Ga naar inhoud

DeLonghi-PrimaDonna-S-De-Luxe-ECAM-28.465.M melkkan geeft soms stoom ipv melk


Arjan

Aanbevolen berichten

Wij drinken altijd de koffie met melk, en dan de verschillende soorten. 2 jaar geleden hebben we zelfs een onderhoudsbeurt gehad van delonghi en zijn er diverse onderdelen vervangen, hij deed het goed.

Maar mijn grootste probleem met de machine is het volgende: als ik nu een cappuccino zet dan gaan de eerste 2 kopje goed, er komt netjes melk schuim vanuit het kannetje in het koffieglas, maar meestal bij de derde die ik dan zet, dan komt er stoom door het melkreservoir en geen melk meer. Ik zet dan de knop van het melkreservoir op spoelen, zodat het stopt. Vervolgens moet ik dan het kannetje eraf halen en dan spoel ik de gehele bovenkant van het kannetje, dus de inlaat, uitlaat en slangetje. Als ik het reservoir er dan weer opdoe en de schakelaar in de juiste stand zet, dan zet hij 9 van de 10 keer weer een goed bakkie cappuccino.

Ik heb in de loop van de jaren nu 3 kannetjes gekocht, maar die worden ook steeds duurder (€50,-) en ik heb ze alle drie helemaal uit elkaar gehaald en gereinigd en weer in elkaar gezet.

Het lijkt mij sterkt dat het aan het melkkannetje ligt, maar ik ben eigenlijk ten einde raad en weet niet wat te doen.

Ik heb het melktuutje (111) al vernieuwd in de machine, maar ook dit geeft niet het gewenste resultaat.

Wellicht zit er nog ergens een kalkverstopping in een leiding, maar welke leiding kan het dan zijn? Of moet ik de o-ringen invetten in het melkkannetje? Sluiten de oringen van het melktuutje niet goed af?

En ik weet niet precies hoe het melkopschuimen werkt...is dit hete stoom die dan melk meeneemt uit het kannetje en zorgt dat het heet in de koffiekop komt?

Zet het melkkannetje uit? En na verloop van tijd moet je deze vernieuwen? Of is het het slangetje/ binnenwerk van het melkkannetje dat toch verwijdt?

Wie kan mij raad geven wat te doen, zonder dat ik weer (voor niets) een nieuw melkkannetje koop..

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...