Ga naar inhoud

[Koeler] ATI Radeon 9700 Modden


Aanbevolen berichten

Tja maar dat gaat flink wat centen kosten... want dan moet ik ook nog 512 mb geheugen erbij kopen.. bovendien is 3dmark03 toch niet zo cpu gevoelig? Ik denk dat een verse install etc wel zou helpen. Maar dat doe ik binnenkort wel een keertje :) Ik heb dat geld er helaas niet voor, vakantie + rijbewijs zijn dure dingen en bovendien, ik ga geen dingen kopen die me weinig snelheid extra opleveren. Alle spellen spelen nog zo super goed, upgraden doe ik later wel :)
Link naar reactie
  • Reacties 75
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Op tweakers had iemand er een Amd xp boxed koeler op gezet :) Staat prachtig en paste precies. Ik ga ff kijken of ik zo'n koeler kan regelen. Bij deze, iemand die zijn amd XP boxed(!) koeler over heeft en wil verkopen? Ik heb gemerkt dat mijn core nog wel verder gaat, maar die crystal orb koelt daar gewoon niet genoeg voor, met zo'n grote heatsink haal ik misschien de 420 wel :) //Offtopic// Ben wel lekker bezig, ik wilde gratis extra koeling en eerst koop ik voor 19 euro een crystal orb en daarna wil ik weer een boxed koeler. Misschien kan ik die crystal orb nog wel ruilen, maar goed, €20 is niet zo'n probleem..
Link naar reactie
LOL. ik heb no wel zo´n boxed cooler hier liggen. van me AthlonXP 2500+. Ik ga hem vandaag omwisselen voor een Thermelrigh SLK-800. Die overklok waarmee ik die 2 hoge 3dmark scores in mijn onderschrift heb gehaald waren gewoon met de AthlonXP boxed cooler :D Die mag je wel voor 5 Euro hebben, moet je hem hier even komen ophalen. (Harderwijk) btw. die Boxed cooler is goed maar maakt een beste pokke herrie, je bent gewaarschuwd.
Link naar reactie
Hmm blijkt net dat ik toch niet goed gelezen had, die gozer heeft dus wel moeten boren om het voor elkaar te krijgen, ziet er echt goed uit btw, als ik nou eens wat handiger was :( [img:3c0c298a73]http://users.pandora.be/kawa/images/r97002.jpg[/img:3c0c298a73] [img:3c0c298a73]http://users.pandora.be/kawa/images/r97001.jpg[/img:3c0c298a73] RD, bedankt voor het aanbod, ik weet nog niet of ik het doe, Hardewijk is niet echt ver weg, maar heb zelf nog geen rijbewijs :( Geluid is geen probleem, er kan altijd nog een andere fan op, maar denk niet dat het nodig is want mijn pc is zoizo niet echt stil :-? Ik laat het je wel weten, [quote:3c0c298a73="KawaFD"]Ik heb de koeler wel moeten modden, er eerst opgelegd, dan de 2 mounting holes op het koelblok afgetekend, uitgeboord en dan uitgedremeld tot aan de zijkant, dan nog es een stuk van de vinnen uitgeslepen zodat ik de boutjes er kon inschuiven. (Ik heb m'n originele post wat aangepast, pics zie je nu groter en duidelijker )[/quote:3c0c298a73] Ik denk dat dat te doen moet zijn.. toch!? Gewoon goed aftekenen en daarna gaatje boren ten grote van het schroefje en klaar is kees :) RD, ik zal ff kijken of ik in schat dat dat me gaat lukken :)
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Beetje oud, maar ik ga wel ff met deze topic door... (was ook mn eigen topic) -------------------------- Oke, vandaag dus eindelijk begonnen aan de 'mod' alles ging prima, ThermalTake DDR heatsinkies geplaatst (in 3 stukken gezaagd en 1 volledige op dat plaatje bij je moitor connector die ook heet wordt). Aan de achterkant van de core nog een P1 koelertje geplakt (passief). Daarna de amd koeler geplaatst [img:09fcb37fc7]http://www.qtec.info/_images/products/explain/13472.jpg[/img:09fcb37fc7] Eerst getest zónder fan, het blok werd goeiend heet ==> goed contact dus. Daarna een coolermaster 6x6cm fan erop gezet (ipv die kleine herrieschopper die er standaard op zit). Daarna werd de heatsink amper warm terwijl ik daarvoor mn vinger er aan brandde. Toen maar ff flink op zijn staart trappen dus! Overklok valt tot nu toe nog een beetje tegen eerst haalde ik stabiel. 384/317 (core/mem) nu na deze extra koeling [color=blue:09fcb37fc7]394/329 :P[/color:09fcb37fc7] Niet geweldig, maar ik loop tegen de max van mijn kaart aan. Ik had nog geen 2k7 weerstandjes gekocht en vandaag was de electra zaak dicht dus kon ik de voltmod nog niet uitvoeren. Dat komt er binnen een aantal dagen nog op. Weet niet of iemand op het forum al geprobeerd heeft, en hoeveel hoger je ongeveer kan komen met een voltmod (mem én core). Iig ben ik met 3dmark03 door de 5900 heen :D [color=red:09fcb37fc7]5941:[/color:09fcb37fc7] http://service.futuremark.com/compare?2k3=946346 :) Morgen probeer ik even een paar screens te maken met de digicam van mijn vriendin haar ouders. :) More to come!
Link naar reactie
//2fast Ik had wel wat hogere snelheden verwacht. aangzien ik 425/338 haal met mijn Zalman ZM80A-Hp + 120x120mm fan. hier haal ik de score mee die in me onderschrift staat. Ik ben erg benieuwd naar de foto's en naar de vMod natuurlijk :) ps. je gebruikt de Build 330 van 3dmark '03 nog niet zie ik
Link naar reactie
Dat zou best kunnen ja, je kan natuurlijk ook gewoon een k*t core hebben en dus helaas een beetje pech hebben. Red Dragon komt zonder enige mod al op de 425, dat haal ik bij lange niet... :( Terwijl mijn koeling nu nog beter is dan zijn zallman. Je moet altijd een beetje geluk hebben met overklokken. Niet dat ik trouwens ontevreden ben hoor! van 270/275 naar 394/329 is geen slechte prestatie! :D Nu zometeen nog ff foto's maken en van de week een vmod dan zou het perfect zijn.. :)
Link naar reactie
Ik heb dat randje verwijderd.. voordeel: Core maakt nu contact met koeler (normaal zat het randje 1 mm bóven de core), betere prestaties Nadeel, je moet dat ding eraf halen (beetje wrikken met een aardappelmessie ofzo) en je core is minder beschermt.. heel veel druk erop en hij kan breken (zal niet snel gebeuren overigens).
Link naar reactie
[quote:e52671280b="2FAST"][quote:e52671280b="Red Dragon"]//2fast ps. je gebruikt de Build 330 van 3dmark '03 nog niet zie ik[/quote:e52671280b] Klopt, las dat de scores daar ietsje lager mee uitvielen, vandaar.. of is dat onzin?[/quote:e52671280b] Klopt, er zit een mini cheat in de Cat 3.4 drivers. deze is eruit gehaald met Cat 3.5. Build 330 van 3dmark '03 haalt deze cheat ook eruit. Build 3.3.0 is eerlijker dan Build 3.2.0. Ik moet ook nog steeds mijn link in mijn onderschrift veranderen in een Build 3.3.0 versie. Je haald net een 50tal punten lager met de Build 3.3.0 of met de Cat 3.5 met build 3.2.0
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...