Ga naar inhoud

Zanussi ZWG3143 werkt niet meer.


Aanbevolen berichten

Red: ik heb de draad maar even gesplitst, want anders wordt het een puinhoop met twee verschillende storingen door elkaar

Zanussi 914791358/01

Ik heb dezelfde wasmachine, de missende cijfers zijn 01. Het is een ook een oudje, 17 jaar maar altijd goed gedaan. De mijne geeft dezelfde foutcode, maar het gedrag van de machine is niet hetzelfde. Als ik een programma start, dan pakt hij wel water, maar doet vervolgens niets meer. Alle draaiende delen zijn vrij. Het water wordt wel weggepompt. Het geluid van de motor is niet hetzelfde; alsof hij het probeert maar de kracht niet heeft om te laten draaien.

Met vriendelijke groet,

Marie

Link naar reactie

Dan twijfel ik of je echt dezelfde foutcode hebt en denk ik meer richting koolborstels van de motor met een foutcode E52.

Want dat betekent dan dat de tachogever geen snelheidssignaal afgeeft omdat hij stuk is of omdat de motor niet draait

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Bedankt voor de reactie. Ik heb nog een keer de foutcode uitgelezen en inderdaad, het start/pauze lampje knippert maar twee keer. Ik zal contact opnemen met een reparateur, hoewel ik me afvraag of het de moeite waard is voor een wasmachine van 17 jaar.

Link naar reactie

De motor en ook de borstels staan niet meer te koop bij Zanussi.

Dus als je 't moet laten doen, met de voorrijkosten, dan kan het nog wel aardig in de papieren lopen.

En het is nog maar de vraag of je de juiste borstels kunt kopen.
Dus als je zelf zou kunnen repareren dan wel, maar laten doen, zou ik niet adviseren.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Lampje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...