Ga naar inhoud

whirlpool 6th sense wasmachine pure 1400 deur gaat niet meer open


Aanbevolen berichten

na een gewoon wasprogramma wil de deur niet meer open gaan,

normaal gezien hoor je een klik wanneer het programma gedaan is en brand er een ledje om te laten weten dat de deur open / vrij is om te openen.

Nu brand het ledje wel maar er was geen klik en de deur blijft vergrendeld, al enkele andere programmas laten werken zoals spoelen en afpompen en daarna ook nog eens een gewone was laten draaien, maar de deur blijft vergrendeld en nu brand het ledje zelfs niet meer.

Heb dit probleem al enkele keren gehad maar elke keer opgelost door eens te laten afpompen ofzo en dan ging de deur weer open maar nu lukt dit niet meer.

Link naar reactie

Ik zie wel een noodafvoerslang, maar geen noodontgrendeling.

Dan is het gissen wat nu de oorzaak is, waarom de deur niet open wil?

Is dat omdat de niveau sensor niet juist werkt?

Vanwege een verstopping van de slang en/of luchtkamer?

of is het slot defect?

Dus kijk eens of de slang van de niveausensor niet verstopt zit. Bij de sensor de slang loshalen en doorblazen

En anders het slot demonteren.

Boven kap loshalen en de manchet de borgring eraf halen en de manchet naar binnen duwen, dan kun je waarschijnlijk de slotpal met een schroevendraaier ontborgen.

En dan is er nog de mogelijkheid om een nylon vislijn om de deur door de kier te trekken en zo pal te deblokkeren.

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Het probleem zit bij het slot, ik heb het al meerdere keren gehad dat het slot niet los kwam en ik kon dit oplossen door even af te pompen of te spoelen maar nu lukt dit ook niet meer.

De reden waarom denk ik is omdat ik waarschijnlijk de deur te vroeg wil open doen, de machine stopt, ik draai de knop naar uit en trek dan aan de deur en normaal gezien hoor ik een klik als de deur los is maar deze maal heb ik niks gehoord, maar het ledje van ( deur open ) brandde toen wel wat nu ook niet meer werkt blijkbaar.

Ik denk dat het een probleem is met een sensor ofzo.

Ik heb net geprobeerd met een stuk vislijn, maar slot komt niet open, ik denk dat het slot dieper zit 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

https://www.beekman.nl/a/whirlpool-deurrelais-480111101392-wak2470-awm8712-eco90di-wasmachine-02755102

Dit zijn de tekeningen van het slot.

Slot.png.578f4226af1a9d143ce5af999f96adc7.png

Probeer hier met een schroevendraaier de zaak te lossen.

Als dat niet lukt zou je het slot hier kunnen breken, want vervangen moet je hem zeker, dat had je eigenlijk al veel eerder moeten doen, bij de eerste waarschuwingen.

Want storingen gaan nooit vanzelf over.

Worden alleen maar erger en komen altijd op tijdstippen dat het jou niet uitkomt.

Als de deur open is, dan de manchet aan de voorzijde los maken, dan kun je er goed bij.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Hey Lampje, ik had je een mailtje gestuurd dat het opgelost was toen, waarschijnlijk iets verkeerd gelopen ofzo, maar ja het is opgelost door het slot los te wrikken is de deur weer open gegaan en werk alles terug naar behoren. Nogmaals dank voor alle hulp 

Groeten Chris

Link naar reactie
  • Lampje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...