Ga naar inhoud

Een grotere HD op een TX531


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb een al wat oudere pc met een AMD-K6 233Mhz proc. op een DataExpert TX531 moederbord met een 4,4Gb HD. Nu wil ik mijn HD vervangen door een IBM Deskstar GPX 40Gb HD. Is dit mogelijk en zo ja, moet ik dan mijn bios updaten? Op de site van DataExpert heb ik geen gegevens kunnen vinden. Ik heb ze een email gestuurd, maar nog geen antwoord ontvangen. Wie heeft hier ervaring mee? Bedankt voor de moeite. trudge
Link naar reactie
Het is altijd mogelijk een grotere HD in een oudere computer te zetten. Als het BIOS niet de volledige schhijf ondersteunt dan is het mogelijk een diskmanager te gebruiken die eigenlijk tussen de HD en het BIOS werkt en zo het BIOS 'om de tuin leidt'. Kijk even op de website van IBM voor een dergelijk programma want ik heb geen ervaring met IBM HD's. Overigens haal je met een ouder mobo niet de max. snelheid uit de schijf al is het al wel veel sneller dan eerst. Maar je hebt in ieder geval de grootte. Heb zelf gisteren in mijn bejaarde Compaq 233MMX ook de schijf van 4,3 door 30 vervangen. Het is een enorme verbetering. [ Dit Bericht is bewerkt door: Eddy van Wuyckhuyse op 2002-01-21 19:57 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...