Ga naar inhoud

Wij raden u af deze machine te kopen


dhr-schraven

Aanbevolen berichten

Ten eerste wil ik kwijt dat de wasautomaat goed wast. De was komt er schoon uit. Toch zou ik u willen [U]afraden[/U] deze machine te kopen. Mogelijkerwijs zult ons verhaal als een pechgeval afdoen, echter ik hoop dat u openstaat voor een aantal kritische noten bij deze machine. Wij hebben inmiddels 2x pech gehad met deze automaat binnen een half jaar. De eerste keer is er een muntje in een van onze broekzakken achtergebleven. Dit zorgde ervoor dat de draaischoepen in de trommel loslieten. De monteur gaf ons begrijpelijk de schuld dat wij onze zakken moeten leeghalen. Deze monteur vertelde ons ook dat het muntje onder trommel terecht was gekomen. Het probleem is dat de lekbak onder de trommel dusdanig dicht op de trommel zit dat de klemmen die de schoepen op hun plaats houden er af waren geslagen. Dit kwam doordat het muntje in de lekbak tegen de klemmen aankwam. De reparatie was voor onze kosten a 150 euro en een beetje. Daarbij komt dat de servicemonteur er pas na c.a. 2 weken aan toe was gekomen om ons te helpen. Zoals u kunt begrijpen is het vervelend om een lange periode zonder wasmachine te zitten. Wij vonden het erg vervelend dat een muntje zo eenvoudig de machine kapot maakte. Hetzelfde zou natuurlijk kunnen gebeuren met een knoop of e.d. Het risico op herhaling met een lange servicetijd maakt dat wij u deze wasmachine niet aanraden. Afgelopen week ontstond het tweede probleem. De manchet (dat is die rubberen ring waartegen de deur sluit)zorgde voor een flinke lekkage. Nu is het zo dat deze ringen vaker kapot gaan bij wasmachines. Meestal door ondoordacht gebruikt van de machine. Helaas zitten er in de deur schroeven en openingen aan de binnekant. De slijtplek is onstaan ter hoogte van een schroef en een gat. Dit vierkante gat heeft een scherpe kant. Hier is het gaatje in de manchet is onstaan. Op dit moment hebben wij beloten, na contact met whirlpool, om de autmaat niet door de service te laten maken. Daar wij geen zin hebben om 2 weken te wachten op een monteur. Daarbij komt dat wij niet nogmaals een hoge reparatierekening willen betalen. Al concluderend: De lekbak ionder de trommel zit te hoog waardoor losse voorwerpen(b.v. muntjes, knopen e.d.) makkelijk schade aanrichten. De manchet beschadigd, volgens onze mening, makkelijk aangezien de deur iets beter afgewerkt had kunnen worden. De service is vriendelijk maar traag. Wij gaan kiezen voor een iets duurdere en hopelijk betrouwbaardere wasmachine aangezien wij een kapotte wasmachine als zeer hinderlijk ervaren.
Link naar reactie
Ik vind het voor u heel vervelend dat dit alles gebeurd is. Als monteur haal ik dagelijks de gekste dingen uit machines. Ik zou er een boek over kunnen schrijven. Meestal zonder al te veel schade, maar dit is niet merk of type gebonden. Ik heb ook wel eens een Miele-trommel aan reepjes gesneden gezien en dat is gewoon pech. Dat u 2 weken hebt moeten wachten is een gebrek aan de fabrieksservice. De slijtplek aan de manchet is, volgens uw verhaal, echter wel een gebrek aan de machine en valt dus volgens mij dan ook onder de fabrieksgarantie. In ieder geval sterkte en succes met uw keuze.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...