Ga naar inhoud

[Koeler] ATI Radeon 9700 Modden


Aanbevolen berichten

Vmod is gedaan en goed gelukt! Ik ga nu testen wat hij haalt.. Net 3dmarkje gedraaid op 405/330 en dat was zonder enig artifact gelukt (cpu standaard dus kwam uit op een score van 5839 dat gaat dus hoger worden). Ik laat jullie weten hoe ver ik kom.. mijn koelbok en memsinkies blijven trouwens koud op deze snelheden, koeling houdt me niet tegen dus :lol:
Link naar reactie
  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:1e45506705="2FAST"]Vmod is gedaan en goed gelukt! Ik ga nu testen wat hij haalt.. Net 3dmarkje gedraaid op 405/330 en dat was zonder enig artifact gelukt (cpu standaard dus kwam uit op een score van 5839 dat gaat dus hoger worden). Ik laat jullie weten hoe ver ik kom.. mijn koelbok en memsinkies blijven trouwens koud op deze snelheden, koeling houdt me niet tegen dus :lol:[/quote:1e45506705] Netjes! Volgens mij komt er een nieuwe nr1 aan qua 3dMark...
Link naar reactie
dat denk ik ook wel ja. FF een vraagje ik heb hem al eens gesteld maar weet niet meer waarzo :oops: dat zilvere randje aan de buitenkant van je core wat moet daar mee gebeuren als je een zalman cooler plaatst? want er zitten naast mijn core allemaal dingetjes en die steken uit en ik weet dan niet of ik die gaat raken ja of nee. sorry voor deze vraag en zaterdag ga ik lekker oc-en heb een nieuwe voeding betere koeling mem heatsink zalmankoeler.
Link naar reactie
1. Je kan de zilveren rand laten zitten (minder goed contact) 2. Je kan hem bijvijlen, dat is risicovol, want je krijgt dan ijzerdeeltjes op je kaart.. die kortsluiting kunnen maken 3. Je kan hem met een aardappelschilmesje eraf pielen (en de lijm eronder met wasbenzine verwijderen (beste contact). [b:e6c5511cc4]En idd een new record (voor 9700 dan) :D [/b:e6c5511cc4] 3dmark03 [color=blue:e6c5511cc4]6241:[/color:e6c5511cc4] http://service.futuremark.com/compare?2k3=984539 3dmark2001: 18209 http://service.futuremark.com/compare?2k1=6706963
Link naar reactie
[quote:9155368e44]     Maintenance Break Our servers are down for a short maintenance break. Please check back very soon! We are sorry for the inconvenience. [/quote:9155368e44] Lekker record is dat ;) :P Maar een algeheel record is wel bizar idd. Wat is op het moment de hoogste en met welke videokaart? Zou maar snel een nieuwe kopen om ook dat record te laten sneuvelen :)     
Link naar reactie
Owkeej das mooi. Ik ga zaterdag beginnen met het modden. ik heb gister de nieuwe voeding er in gegooid en een fancontroler geplaatst. die voeding heeft een betere 5V lijn. Fancontroler is alleen nbu niet helemaal meer werkzaam maar daar binnenkort meer voer als ze me niet vriendelijk helpen :wink:
Link naar reactie
Mooie score: 6241 in 3dmark'03 Helaas geen Computer! Totaal Forum record. die heeft CV met zijn AthlonXP 3000+ en Radeon 9800 PRO. (6550 3dmarks of zo) Maar wel de hoogste score met een Radeon 9700 op dit forum, (sta ik nu op nr 2 :( ) Was het lastig om de vMod toe te passen? (ben het zelf niet van plan maar ben erg nieuwschierig)
Link naar reactie
Vmod was opzich vrij simpel. Met een goede soldeerbout is het makkelijk te doen (een vriend van me die ook geholpen had met het plaatsen van die koeler had een goede preciese soldeerbout en zelfs zonder vergrootglas was het vrij simpel. Ik heb daarna nog 30 minuten door de regen moeten racen met de fiets (en de kaart op mijn rug) toch zijn de weerstandjes prima op hun plek gebleven). Thuis gekomen werkte de vmod meteen. Geheugen heb ik nog niet hoger getest. Met een core van 432 liep 3dmark in de nature test vast (kreeg weer van die zwarte vlekkies in de test ervoor). MIjn mem heb ik ff op 338 gezet en core dus op 425. Daarmee 0 artifacts :D Mem kan misschien hoger en core misschien tot 430 (zonder rivatuner maar met de omega driver-overklok waar je per Mhz in kan stellen). Mijn score kan dus misschien nog enkele puntjes omhoog, maar niet veel. faq: http://www.voidyourwarranty.x-world.nl/article.php?5.0
Link naar reactie
aah. Smokey.. Tsja die weet idd wel hoe je ergens goed de max uit kan halen ja... heb ff geen zin om 4 pages door te scrollen, maar hoe koel je die radeon btw? zit na te denken over extra watercoolingblokje op mn vga kaart, en dan is dit ook interessant.... damn, toch maar eens aan de gang denk ik; nog steeds hier een potmeter liggen voor de NB voltage, en een voltmod op de kaart ziet er ook niet super moeilijk uit.... PS; wat voor merk radeon heb je eigenlijk....
Link naar reactie
die kaart heb ik dus ook. ik ga vanmiddag of morgen dus mijn koeler vervangen door die zalman. die ram heatsinks die je heb zijn die van thermaltake die bij jem mem koeling zitten toevallig??? en die heb je verdeeld in 3-en en dan een heel blokje op dat ijzeren plaatje op je kaart. ik ga die koeler bevestigen en haal dat zilveren ringetje weg. ik hoop dat ik dan weer hoger kan komen met oc-en of dat ik gewoon nu aan het einde van mijn co-tripje zit. 330/308 dus ik kan geen pro bios er op zetten op dit moment
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...