Ga naar inhoud

Kun je de core schoonmaken met wasbenzine


Aanbevolen berichten

[quote:d86807f197="Juggernaut"][quote:d86807f197="diniz"]Kun je de core schoonmaken met wasbenzine en keukenpapier?[/quote:d86807f197] Maar zeker kun je dat,... of het goed is betwijfel ik. Wasbenzine zoals elk vluchtig materiaal heeft niks bij het reinigen van een computer te zoeken,... En die koelpastaresten ONDER de koeler vallen toch niet op of wel soms??? Gewoon met een keukendoekje afvegen en nieuwe erop,... laat die vlekken maar gewoon zitten. Wat mij zo gevaarlijk lijkt is het feit dat een processor vooral uit plastic onderdelen bestaat, en zoals we allemaal (denk ik) wel weten reageert plastic (de meeste soorten) goed op vluchtige materialen. En in dit geval bedoel ik met een goede reaktie een slechte dus! Ik werk af en toe toevallig op een Stanylfabriek waar een grondstof voor heel veel van die plastic computeronderdelen word gemaakt. Daar word de kwaliteit van de stanylverbindingen met vluchtige materialen getest,... Dusse,... veel plezier met je wasbenzine,... :-?[/quote:d86807f197] De Core is niet van plastic, alleen de socket waar de core op zit. Maar goed; ik zou gewoon voorzichtig met wat reinigings alcohol (97%) te werk gaan. Resten koelpasta laten zitten is niet verstandig; dat kan voor een slechte warmte geleiding zorgen. De reden dat ik voior alcohol zou kiezen is dat het m.i minder aggresief is dat wasbenzine etc. en dat het heel snel verdampt. Alcohol is bv. ook uitermate geschikt om de koppen van een cassettedeck te reinigen. Ik weet trouwens niet over wat voor CPU we het hebben, maar met een XP proc zou ik wel extra oppassen ivm. de relatief onbeschermde core en de daar omliggende verbindings"bruggetjes".
Link naar reactie
nou, diniz is een maat van mij, en heeft hem wel schoon gemaakt met wasbenzine.... het was ook meer om de cpu schoon te maken zodat ie hem kon unlocken... ik neem aan dat ie wel vetvrij moet zijn als je de de L1 lijnen gaat verbinden, anders hecht de zilverlijm ook niet goed.. maar zoals ik van hem heb begrepen, is de unlock nog niet gelukt
Link naar reactie
[quote:ad879a63dd="S0epkip"]Maar z'n cpu is ook niet stuk gegaan van de wasbenzine? :roll: En dan wat anders: Waarmee kan je een cpu core (en/of heatsink) dan het beste mee schoonmaken? Aceton dus? Of alcohol? Who knows more?![/quote:ad879a63dd] Core dus met aceton of voorzichtig gummen. Heatsink ALTIJD met gekookd water schoonmaken. Dat is het beste ivm kalk ed. Voor unlocken moet je eerst alles schoonmaken met aceton.
Link naar reactie
[quote:15fa7a7b93="turbulence"]maar waarom in hemelsnaam de core schoonmaken als je gaat unlocken... De L1 bruggen moesten alleen maar vetvrij omdat ie ging unlocken, en dat leek het beste te gaan met wasbenzine, stond ook op een paar sites vermeld...[/quote:15fa7a7b93] Waar zeg ik dat de core schoon moet voor het unlocken? Ik geef gewoon antwoord op S0epkip's vraag. En op de sites die ik lees staat toch echt aceton ;)
Link naar reactie
De unlock is nog niet gelukt omdat ik een brugje iets te snel heb verbonden, ik kon niet meer w8en. :( . Ik doe het straks weer ff overnieuw als ik iets minder draaierig ben, we hadden namelijk een flink straatfeest in het dorp en de nodige rakkers zijn geschonken en gedronken. :wink: //Soepkip Nee de cpu werkt nog gewoon alleen blijft hij dan gelocked.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...