Ga naar inhoud

nieuwe wasmachine, keuze?


Jan-38

Aanbevolen berichten

Beste mensen, wil binnenkort mijn AEG wasmachine vervangen maar kom er niet uit. Volgens de verkopers van witgoedartikelen zijn Samsung en LG upcomming in witgoedland. LG serveer ik direct af maar van Samsung lijken de WF 8704 ASV en de WF 8704 FPA interessant, hoewel het Koreaanse mij toch niet echt vertrouwen inboezemt. Volgens sommige ervaringen spoelen deze Samsung machines slecht en centrifugeren ze nog minder, op een site zoals bv. kieskeurig wordt dit echter regelmatig tegengesproken. Ook doen de AEG-Electrolux Lavamat 54840 en de Zanussi ZWG 5145 mee. In totaal dus 4 machines voor een budget onder de 450 euro. Het voordeel van de Samsungs is de grote trommel inhoud en zeer ruime keuze aan wasprogramma^s maar of die allemaal wel nodig zijn?? Het voordeel van de AEG en Zanussi is dat de machines minimaal toegerust zijn met electronica, printplaatjes en daardoor lijken ze mij minder storingsgevoelig. De AEG en Zanussi lijken identiek te zijn (op de zeeplade na), hetzelfde aantal bedieningsknoppen op exact dezelfde plaats op de machine. Zanussi gemaakt in Italië, AEG vermeld dit niet, ook Italië of anders Polen? Zou het kunnen dat dit inderdaad nagenoeg identieke machines zijn of is Zanussi een B merk met mindere onderdelen ten opzichte van de AEG of Samsung? De Samsung WF 8704 FPA scoort voor zijn prijs bijzonder hoog op kieskeurig, de Zanussi doet het ook niet slecht en lijkt voor een budgetmachine de meeste \"bang for buck te geven\". Hoe betrouwbaar zijn deze merken en modellen? Een afgedichte bodem, water overloopbeveiliging zijn voor mij geen must, wel een 1400 toeren machine, minimaal 6 kg trommelinhoud en betrouwbaarheid. Graag gebruikerservaringen en tips van de consumenten en vaklui op de site alhier.
Link naar reactie
Hallo Jan, Altijd een lastige keuze. Nu moet je niet blind vertrouwen op reviews. Bij Kieskeurig.nl zijn er een verdacht aantal goede reviews, die zoals jij zegt soms haaks staan op andere ervaringen. Daar zullen vast wat wasmachine producten hun reviews achterlaten. Als je kijkt naar de beoordelingen van de Consumentenbond dan geeft de Consumentenbond de volgende voor- en nadelen. AEG electrolux 54840 voordelen, redelijk oordeel geluid, goede leesbaarheid bedieningspaneel, goede wasprestatie. Nadelen, spoelt matig, geen tijdsindicatie en lastig bereik filter. Zanussi ZWG5145 voordelen, goede wasprestatie. Nadelen, spoelt matig, matig oordeel geluid, geen tijdsindicatie. Samsung 8704 ASV voordelen, snel katoen en synthetisch programma. Nadelen, spoelen slecht, matig oordeel geluid, wasmiddellade klein, deur niet makkelijk bedienbaar. Ik neem aan dat een net andere type van Samsung soortgelijke beoordelingen heeft. Wat dacht je van een Bosch? Die zijn vaak ook wel goed. En de Bosch WAA 28261 (NL) is nog geen 400 euro incl. bezorgen en cijfer 9,0. Bekijk prijzen en reviews hier: https://www.wasmachines.nl/voorlader/bosch/bosch-waa28161-nl/
Link naar reactie
Helaas is er weinig bekend over AEG 75850A en de 74850A. De Consumentenbond heeft de AEG Lavamat 74850A niet getest maar de 76850A wel. Met betrekking tot het geluid wordt een redelijke beoordeling gegeven. Het algemene oordeel is dat deze wasmachine een bovengemiddelde score heeft met goede resultaten tegen een iets hoger dan gemiddelde prijs. Het geluidsniveau van het wassen is 49 dB en bij het centrifugeren 77 dB. Zie ook https://www.wasmachines.nl/voorlader/aeg/aeg-lavamat-76850-a/ Wellicht zijn er mensen die deze wasmachine aangeschaft hebben die kunnen reageren met betrekking tot het geluid van de wasmachine in de praktijk.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...