Ga naar inhoud

Northbridge koeler


Aanbevolen berichten

//the Avenger Ik denk toch dat je zelf iets hebt gesloopt. wel heel toevalig dat nu net je moedebord kapot is. wat de bios betreft. zoals je kan lezen heb ik dus geen probleem. echter CV kwam ook slechter uit met deze bios. ik zal eens wat rondkijken op het forum van www.amdmb.com een bron van goeie moederborden info.
Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik heb precies hetzelfde als jou gehad Avenger met mijn nf7-s, heb gewoon een nieuwe teruggekregen, dus als je niks verkeerds heb gedaan (waarschijnlijk niet) hoef je ej gen zorgen te maken. Wat betrefd de 1.4 bios. Abit heeft iets veranderd waardoor je op lagere timings zult moeten draaien om nog dezelfde fsb te halen. Ik haal met de 1.0 bios 232Mhz fsb (2-2-2-3) maar met die 1.4 bios daalde het naar 225Mhz fsb, heb em dus teruggeflasht. Dit is mogelijk via abit flash, je kan dit niet meer doen vanuit het flash menu bij booten op Alt-f2.
Link naar reactie
Volgens mij kunnen ze niet zien dat je eraan gekloot hebt hoor. Als jij je nb koeler eraf haalt en er een ander opzet valt daar niets aan te zien... Je moet natuurlijk wel als je mobo kapot zou gaan de originele koeler er weer op zetten, maar het lijkt me heel sterk dat je iets sloopt door dat koelertje eraf te halen :wink:
Link naar reactie
Er zit normaal inderdaad maar een heel klein beetje witte pasta op. Ik zou het gewoon proberen, wie weet kijken ze helemaal niet onder de NB cooler. wie niet waag wie niet wint. wat de 1.4 bios betreft. ik heb er dus geen problemen mee. ik moet er wel bij zegen dat ik nog niet heb geprobeerd of ik met deze bios 232fsb kan halen. ik draai nu 218 stabiel. en dat vind ik hoog zat 8)
Link naar reactie
Zeker, ik draai standaard ook niet hoger, dan merk je toch niet veel verschil meer he rd :D Je moet echter is een keer proberen een hoge fsb te draaien, weet niet of het nog lukt, bij mij niet iig. Zou er mss wel een tijdje mee wachten, je hebt het nu best druk en straks is windows mss weer gaar, denk niet dat je nu zin hebt om alles opnieuw te installeren :P :wink:
Link naar reactie
RD ik zie dat jij een MP hebt van 10 x 223 FSB hebt dat komt ongeveer uit op 2233 MHz, maar The Avenger heeft een MP van 11,5 x 213 FSB. Maar The Avenger heeft een 1700+ en RD heeft een 2500+. Die nieuwe AMD's hebben een hoger FSB van 333 of zelfs 400 ipv 266. Betekent dit dan dat je je FSB meer kan verhogen? Want ik vind het namelijk raar dat RD ongeveer dezelfde FSB heeft als The Avenger, terwijl RD een FSB heeft van 333 en The Avenger een FSB van 266. Kan iemand mij dit uitleggen hoe dit zit? PS heb de OC FAQ van BA al gelezen.
Link naar reactie
de AthlonXP 1700+ van een bepaalde productie datum en code zijn erg goed over te klokken. dat geld ook voor een serie van de AthlonXp 1800+. De 2500+ die ik heb is redelijk over te klokken maar komt inderdaad niet veel verder dan de 1700+ van The Avanger. Dat ligt niet aan mijn Koeling of Moedebord of geheugen, dit komt puur door een fisieke grens van de CPU. Als je echt ver wilt gaan overklokken kun je er voor kiezen om een 1800+ van de juiste prodcutie data en serie/code te kopen (1700+ worden niet meer gemaakt) je kunt dan als je geluk hebt erg ver overklokken. Als je geen risico wilt lopen en zeker wilt weten dat je een snelle CPU hebt koop je een 2500+ of 2800+ Barton (512kb L2 cache ipv 256kb l2 cahce). en klokt deze over tot 2200 a 2400mhz. Bij overklokken blijft het natuurlijk ook gedeeltelijk geluk.
Link naar reactie
[quote:249b053208]wie niet waag wie niet wint. [/quote:249b053208] Psies, ik ga hem morgen terugbrengen. En nou hopen, dat ik een goed bordje terugkrijg, die wel de 230FSB kan halen. [quote:249b053208]Als je echt ver wilt gaan overklokken kun je er voor kiezen om een 1800+ van de juiste prodcutie data en serie/code te kopen (1700+ worden niet meer gemaakt) je kunt dan als je geluk hebt erg ver overklokken. [/quote:249b053208] De langzaamste Athlon XP die op het moment nog gemaakt wordt, is de 2100+ TB
Link naar reactie
[quote:5213811f5a]Yeps.. heb ik verkeerd begrepen cq overheen gelezen [/quote:5213811f5a] Niet helemaal, ik heb er hier wel eentje liggen, maar die heb ik voor een klant gehaald. :wink: [quote:5213811f5a]Psies, ik ga hem morgen terugbrengen. En nou hopen, dat ik een goed bordje terugkrijg, die wel de 230FSB kan halen. [/quote:5213811f5a] Ik heb hem dus terug gebracht. Hij is opgestuurd naar Abit en ik moet weer wachten. Die verkoper kon niet zien, dat er iets doorgebrand was ofzo. Maar hij heeft de NB koeler er dan ook niet vanaf gehaald. :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...