Ga naar inhoud

CV-ketel slaat steeds aan, radiatoren geven geluid


Aanbevolen berichten

hallo,

Begin december heeft onze CV onderhoud gehad en nu blijft de CV steeds aanslaan, voorheen hadden we hier verder geen last van. Ook de radiatoren geven regelmatig geluid dat het water er door heen loopt?

Nu las ik dat het soms te maken kan hebben met het feit dat de CV ergens de kou voelt en dan aanslaat. Ik heb ons verbruik ook gecontroleerd, maar dat leek normaal te zijn.

Weet iemand of er iets aan gedaan kan worden dat de CV steeds aanslaat en wat kan er aan gedaan worden? Iemand dezelfde ervaringen hiermee? Vooral de geluiden van de radiatoren zijn op laatst erg storend te noemen.

 

alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Ik denk dat je die vraag het best kunt stellen aan degene die het onderhoud gepleegd heeft, want die weet wat hij gedaan heeft.

Op afstand is daar weinig zinnigs over te stellen. Zeker met de gegevens die je verstrekt over je installatie. Want onze glazen bol doet het niet meer.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Maar dat is toch de normale routine?

De ketel op druk houden en na het bijvullen ontluchten.

En later nog eens ontluchten omdat de zuurstof uit het verse water zich als gas gaat gedragen.

Er is wel een verschil van stromingsgeluiden in radiatoren en geklater in een radiator, dat duidt op lucht of zuurstof.

En dat moet eruit.

Maar het is mooi dat het opgelost is.

Bedankt voor de terugmelding.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...