Ga naar inhoud

Wasmachine valt tijdens was programma uit (WF70F5E0Q4W/EN)


Aanbevolen berichten

Hi,

Iemand tips?

We hebben onze wasmachine samen met de droger aangesloten op een stroomverdeler die een aparte stop heeft zodra er teveel stroom overheen gaat. Eerst schakelt hij de droger uit, en als er teveel stroom is in totaal klapt de ‘stop’ eruit en kan ik die resetten door er weer in te drukken. 
 

Nu gebeurd dat laatste als de wasmachine een was draait tijdens het wassen relatief vroeg in het programma (+- rond de 50 min over nog van de 63). 

Heb de filter onderin door het klepje goed schoongemaakt maar helaas zonder resultaat. 

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie

Lampje nu weet ik wat je nodig hebt, het bericht was in paniek getypt aangezien ik met een berg babykleding zit en nogal slapeloze nachten heb haha. 

Het gebeurt merk ik nu als we wassen op hogere temperaturen dan 30 graden. Ongeacht of de droger aan staat of niet, vandaar geen foto van de deur van dat apparaat. 

IMG_1001.jpeg

IMG_0983.jpeg

IMG_0984.jpeg

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie
3 uren geleden, Manuel zei:

Lampje nu weet ik wat je nodig hebt, het bericht was in paniek getypt aangezien ik met een berg babykleding zit

Als ik om die gegevens vraag dan heeft dat een bedoeling om een overzicht te krijgen en zaken te kunnen uitsluiten.

Dan heb ik weinig aan een plakplaatje waar het nummer al van in de titel genoemd is en de rest onleesbaar is.

Als je daar al van in paniek raakt, wat moet er dan wel gebeuren als je droger in de fik vliegt?

Fouteschakelaar.thumb.png.ce68d909d3fc6895889984b3b8a62c8e.png

 

Want je negeert zelfs de aanwijzing van de fabrikant dat deze schakeling niet gebruikt mag worden met elektronisch gestuurde wasdrogers.

En er zijn al heel lange tijd nauwelijks wasdrogers meer, die alleen met een schakelklok werken.

Ze zijn allemaal elektronisch.

Want wat gebeurt er als de wasdroger op zijn heetst is?

Dan kan het zijn dat de wasmachine zijn verwarmingselement inschakelt en de stekkerdoos dus de wasdroger helemaal spanningsloos maakt, waardoor het verwarmingselement zijn warmte niet meer kwijt kan en gaat gloeien. Want ook de koelende lucht stopt er mee!!!!

En dat tussen een dot stof die zich in het element verzameld heeft.

Want hoe lang geleden heb je het element inwendig stofvrij gemaakt?

Waarschijnlijk nooit.

Stof is explosief en samen met een gloeiend element in de buurt kun je een explosie verwachten.

En je machine staat in een mum van tijd in lichterlaaie.

Dus gooi die stekkerdoos zo gauw mogelijk weg en helaas zal je de machines achter elkaar moeten gebruiken.

Of je stapt over op een warmtepompdroger, die kunnen wel samen probleemloos werken.

Op 12-6-2024 om 11:15, Manuel zei:

Eerst schakelt hij de droger uit, en als er teveel stroom is in totaal klapt de ‘stop’ eruit en kan ik die resetten door er weer in te drukken. 

Ook weer zo'n onduidelijkheid.
Is dit een maximaal automaat of is dit een aardlekschakelaar of bedoel je echt een stop (smeltpatroon)?

Maar dat zal wel niet, want die zijn niet te resetten.

Ik denk dus dat er richting verwarmingselement moet worden gezocht, en zal het waarschijnlijk de aardlekschakelaar zijn, die een lekstroom naar aarde detecteert.

 

Hier een paar filmpjes, hoe snel of het kan gaan en je misschien ook overtuigt dat tijdens de nacht drogen echt geen optie meer is.

Want de nachtstroom levert nauwelijks voordeel meer op, de prijzen zijn haast gelijk.

En ik denk ook dat een wasdroger niet onbewaakt mag functioneren, ook even een boodschap doen kan de grootste ellende geven.

 

Brandoorzaak wasdrogers

Brandgevaarlijke wasdrogers. Waarom zij zo snel in brand vliegen

Brandoorzaak wasdroger - eengezinswoning Arnsdorf

Brandveiligheid van wasdrogers (Consumentenbond)

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...