Ga naar inhoud

Northbridge koeler


Aanbevolen berichten

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik heb zelf ook die Zalman cooler. Ik heb een Abit NF7-S rev 2.0. de cooler die daar op de northbridge (NB) zat was een active cooler met een klein beetje koelpasta. Ik heb de NBcooler verwijderd. de NB grondig schoon gemaakt en vervolgens Artic Silver III aangebracht. Zalman Northbridge erop en hoppa. haal zonder probleem een FSB van 232mhz. Als je wilt overklokken is een Zalman Northbridge cooler met Artic SIlver III eronder aan te raden. Ik vermoed dat de thermal paste onder de Asus NB cooler ook niet veel soeps is.
Link naar reactie
[quote:cbe141b2a6]Ik heb een Abit NF7-S rev 2.0. de cooler die daar op de northbridge (NB) zat was een active cooler met een klein beetje koelpasta. Ik heb de NBcooler verwijderd. de NB grondig schoon gemaakt en vervolgens Artic Silver III aangebracht. Zalman Northbridge erop en hoppa. haal zonder probleem een FSB van 232mhz. [/quote:cbe141b2a6] Heb je gecheckt of de koeler en NB goed contact maken met de koeler? Want zelfs met Artic erop raken bij mij alleen de buitenkantenvan de NB de koeler. Niet dat het wat uit maakt met die FSB :wink:
Link naar reactie
Dat heb ik dus eergisteren gedaan. :P Hier is de link> http://www.motherboardfaqs.com/Abit_nForce2/abitnblapping.htm Alleen is mijn mobo gisteren overleden :evil: Zomaar opeens. Hij heeft een paar uur Prime95 gedraait zonder problemen. Ik zet hem uit, zet hem 's avonds aan. Helemaal niets, alles nagekeken enz. Hij was btw al brak, bij 215FSB gaf ie allemaal gekke strepen in Windows :-? Ik zal het boardje omwisselen, garantie :P . Ik ken die gast van de shop, die denkt dat je met een sterkere voeding, snellere cpu's erop kunt zetten :o Dus dat boardje omwisselen zal wel lukken. :wink: BTW RD, welke bios gebruik jij?[/quote]
Link naar reactie
Ik heb trouwens nog geen eens een nieuwe computer gehaald. Ik ga er eentje halen eind deze maand. Maar ik wilde alvast wat dingen weten, wat nodig is en wat niet :lol: Maar "The Avenger" kan je de mobo nog wel terug krijgen met garantie. Je hebt namelijk ermee "gekloot". Is dat dan wel gedekt? Oftopic: "The Avenger" Ik zie ook dat je met een AXP 1700+ kloksnelheid boven de 2300 hebt gehaald. Wordt je computer heel erg warm of haalde je die snelheid wel met gemak?
Link naar reactie
[quote:0bb9661d7a]Maar "The Avenger" kan je de mobo nog wel terug krijgen met garantie. Je hebt namelijk ermee "gekloot". Is dat dan wel gedekt? [/quote:0bb9661d7a] Zoals ik al zei, zit die shop vol n00bs en als je het bord bekijkt valt er niets aan te zien. Behalve als je de NB koeler erafhaalt, dan wordt het een ander verhaal, maar ik zie het wel. [quote:0bb9661d7a]"The Avenger" Ik zie ook dat je met een AXP 1700+ kloksnelheid boven de 2300 hebt gehaald. Wordt je computer heel erg warm of haalde je die snelheid wel met gemak?[/quote:0bb9661d7a] Ik draaide 2433mhz (11,5x213) @1,9V, dan wordt ie stressed 46graden. Dat is nog niet eens de max, maar ja als mijn mobo kapoet is. :cry: Vergeet alleen niet dat ik Waterkoeling heb. :wink:
Link naar reactie
[quote:5ab6643197]Zit er bij jouw BTW de originele NB koeler nog op?[/quote:5ab6643197] Yep, ook nooit een andere opgedaan. [quote:5ab6643197]Je ligt die shop namelijk gewoon op.[/quote:5ab6643197] Hoezo? Hij deed het opeens niet meer :P :wink: Maar ff serieus. Worden die teruggestuurde bordjes hele maal doorgelicht? Dus ook bios gecheckt enz.
Link naar reactie
Mooi Klote van je mobo man. Dat word lastig met je garantie, zoals Marcel al aangeeft stuurd de shop hem gewoon terug naar de leverancier en daar zitten geen n00b's ben ik bang voor. wanneer is je bord kapot gegaan? vlak na dat "lapping" ? zou haast denken dat je daar de mist in ben gegaan. Heb je het wel precies zo gedaan zoals op de site stond die je als link gaf? (was overigens de site die ik bedoelde :) ) o ja. ik gebruik de : "BIOS release 14 for NF7/NF7-S V2.0" (23-05-2003) Alles loopt perfect hier. pas nog 96uur lang op 1833@2218mhz laten lopen. 218fsb. geen probleem.
Link naar reactie
Is het "gekloot" het wel waard? De risico die je neemt.... Win je wel genoeg voor de risico die je neemt? Of misschien is je mobo gewoon kapot gegaan door een andere reden. Maar ben bang dat ze het gaan opmerken als ze het gaan opsturen.... :o Oftopic: Is waterkoeling duur? En moeilijk erin te zetten?
Link naar reactie
Om het gekloot met garantie te voorkomen heb ik de Zalman ZM80A-HP op mijn Radeon 9700 en de Zalman NB heatsink samen met de verkoper erop gezet. had ik meteen garantie. Je kan het ook laten doen door diverse shops. www.wintelco.nl doet het als je er om vraagt bijvoorbeeld. en er zijn vast wel meer shops die het doen. scheelt je garantie problemen. een goede WC zet is prijzig. gebruik de zoek functie van dit forum. er zijn diverse topic's over geweest.
Link naar reactie
[quote:0ce7468865]wanneer is je bord kapot gegaan? vlak na dat "lapping" ? zou haast denken dat je daar de mist in ben gegaan. [/quote:0ce7468865] Een dag later. Ik heb het boardje eerst 6 uur laten stressen op 11,5x213mhz. Ik zet de pc uit. Zet hem een paar uur later weer aan. Helemaal niets :evil: Misschien heb ik het idd niet helemaal goed schoongemaakt en is er een weerstandje ofzo doorgebrand. [quote:0ce7468865]o ja. ik gebruik de : "BIOS release 14 for NF7/NF7-S V2.0" (23-05-2003) Alles loopt perfect hier. [/quote:0ce7468865] Die gebruikte ik ook, maar ik las op Tweakers dat die problemen bij het OC'en gaf. [quote:0ce7468865]Is waterkoeling duur? En moeilijk erin te zetten?[/quote:0ce7468865] Duur> yep, Moeilijk erin te zetten> Ik heb in mijn kast moeten zagen enz. Het belangrijkste is dat je hem voor het inbouwen grondig op lekkage test. Ik heb hem 24 uur buiten de kast laten draaien. Ontluchten is ook belangrijk. En zo zijn er nog wel meer dingen. Moet je ff zelf opzoeken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...