Ga naar inhoud

2e harde schijf niet te benaderen


Aanbevolen berichten

Op Compac Presario 2e hd geinstalleerd. Betreft een Maxtor 1.6. Zowel de Bios heeft de schijf herkent als via System/hardrive geeft de computer aan de schijf herkent te hebben. Ik krijg de schijf echter niet onder "Mijn Computer"te zien dus ik kan hem niet benaderen. Wie weet hulp? Bij voorbaat dank voor de moeite.
Link naar reactie
De HD komt uit mijn vorige computer. Daar werkte hij ook als 2e Hd. Dus ik ging er vanuit dat fdisk en formateren niet meer nodig zou zijn. Maar wellicht is dit wel de oplossing alleen snap ik niet hoe ik aan moet geven dat deze HD gepartinioord en geformateerd moet worden. Met Fdisk zie ik namelijk alleen de C: schijf.
Link naar reactie
Met wat voor OS heb je gewerkt in je vorige systeem. Als je nu namelijk Win98 oid draait en je hd is in NTFS of als Linux disk geformatteerd, dan werkt het niet. Verder zou ik voor de zekerheid ff checken of je master/slave instellingen wel goed zijn. Tegenwoordig maakt het verder niet zoveel meer uit waar op de flatcable de master zit en waar de slave. Maar als je probs hebt kan je het beste de master aan het eind van de kabel zetten en de slave halverwege.
Link naar reactie
[quote:98f4ab37b7] wat bedoel je met "probs""? [/quote:98f4ab37b7] Mmmm, ik chat teveel denk ik. Dat is snel typen voor problemen Als je op je vorige systeem w95 en w98 draaide dan is het geen probleem nee. Ik gok dat het de plaats op de kabel is. Wat je ook kan proberen: Achterop je maxtor zie je vier rijen pinnetjes waarmee je je master/slave instellingen doet. De meest rechtse heeft volgens het tabelltje geen functie. Zet de jumper op slave en zet ook een jumpertje over het rechts paar. Het nadeel van zogeheten "merkcomputers" is dat ze vaak slecht compatibel zijn met onderdelen van fabrikanten waar ze niet mee samenwerken, maar dat terzijde.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...