en helemaal geen problemen met Aopen. :D Op Tweakers.net forum, zijn er veel mensen die ook problemen hebben gehad met QTEC voedingen. Vooral de 400Watt schijnt een probleem geval te zijn. Misschien dat jullie geen problemen hebben gehad, maar voor mij geen QTEC. :evil: Ieders zijn eigen keus!
Link naar reactie
Nou, daar wordt het ook niet makkelijker van! Had ik eerst een AOpen kast uitgezocht, zegt men hier dat 'ie een slechte voeding heeft. Ja, 250 watt is niet zoveel. Nu kies ik voor een Q-Tec met 350 watt, blijkt die ook niet zo goed te zijn! Wat is dan wel een goede DESKTOP??? Is een Chieftec met "maar" 300 watt dan zoveel beter? Ik had zo gedacht, ik koop nu een processor voor max. 100 euro en dan over een jaar een snellere met 800fsb. Maar idd, voor 90 euro meer heb ik die nu al. Maar dat is toch 90 euro... Tweedehands videokaart voor 10 à 20 euro...... Toch maar nieuw geheugen..... Tweedehands cd-rom voor 10 euro....... Poe-poe, het is wel moeilijk een pc samenstellen!
Link naar reactie
Een Q-tec 350W kan prima hoor, een Chieftec 300W zal idd nog een stukkie sterker zijn. Ik snap het balanceren niet helemaal tussen tweedehands en nieuw. Waarom koop je niet gewoon op marktplaats een geheel tweedehands systeem? Dan kun je desnoods tegen de tijd dat je die proc wilt vervangen ook een nieuw mobo kopen.
Link naar reactie
in die chieftec kast zit volgens mij een antec voeding en die is goed genoeg voor dat systeem wat jij wilt. en als ik het mis heb (dat dat een antec voeding is) dan zijn het nog steeds goeie voedingen, want er hoor er altijd hele goeie dingen over. en wat voor processor had je dan ingedachte om later te kopen? voor €90 meer heb je bij intel niet zoveel meer hoor? en jah, een pc samenstellen is moeilijk (als je de juiste onderdelen wilt)
Link naar reactie
Dan wordt het toch maar de Q-Tec. Die past namelijk mooi bij mijn bureau. :D Beide zwart. Tja, eigenlijk wil ik een "super" pc. En die wil ik dus helemaal zelf samenstellen. Maar om nu niet al te veel uit te geven, wil ik een aantal dingen goedkoop zien te krijgen. Bijvoorbeeld die processor dus. Neem ik nu een 1.8 400 (voor 100 euro) dan bespaar ik 90 euro (2.4 800, nu 190). Neem ik een tweedehands hd, bespaar ik ook zo'n 90 euro. Seagate Barracuda IV 40gb 7200, tweedehands i.p.v. Seagate Barracuda V 80 gb sata nieuw. Wordt vervolgt
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...