Ga naar inhoud

te hoge Vcore?


Aanbevolen berichten

volgens mij - tenminste dat heb ik hierboven gelezen- kan dat alleen indien de kaart beschikt over hardware monitoring. En dat heeft ie bij mijn weten niet. dus tenzij er een andere manier is om hier achter te komen.....? overigens verklaart dat volgens mij niet waarom mijn pc binnen 2 sec bevriest als ik AGP 2x selecteer, variabel maar in ieder geval binnen een minuut of 2 bevriest met AGP 4x, en niet bevriest met AGP 1x. of wel?
Link naar reactie
  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
  • 2 weken later...
wel uiteindelijk het volgende; mijn videokaart doet het uitstekend in een vergelijkbaar systeem, daar kan het dus niet aan liggen. Een andere niet gforce kaart in mijn systeem levert evenmin problemen op ik ben vervolgens uitgebreider gaan testen met de vga drivers: asus nieuwste is de 41.08, via Nvidia kom ik uit op versie 31.40 en via Microsoft op 30.82 (aanbevolen driver in combinatie met CFS 3). deze laatste driver, samen met de één na laatste bios versie van mijn mb blijkt de minste problemen te geven. Voor zover ik nu heb kunnen nagaan praktisch geen vastlopers, en een vloeiend beeld in CFS 3. m'n hardware lijkt me dus nog goed in orde, en ik blijf zo maar verder werken en nog wat experimenteren met de drivers.
Link naar reactie
Heb je ook al eens andere dingen geprobeerd? Kijk even of Fast Writes en AGP sidebanding aan staan, zo ja, disable die eens. Ze geven nauwelijk extra performance, maar kunnen wel instabiliteit veroorzaken. Probeer ook eens met de AGP aperture size te spelen, een goede stelregel is ongeveer de helft van je interne geheugen, maar misschien is hij op andere waarden stabieler. Wat verder ook nog van belang kan zijn is je 3.3V lijn, als die onstabiel is kan je problemen krijgen met je videokaart. Let daar dus ook goed op. Verder kan je als het moederbord dit ondersteund ook nog proberen om je Vagp iets te verhogen.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Tsja vele maanden later en een boel gepruts met drivers herinstall etc heb ik me maar een nforce 2 bord aangeschaft en wel de epox 8rda. En wat gebeurt er: alle vastlopers en andere irritaties als sneeuw voor de nu toch wel hete zon verdwenen. :o bedankt en tot de volgende keer maar weer
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...