Ga naar inhoud

Zanussi loopt vol met water...


Gustaf-Larson

Aanbevolen berichten

Hallo! Mijn Zanussi Rubino 1200 stopt niet meer met pompen. Resultaat een bijna overstromende machine. Leegpompen gaat wel goed. Ik heb een wit soort drukschakelaartje gevonden die bovenin hangt. Deze lijkt te werken, ik krijg althans reactie met de multimeter als ik op de regelaar blaas. Iemand (Ernst ;)) een idee hoe ik verder moet zoeken? m.vr.gr.
Link naar reactie
Ok Iedere klik is een niveau Bij klik 1 moeten 11 en 14 gesloten zijn en 11 en 12 op Bij niveau 2 21 en 24 gesloten en 21 en 22 open. Dit kun je doen door water in de machine te laten stromen. Als er dan geen klik komt is de luchtval of slang verstopt of de slang is lek.(Het dunne slangetje) Als dit allemaal klopt is de besturing defect. Ik hoop dat je zo wat wijzer bent.
Link naar reactie
Nou... Mijn bevindingen; op 24 staat een struurstroompje. Op niveau 1 maken 11 en 14 een stroomkring. Op niveau 2 maken 21 en 24 een stroomkring EN 24 en 26. 22 waar je het over hebt is maar (half) contact bij niveau 0 en 1, maar is verbroken bij niveau 1. Op 22 zit geen stekkerje, kan ook niet want is geen complete pin. 12 wel een pin, maar geen stekker. Het enige verschil met jouw bovenstaande beschrijving is het contact van 24 en 26 op niveau 2. Ik heb de prijs opgezocht van de pressostaat: http://www.zanussi.nl/node123.aspx?section=P09143005094&matrix=A&elc=00&prodDate=20000803&prodNo=914798005&model=RUBINO1200∏_no=&model_type= €59,38 = te duur om zomaar een nieuwe te proberen. Kan ik de conclusie trekken dat het in de \'klok\'zit? (of hoe zo\'n ding mag heten?) m.vr.gr. Ronald
Link naar reactie
  • 10 maanden later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...